Etihad i Sabre z nową umową o partnerstwie i współpracy

fot. archiwum Etihad

Emirska linia lotnicza i Sabre ogłosiły, że będą kontynuować współpracę w zakresie kluczowych rozwiązań technologicznych. Oprogramowanie Sabre do planowania sieci i zarządzania przychodami ma odegrać rolę w procesie przywracania ruchu lotniczego obsługiwanego przez Etihad.

Eithad – narodowa linia lotnicza Zjednoczonych Emiratów Arabskich – obsługuje ponad 100 kierunków połączeń w Europie, Afryce, Ameryce Północnej, Australii i Azji. Na mocy nowej umowy Etihad będzie nadal korzystać z wiodących w branży rozwiązań technologicznych Sabre, które mają przyczynić się do zwiększenia popytu na loty pasażerskie po pandemii i polepszania doświadczeń podróżujących.

Frank Meyer, Chief Digital Officer, Etihad Aviation Group, powiedział: „Skupiając się na powrocie do normalnego funkcjonowania, musimy koniecznie dysponować odpowiednią technologią. Nasze silne relacje z Sabre i ta odnowiona umowa oznaczają, że możemy nadal optymalizować nasze codzienne operacje.”

Etihad od kilku lat korzysta z pakietów rozwiązań Sabre w zakresie planowania i harmonogramowania sieci, zarządzania cenami i przychodami oraz technologii cargo. Działania firmy obecnie koncentrują się na optymalizacji operacji w celu napędzenia ożywienia gospodarczego. Nowa, wieloletnia umowa rozszerza pakiet technologiczny Etihad o poniższe programy Sabre:

Fares Optimizer – wykorzystuje reakcje w czasie zbliżonym do rzeczywistego, aby zapewnić dynamiczne rekomendacje cenowe dla taryf Etihad. Rozwiązanie to będzie miało kluczowe znaczenie dla poprawy przychodów Etihad.

Network Planning and Optimization – wiodący w branży pakiet do planowania i tworzenia harmonogramów jest w stanie sprostać największym liniom lotniczym na świecie. Obsługuje ponad 60 proc. największych linii lotniczych na świecie, a oprogramowanie Schedule Manager firmy Sabre będzie nadal pomagać Etihad w tworzeniu i dostarczaniu solidnych, dokładnych i operacyjnie wykonalnych harmonogramów w całej sieci.

Inflight – zaawansowany produkt przeznaczony do automatyzacji cateringu pokładowego i zaopatrzenia. System obejmuje wszystkie aspekty planowania usługą, zamawiania posiłków, prognozowania operacji, zarządzania i kontroli finansowej, dzięki czemu linie lotnicze mogą zredukować koszty na poziomie 7-10%. W poprzednich latach, dzięki temu rozwiązaniu, Etihad osiągnął znaczne oszczędności, jednocześnie nadal zapewniając światowej klasy obsługę pasażerów, za co firma była wielokrotnie nagradzana.

Roshan Mendis, Chief Commercial Officer, Travel Solutions, Sabre, podkreślił: „Przedłużona umowa technologiczna z Etihad jest dowodem zaufania linii lotniczej do Sabre w kwestii dostarczania zaawansowanych rozwiązań potrzebnych do zabezpieczenia jej powrotu do normalnego funkcjonowania i wspomagania przyszłego wzrostu. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, konieczne jest żeby linie lotnicze, takie jak Etihad, stosowały najbardziej zaawansowaną technologię, aby pomóc w stymulowaniu popytu, odzyskaniu utraconych przychodów i pozycjonowaniu się na przyszły wzrost.”

Przewoźnik sukcesywnie zwiększa siatkę połączeń do stanu przed pandemią. Już teraz loty do Europy i Ameryki Północnej stanowią główne rynki emirskiej linii lotniczej. Etihad jest jedną z głównych linii lotniczych obsługujących wystawę Expo 2020 w Dubaju, która rozpoczęła się 1 października 2021 roku. Technologia teleinformatyczna Sabre ma znaczącą rolę w optymalizacji usług świadczonych przez linie lotnicze.