Expedia.com rzuca wyzwanie na rynku online
Amerykański serwis turystyczny oferujący zakup tanich biletów lotniczych, rezerwacje hotelowe, wynajem samochodów, organizację rejsów i ślubów oraz wszelkich usług turystycznych usprawnia swoją działalność i rzuca wyzwanie konkurencji w dziedzinie sprzedaży online.
Expedia wprowadza w życie trzy nowe funkcje mające na celu ułatwienie klientom palnowanie podróży. Warto się im przyjrzeć i być może wprowadzić podobne na rynku polskim. Te funkcje to: Flight Recommendations, Scratchpad and Itinerary Sharing a więc, w uproszczeniu – Rekomendację lotu, Notatnik i Marszrutę.
Rekomendacja lotu analizuje ponad trzy miliardy lotów dostępnych w wyszukiwarce Expedia, i biorąc pod uwagę sugestie klienta, w czasie rzeczywistym sugeruje lotniska, daty rejsów oraz czas podróży. Opcje wskazują anonimowe wzorce podróży odbywanych przez innych, dokonane rezerwacje i są przedstawiane klientowi zamiast poszukiwań standardowych. Na przykład istnieje ponad 3000 opcji przy zapytaniu o bezpośredni lot między Nowym Jorkiem a Los Angeles w danym dniu. Poprzez wykorzystanie tej liczby oraz danych na temat preferencji klienta, Expedia.com może obecnie zaproponować najbardziej dogodny termin, lepsze lotnisko, tak by to było najbardziej wygodne i najbardziej opłacalne dla klienta.
Rekomendacja lotu jest pierwszą w przemyśle turystycznym online funkcją wyszukującą alternatywne rozwiązania ze względu na oszczędności. Funkcja jest dostępna w Stanach Zjednoczonych na pulpitach klientów, zaś wprowadzenie na całym świcie spodziewane jeszcze w tym roku. Klienci, którzy zalogują się na swoje konto w Expedia.com mogą też skorzystać z nowej funkcji nazwanej Notatnik. Funkcja ta starannie przechowuje wszystkie sugestie i pytania klienta, ułatwiając ich szybkie znalezienie. Expedia.com zbadało, że klienci szukają lotu online średnio 48 godzin przed terminem.
Notatnik zapewnia, że mogą wrócić do poprzednich swoich poszukiwań. Klikając na guzik Notatnik na stronie Expedia.com, każdy klient może rozwinąć historię swoich dotychczasowych wyszukiwani i odświeżyć najnowsze uaktualnione ceny i pokazać remanent transakcji. Notatnik zapamiętuje wszystkie poszukiwania klienta i dzięki temu pozwala zaoszczędzić czas – klient nie musi za każdym razem zaczynać od początku. Ponadto Notatnik wysyła maile do klienta, przy każdej zmianie cen na danej trasie, co pozwala szybciej i skuteczniej zaplanować następne podróże.
Z kolei Marszruta pozwala udostępnić użytkownikowi swoją trasę online współpracownikom, przyjaciołom lub rodzinie. Mogą dzięki temu śledzić lot, orientować się w ewentualnych opóźnieniach lub zmianach trasy.
John Kim, wiceprezes ds. spraw globalnych produktów powiedział: „Klienci obecnie zbyt wiele czasu tracą na polowaniu i wydziobywaniu dobrych ofert. Dla każdego poszukiwanej oferty istnieją tysiące sposobów, by wyszukać daną podróż. Każde poszukiwanie to miliardy kombinacji. Rekomendacja lotu wykorzystuje nasze dane, aby znaleźć lot po najlepszej dostępnej cenie. Notatnik ułatwia podróżującym gromadzić wszystkie swoje notatki i opcje. Wyeliminowaliśmy problemy ze śledzeniem dotychczasowych działań, Notatnik pamięta wszystkie poszukiwania za nas. Z kolei Marszruta ułatwia udostępnianie naszych podróży innym. My czynimy podróżowanie łatwiejszym.”
Aktualizacja aplikacji Expedia.com jest możliwa do pobrania w Google Play i Apple App Store.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty