Fachowcy o podróżach i ubezpieczeniach – znamy program Travel Insurance Forum

Trendy w rozwoju turystyki i ubezpieczeń podróżnych, nowe technologie, regulacje prawne, bezpieczeństwo w podróży oraz doświadczenia klienta – to wybrane wątki tematyczne Travel Insurance Forum, które odbędzie się 23 października 2018 r. w Warszawie. Organizatorem forum jest Europ Assistance Polska. Portal WaszaTurystyka.pl objął wydarzenie patronatem.

Zmiany społeczno-ekonomiczne w Polsce oraz powszechność komunikacji lotniczej sprawiły, że świat dla Polaków nigdy wcześniej nie był na wyciągnięcie ręki tak jak obecnie. Dynamiczny rozwój usług i rynku turystycznego sprawia, że szybko rozwija się również rynek ubezpieczeń podróżnych, a ich dopasowanie do potrzeb podróżnych staje się kluczowe.

„Wspólnych obszarów do współpracy branży turystycznej i ubezpieczeniowej jest coraz więcej, dlatego by stworzyć platformę do dialogu organizujemy Travel Insurance Forum” – wyjaśnia Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska. Jest to pierwsza edycja wydarzenia, które składa się z 6 wątków tematycznych.

Ubezpieczenia podróżne na świecie

O tym jakie trendy dominują w ubezpieczeniach podróżnych oraz o wpływie oczekiwań klientów i nowych technologii na rozwój ubezpieczeń podróżnych na świecie będą mówili Pablo Moreno oraz Lea Puale – menedżerowie odpowiedzialni za linię biznesową tavel w Europ Assistance Group, które jest globalnym graczem assistance i ubezpieczeń podróżnych. Goście podzielą się również doświadczeniami z zakresu globalnego biznesu i optymalizacji sprzedaży, up-/cross-sellingu usług komplementarnych.

„Jest to znaczący potencjał dochodów dla biur podróży, organizatorów i firm przewozowych. Część firm oczywiście już korzysta z tych rozwiązań, ale wciąż widzimy duży potencjał rozwoju i przestrzeń do współpracy w tym zakresie” – zaznacza Ryszard Grzelak.

Podróż w przyszłość

Nowe technologie zmieniają sposób korzystania z usług, w tym również turystycznych. Jak będzie wyglądała przyszłość branży turystycznej, co może zmienić sztuczna inteligencja, jak kierować ofertę do młodego pokolenia i z jakimi innymi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć w nadchodzącej przyszłości branża turystyczna? Czy ubezpieczenia w podróży mogą być dodatkowym źródłem przychodów i zwiększenia lojalności pasażerów? Na te i szereg innych pytań odpowie Paweł Rek Dyrektor Generalny Amadeus Polska i Dyrektor Regionalny Amadeus Europa Środkowa i Wschodnia.

Bezpieczeństwo

Z jednej strony mamy do czynienia z intensywnym rozwojem turystyki w naszym kraju – wzrastającą liczbą Polaków podróżujących po świecie. Z drugiej strony liczba ryzyk i niebezpieczeństw o których informują media powoduje, że bez względu na charakter podróży (wyjazd wakacyjny/służbowy) – bezpieczeństwo powinno być priorytetem, zarówno dla wyjeżdżających jak i organizatorów.

Bezpieczeństwo ma dzisiaj co najmniej dwie twarze – tę rozumianą dosłownie jako bezpieczeństwo fizyczne każdego z nas, a także cyber-bezpieczeństwo, które dotyczy nas jako szeroko rozumianych użytkowników nowych technologii i internetu.

Czy każdorazowo logując się do sieci wi-fi w miejscach publicznych np. na lotnisku, weryfikujemy takie połączenie? Na co uważać, czego nie robić by nie stać się ofiarą cyber-przestępstwa będzie jednym z wątków prezentacji Travel more – stress less, którą poprowadzą przedstawiciele Fundacji Sprzymierzeni z GROM. Opowiedzą oni również o tym jak się zachowywać w sytuacji potencjalnie zagrażającej naszemu bezpieczeństwu fizycznemu.

Prawo

Rok 2018 to czas zmian regulacyjnych w branży turystycznej. W lipcu br. weszła w życie nowa ustawa o usługach turystycznych, a od października obowiązuje dyrektywa IDD – o tym jak branża turystyczna radzi sobie z tymi wyzwaniami opowie Paweł Niewiadomski Prezes Polskiej Izby Turystyki.

Ubezpieczenia podróżne i assistance

W trakcie forum przyjrzymy się również polskiemu rynkowi assistance w kontekście ubezpieczeń podróżnych. Eksperci Europ Assistance Polska – Marcin Zieliński, Dyrektor Sprzedaży oraz Rafał Marczewski, Dyrektor Operacyjny, opowiedzą jak zmieniają się oczekiwania klientów oraz oferta ubezpieczeń podróżnych. Ważnym aspektem prezentacji będą również innowacje – automatyzacja procesów, czat, BOT oraz inne rozwiązania usprawniające szybkie i skuteczne niesienie pomocy klientom.

Panel – doświadczenia klienta

Na podsumowanie forum zaproszeni goście z branży ubezpieczeniowej i turystycznej będą dyskutowali na temat doświadczeń klientów w ubezpieczeniach podróżnych. Jak zarządzać i poprawiać doświadczenia klienta w tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym i zróżnicowanej grupie klientów? Z jednej strony mamy do czynienia ze świadomymi klientami oczekującymi zaawansowanych rozwiązań, ale jest też grupa klientów, którzy podróżując jeszcze nie korzystają z ubezpieczeń. Jak zatem kreować ofertę i komunikację, aby spełnić oczekiwania tych jeszcze nieubezpieczonych? Na to i szereg innych pytań odpowiedzą goście panelu dyskusyjnego.

Wydarzenie zostało objęte patronatem medialnym portalu WaszaTurystyka.pl.