Europejczycy chcą wypoczywać w Europie
Najbardziej popularnym kierunkiem wakacyjnym jest Europa, w której wakacje planuje spędzić 76 proc. Europejczyków, a najchętniej odwiedzanymi europejskimi krajami są Francja, Włochy i Hiszpania.
Grupa Europ Assistance wraz z Instytutem badawczym Ipsos przeprowadziła kolejne już badanie Holiday Barometer 2014. Badanie to sprawdza corocznie plany wyjazdowe Europejczyków z Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemiec, Francji, Austrii, Włoch oraz Hiszpanii.
Wśród badanych Europejczyków, 54 proc. zadeklarowało, że z pewnością wyjedzie na wakacje latem 2014 roku. Po dość dużym spadku w 2012 roku (z 66 proc. do 58 proc.), plany wyjazdowe Europejczyków stabilizują się.
Pytani wprost o to, czy planują oszczędzać na wakacjach, większość Europejczyków planuje tylko trochę obniżyć wakacyjne koszty (45 proc.) lub wcale nie zmieniać swoich planów (22 proc.). W tej ostatniej grupie znajdują się głównie Belgowie (48 proc.), Austriacy (41 proc.) i Francuzi (39 proc.).
Średni budżet przeznaczony na wakacje 2014 przez przykładowego Europejczyka to 2 210 Euro (o 110 Euro więcej niż w ubiegłym roku). Największy średni budżet wakacyjny zakładają Anglicy, przeznaczając na ten cel 2 932 Euro i jest to wynik wyższy o 129 Euro niż w ubiegłym roku. Najmniejszy średni budżet wskazali Hiszpanie – 1 723 Euro (choć i tak wyższy o 116 Euro niż w zeszłorocznych deklaracjach).
Pytani o powód wyjazdu Europejczycy w zdecydowanej większości odpowiadają: odpoczynek (62 proc.). Na aktywne zwiedzanie wybiera się co trzeci respondent. Co czwarty badany Europejczyk wyjedzie by spędzić czas z rodziną, a także poznać inną kulturę.
Najbardziej popularnym kierunkiem wakacyjnym jest Europa, w której wakacje planuje spędzić 76 proc. Europejczyków, a najchętniej odwiedzanymi europejskimi krajami są Francja, Włochy i Hiszpania. Do Ameryki Północnej wyjedzie 3 proc. badanych, Amerykę Południową zwiedzi 2 proc. respondentów, natomiast Afrykę i Azję odwiedzi odpowiednio 3 proc. i 1 proc. Europejczyków.
Europejczycy zdecydowanie preferują tereny nadmorskie. Taki kierunek wakacji wybierze 62proc. z nich. W góry natomiast wybiera się 18 proc. badanych, na prowincji urlop spędzi 17 proc. respondentów. Tyle samo wybierze się na objazdowe wycieczki campingowe, a do miast pojedzie 16 proc. Europejczyków.
Zdecydowana większość Europejczyków (72 proc.) samodzielnie zorganizuje swój wyjazd wakacyjny. Niemal 60 proc. wykorzysta w tym celu Internet. Jeśli natomiast chodzi o czas organizacji wyjazdów, w 71 proc. europejski urlop będzie zorganizowany z wyprzedzeniem czasowym. Na wakacje typu „last minute” skusi się 28% badanych. Wakacje na ostatnią chwilę cieszą się największą popularnością wśród Włochów (44 proc.) i Hiszpanów (27 proc.), zaś Niemcy (80 proc.) i Austriacy (81 proc.) przeznaczą więcej czasu na zaplanowanie urlopu.
Badanie Holiday Barometer sprawdziło również największe obawy Europejczyków związane z podróżowaniem. Niemal połowa badanych (45 proc.) obawia się problemów zdrowotnych, które dotknąć mogą podczas wakacji ich lub towarzyszy podróży, a także problemów zdrowotnych bliskich, którzy pozostaną w domu (42 proc.). Kolejną obawą Europejczyków jest utrata dóbr osobistych (bagażu, dokumentów, pieniędzy) – 36 proc. wskazań oraz wypadki komunikacyjne (katastrofa lotnicza, wypadek samochodowy lub kolejowy) wskazane przez 36% badanych. Co trzeci Europejczyk obawia się również różnych zdarzeń związanych z pozostawionym mieszkaniem (zalania, włamania lub pożaru), a także ataku terrorystycznego.
W tegorocznym badaniu wyraźnie widać wzrost świadomości ubezpieczeniowej Europejczyków. Większość z nich (60 proc.) wykupi na wakacje ubezpieczenie i to bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeniowym lub firmie oferującej usługi assistance. Z oferty ubezpieczeniowej agencji turystycznej skorzysta 17 proc. badanych, zaś z oferty online lub oferty banku – 8 proc. badanych.
Badanie Holiday Barometer prowadzone jest corocznie od 2005 roku przez Grupę Europ Assistance.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty