Finnair i Finavia – powstanie film o pięknych połączeniach

Finnair łączy wschód i zachód już od 35 lat, a lotnisko w Helsinkach stało się kluczowym węzłem lotniczym w podróżach między Azją i Europą. Finnair i Finavia, operator lotniska w Helsinkach, uczczą te osiągnięcia realizując film krótkometrażowy, o wyjątkowych spotkaniach, które mają miejsce podczas podróży.

W celu prezentacji idei takich niezwykłych spotkań, Finnair i Finavia zaprosili do współpracy dwóch filmowców pochodzących z przeciwnych stron świata, aby zrealizowali film krótkometrażowy. Efektem końcowym jest 13-minutowy obraz „East and West Side Story”, wyreżyserowany przez Johana Storma ze Szwecji i Wookiego z Koreii, obaj są uznanymi reżyserami w swoich krajach. Film zostanie pokazany podczas specjalnej premiery na lotnisku w Helsinkach 6 września 2018 roku.

Każdy z reżyserów nakręcił swoją wersję jednej poruszającej historii napisanej przez scenarzystę Danny’ego Sangrę.

Główne role grają skandynawska aktorka Anne Bergstedt, znana z ”Zakazanego imperium” i ”Czarnego Łabędzia”, oraz koreański aktor Jae Hoon, który pojawił się w kilku produkcjach teatralnych i filmowych w swoim rodzinnym kraju.
Film krótkometrażowy to trzecie i ostatnie wydarzenie w ramach cyklu Match in HEL, wspólnej kampanii marketingowej Finnaira i Finavii. W 2015 roku Match Made in HEL zamienił lotnisko w Helsinkach w skate park dla profesjonalnych skateboarderów. W 2016 roku Finnair i Finavia zorganizowali wspaniały pokaz mody siedmiu projektantów z Europy i Azji na prawdziwym pasie startowym lotniska w Helsinkach.

Johanna Jäkälä, wiceprezes ds. marki i marketingu Finnaira, powiedziała: “Podróże wzbogacają życie i otwierają nowe perspektywy. Widzimy to każdego dnia podczas lotów. Każdy podróżuje z jakiegoś powodu – i kryje się za tym pewna historia. Film opowiada o tym, jak zmieniają się te historie gdy znajdziemy się w sytuacji tej drugiej osoby, pokazuje również potrzebę prywatnej przestrzeni. Jest to coś bardzo nordyckiego.”

Katja Siberg, główna wiceprezes Finavii ds. marketingu, komunikacji i rozwoju usług pasażerskich, dodała: “Lotnisko w Helsinkach to prawdziwe skrzyżowanie wschodu z zachodem. Podróżowanie jednoczy ludzi i kultury oraz zwiększa wzajemne zrozumienie. Zawsze uczysz się czegoś nowego. Każdego dnia widzimy na lotnisku, jak dziesiątki tysięcy ludzi z różnych części świata spotykają się i doświadczają wyjątkowych chwil. Sztuka, jako uniwersalny język, również może łączyć ze sobą te dwa światy w niezwykły sposób, film jest naturalnym środkiem przekazującym piękno tych spotkań. Cieszymy się, że możemy wkrótce podzielić się tymi chwilami na lotnisku z resztą świata.”

Finnair oferuje loty do 19 miast w Azji, 7 miast w Ameryce Północnej oraz ponad 100

Strona kampanii:
www.matchmadeinhel.com