Filoksenia w nowoczesnym wydaniu – rozmowa z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts
Od marzeń o idealnym obiekcie po sieć luksusowych hoteli na Rodos – Atrium Hotels and Resorts od ponad 30 lat wprowadza gości w świat greckiej gościnności i unikalnych doświadczeń. Dzięki rodzinnej wizji i zaangażowaniu założycieli, każdy hotel Atrium jest miejscem, gdzie autentyczna atmosfera i lokalne tradycje harmonijnie splatają się z nowoczesnością. O historii marki, filoksenii oraz planach na przyszłość rozmawiamy z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts.
WS: Jak rozpoczęła się historia sieci Atrium Hotels and Resorts i w jaki sposób rodzinne tradycje wpływają na zarządzanie oraz atmosferę w hotelach?
CG: Pierwszy hotel, Atrium Palace został otwarty w 1992 roku. Dwóch kuzynów – którzy są jednocześnie architektami – zainspirowanych wspólną wizją, postanowiło zaprojektować i zbudować idealny, pięciogwiazdkowy hotel w pobliżu Lindos. W tamtym czasie była to idealna lokalizacja, ponieważ w okolicy nie było jeszcze żadnych innych obiektów. Stworzyło to doskonałą okazję do rozwoju. W swoich projektach architekci głownie czerpali inspiracje z podróży. Połączenie greckich i włoskich motywów wyraźnie widać w wystroju hotelu.
Natomiast nazwa marki Atrium narodziła się od pojęcia „atrium” – otwartej przestrzeni wewnątrz budynków. Atrium Palace posiada duże, wewnętrzne patio, inspirowane śródziemnomorskimi tradycjami. Do dziś hotele Atrium pozostają rodzinnym biznesem. Po 34 latach od powstania obiektów jeden z założycieli nadal pełni funkcję dyrektora generalnego, co świadczy o silnym zaangażowaniu rodziny w dalszy rozwój i sukces marki.
WS: Czy promowanie lokalnej kultury i tradycji jest dla was ważnym aspektem działalności?
CG: To niezwykle istotny aspekt naszej działalności, zwłaszcza że Rodos jest wyspą o bogatej historii i kulturze. Promujemy lokalne tradycje przede wszystkim poprzez kuchnię – serwujemy gościom lokalne potrawy i specjały. Jednak największym nośnikiem lokalnej kultury jest grecka gościnność, którą czuje się dosłownie wszędzie, od personelu sprzątającego, przez kelnerów, aż po ogrodników i pracowników technicznych.
Można u nas również doświadczyć lokalnej kultury podczas wieczorów greckich, które organizujemy w hotelach. Ważne jest, aby nasi goście, w tym turyści z Polski mogli poczuć autentyczność i serdeczność, której oczekują podczas wakacji. Właściwie to ta gościnność, ciepło i bezpieczeństwo są kluczowe dla każdego, kto odwiedza nasze hotele.
WS: Macie trzy pięciogwiazdkowe hotele na Rodos, każdy w innej lokalizacji. Czym się różnią i co przyciąga gości do każdego z nich?
CG: Każdy z naszych hoteli znajduje się w innej, wyjątkowej lokalizacji, co inspiruje naszą markę. Nasze motto brzmi „jedna wyspa, trzy destynacje”, ponieważ każda lokalizacja oferuje inne atrakcje i doświadczenia.
Atrium Palace znajduje się w pobliżu Lindos, na pięknej plaży, w spokojniejszej okolicy idealnej dla rodzin. Atrium Prestige z kolei jest położony na południu wyspy, blisko Prasonisi – słynnego miejsca do uprawiania kitesurfingu i windsurfingu, gdzie spotykają się wody Morza Egejskiego i Śródziemnego. Jest to bardziej odosobniona lokalizacja, idealna dla tych, którzy szukają relaksu i aktywności. Natomiast Atrium Platinum znajduje się w mieście Rodos, blisko lotniska i Starego Miasta, oferując bardziej kosmopolityczne doświadczenie. Zatem każdy z naszych hoteli oferuje coś innego i tym samym przyciąga bardzo zróżnicowane grupy gości.
WS: W jaki sposób radzicie sobie z wdrażaniem zasad zrównoważonego rozwoju w tak dużych obiektach?
CG: Zrównoważony rozwój jest dla nas priorytetem. Naszym celem jest całkowite wyeliminowanie plastiku do 2027 roku. Stosujemy polityki zarządzania odpadami, recyklingu oraz energooszczędne rozwiązania, takie jak systemy klimatyzacji, które podgrzewają wodę, czy energooszczędne oświetlenie. Korzystamy również z ekologicznych środków czyszczących, a nasz system jakości oparty jest na standardach ISO 14000.
WS: Jakie są plany na przyszłość sieci Atrium Hotels and Resorts?
CG: Planujemy otwarcie czwartego hotelu, który będzie mniejszy, z około 100–150 pokojami, zlokalizowany w południowej części Rodos, blisko Atrium Palace. Planujemy rozpocząć jego budowę w 2026 roku, a jego koncept ma być w pełni ekologiczny i przyjazny środowisku.
WS: Na koniec proszę powiedzieć, co uważacie za największy sukces Atrium Hotels and Resorts?
CG: Naszym największym sukcesem jest autentyczna filoksenia, co w starożytnej Grecji oznaczało gościnność. Nasze motto oznacza miłość do gościa i wyraża grecką tradycję serdecznego przyjmowania podróżnych. To właśnie ta filozofia gościnności, odzwierciedlona jest w każdym naszym działaniu, od zarządzania po personel i stanowi podstawę naszego sukcesu.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Polska magnesem dla inwestorów branży hotelarskiej
Spadki z poprzednich lat zostały wyrównane – polski sektor hotelowy powraca do dawnego…
0 Komentarzy4 Minuty
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
IGHP: udany rok 2024 w hotelach
Rok 2024 hotelarze oceniają pozytywnie – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej…
0 Komentarzy9 Minuty
13 stycznia 2025
Rekordowa suma zebrana podczas IV Gali Waszej Turystyki – ponad 243 tys. zł na Dom Dziecka w Kłodzku
IV Gala Waszej Turystyki zakończyła się sukcesem, jakiego jeszcze nie było – rekordowe…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
PHH: Courtyard, Renaissance i Hampton liderami w swoich segmentach
Wszystkie trzy warszawskie hotele przylotniskowe należące do Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy2 Minuty