Wydarzenia sportowe, takie jak EURO 2024, przyciągają turystów z całego świata, co pozytywnie wpływa na niemiecką turystykę przyjazdową. Potwierdzają to najnowsze dane Federalnego Urzędu Statystycznego oraz badania przeprowadzone na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).
W lipcu 2024 roku liczba noclegów turystów zagranicznych w niemieckich hotelach i pensjonatach (z minimum dziesięcioma łóżkami) wyniosła 10,7 mln, co oznacza wzrost o 4,5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W okresie od stycznia do lipca 2024 roku turystyka przyjazdowa w Niemczech wzrosła o 6,6 proc., osiągając 48,2 mln noclegów. Ożywienie w porównaniu do 2019 roku sięga 94,9 proc.
Z danych Nielsen Sports wynika, że 44 proc. posiadaczy biletów na EURO 2024 stanowili zagraniczni goście, co przełożyło się na znaczące korzyści ekonomiczne. Wydarzenie wygenerowało łączny efekt ekonomiczny o wartości 7,44 mld euro, natomiast wartość reklamowa wynikająca z widoczności w mediach na całym świecie szacowana jest na 571 mln euro.
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej napędzają turystykę
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które odbyły się w Niemczech w czerwcu, znacznie zwiększyły ruch turystyczny we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach. Więcej turystów przyciągnęły również mecze w rundzie pucharowej, które odbyły się w jedenastu różnych lokalizacjach. Jak wynika z analiz MKG Consulting, obłożenie hoteli w Niemczech w lipcu 2024 roku było na poziomie 71,6 proc., to o 2,3 punktów procentowych więcej w porównaniu z lipcem 2023 roku. Średnia cena za pokój to 108,80 eur, a przychody hotelowe wzrosły o 9,7 proc. rok do roku, przy czym największe wzrosty odnotowano w hotelach wyższej kategorii.
„UEFA EURO 2024 było sukcesem pod względem sportowym, społecznym i gospodarczym i odegrało kluczową rolę w pozycjonowaniu Niemiec jako tolerancyjnego, różnorodnego i gościnnego celu podróży”. Według panelu ekspertów branży turystycznej DZT, około jedna czwarta międzynarodowych organizatorów turystyki prowadzących działalność w Niemczech dodała nowe oferty do swoich programów specjalnie na Mistrzostwa Europy” powiedziała prezes Niemieckiej Centrali Turystyki, Petra Hedorfer.
Badania przeprowadzone przez Nielsen Sports pokazują, że 97 proc. zagranicznych kibiców, którzy kibicowali na Euro, deklaruje chęć ponownego odwiedzenia Niemiec, a 79 proc. poleciłoby wizytę w miastach, gdzie odbywały się mecze.
POWIĄZANE WPISY
10 września 2024
35 rocznica upadku Muru Berlińskiego
W ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele DZT oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
4 września 2024
Ponad milion Polaków odwiedziło Chorwację przed końcem lata
Według danych systemu eVisitor 2 września Chorwacja odnotowała przyjazd ponad miliona…
0 Komentarzy2 Minuty
28 sierpnia 2024
OSAT apeluje o zniesienie obowiązku dodatkowego ubezpieczenia na Zanzibarze
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych wystosowało apel do dyrektora Zanzibar…
0 Komentarzy2 Minuty
27 sierpnia 2024
Madera bezpieczna dla turystów. Pożary lasów nie wpływają na działalność turystyczną
W związku z pożarami na Maderze w ostatnich dniach, Madeira Promotion Bureau zapewnia, że…
0 Komentarzy2 Minuty
23 sierpnia 2024
Do Zanzibaru tylko z ubezpieczeniem podróżnym. Wymóg wchodzi w życie 1 października
Od 1 października 2024 roku wszyscy zagraniczni turyści odwiedzający Zanzibar muszą…
0 Komentarzy1 Minuty
22 sierpnia 2024
Turyści wybrali 100 najpopularniejszych atrakcji turystycznych w Niemczech. Zwyciężył park miniatur w Hamburgu
Parki rozrywki, popularne metropolie i zabytki to ulubione atrakcje gości z zagranicy,…
0 Komentarzy2 Minuty
22 sierpnia 2024
Punta Skala – rodzinne wakacje z dala od zgiełku
Chorwacja od lat przyciąga polskich turystów szukających słońca i relaksu nad morzem.…
0 Komentarzy4 Minuty
21 sierpnia 2024
Ras al-Khaimah będzie gospodarzem imprezy trekkingowej Highlander w 2025 roku
Kolejna edycja trekkingowego Highlander Adventure na Bliskim Wschodzie odbędzie się w…
0 Komentarzy2 Minuty
21 sierpnia 2024
Polacy chcą jeździć na city breaki. Ponad jedna trzecia kilka razy w roku zwiedza duże miasta
Polacy chcą zwiedzać duże miasta. Z badania przeprowadzonego przez SW Research na…
0 Komentarzy2 Minuty