Expedia.com rzuca wyzwanie na rynku online
Amerykański serwis turystyczny oferujący zakup tanich biletów lotniczych, rezerwacje hotelowe, wynajem samochodów, organizację rejsów i ślubów oraz wszelkich usług turystycznych usprawnia swoją działalność i rzuca wyzwanie konkurencji w dziedzinie sprzedaży online.
Expedia wprowadza w życie trzy nowe funkcje mające na celu ułatwienie klientom palnowanie podróży. Warto się im przyjrzeć i być może wprowadzić podobne na rynku polskim. Te funkcje to: Flight Recommendations, Scratchpad and Itinerary Sharing a więc, w uproszczeniu – Rekomendację lotu, Notatnik i Marszrutę.
Rekomendacja lotu analizuje ponad trzy miliardy lotów dostępnych w wyszukiwarce Expedia, i biorąc pod uwagę sugestie klienta, w czasie rzeczywistym sugeruje lotniska, daty rejsów oraz czas podróży. Opcje wskazują anonimowe wzorce podróży odbywanych przez innych, dokonane rezerwacje i są przedstawiane klientowi zamiast poszukiwań standardowych. Na przykład istnieje ponad 3000 opcji przy zapytaniu o bezpośredni lot między Nowym Jorkiem a Los Angeles w danym dniu. Poprzez wykorzystanie tej liczby oraz danych na temat preferencji klienta, Expedia.com może obecnie zaproponować najbardziej dogodny termin, lepsze lotnisko, tak by to było najbardziej wygodne i najbardziej opłacalne dla klienta.
Rekomendacja lotu jest pierwszą w przemyśle turystycznym online funkcją wyszukującą alternatywne rozwiązania ze względu na oszczędności. Funkcja jest dostępna w Stanach Zjednoczonych na pulpitach klientów, zaś wprowadzenie na całym świcie spodziewane jeszcze w tym roku. Klienci, którzy zalogują się na swoje konto w Expedia.com mogą też skorzystać z nowej funkcji nazwanej Notatnik. Funkcja ta starannie przechowuje wszystkie sugestie i pytania klienta, ułatwiając ich szybkie znalezienie. Expedia.com zbadało, że klienci szukają lotu online średnio 48 godzin przed terminem.
Notatnik zapewnia, że mogą wrócić do poprzednich swoich poszukiwań. Klikając na guzik Notatnik na stronie Expedia.com, każdy klient może rozwinąć historię swoich dotychczasowych wyszukiwani i odświeżyć najnowsze uaktualnione ceny i pokazać remanent transakcji. Notatnik zapamiętuje wszystkie poszukiwania klienta i dzięki temu pozwala zaoszczędzić czas – klient nie musi za każdym razem zaczynać od początku. Ponadto Notatnik wysyła maile do klienta, przy każdej zmianie cen na danej trasie, co pozwala szybciej i skuteczniej zaplanować następne podróże.
Z kolei Marszruta pozwala udostępnić użytkownikowi swoją trasę online współpracownikom, przyjaciołom lub rodzinie. Mogą dzięki temu śledzić lot, orientować się w ewentualnych opóźnieniach lub zmianach trasy.
John Kim, wiceprezes ds. spraw globalnych produktów powiedział: „Klienci obecnie zbyt wiele czasu tracą na polowaniu i wydziobywaniu dobrych ofert. Dla każdego poszukiwanej oferty istnieją tysiące sposobów, by wyszukać daną podróż. Każde poszukiwanie to miliardy kombinacji. Rekomendacja lotu wykorzystuje nasze dane, aby znaleźć lot po najlepszej dostępnej cenie. Notatnik ułatwia podróżującym gromadzić wszystkie swoje notatki i opcje. Wyeliminowaliśmy problemy ze śledzeniem dotychczasowych działań, Notatnik pamięta wszystkie poszukiwania za nas. Z kolei Marszruta ułatwia udostępnianie naszych podróży innym. My czynimy podróżowanie łatwiejszym.”
Aktualizacja aplikacji Expedia.com jest możliwa do pobrania w Google Play i Apple App Store.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty