Finnair i Finavia testują rozpoznawanie twarzy pasażerów

archiwum Finnair

Od 2 do 23 maja Finnair i Finavia, wraz z firmą Futurice, przetestują użycie technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy dla lotów Finnaira na lotnisku w Helsinkach.

W trakcie testów firmy zbierają informacje na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy w porcie lotniczym oraz w systemach i procedurach używanych przez linie lotniczą. Do wzięcia udziału w teście Finnair zaprosił grupę 1000 stałych klientów.

Sari Nevanlinna, szefowa działu usług dodatkowych w Finnair, powiedziała: “Technologia rozpoznawania twarzy może ułatwić podróżnym procedury związane z odlotem i wyeliminować konieczność posiadania karty pokładowej. Ten test dostarczy nam więcej informacji na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy i pomoże nam poznać opinie podróżnych”.

Klienci Finnaira, którzy biorą udział w testach, w celu wysłania do systemu testowego zdjęcia twarzy użyją aplikacji testowej. Podczas odprawy skorzystają z wyznaczonego stanowiska z zainstalowaną technologią rozpoznawania twarzy. Przedstawiciel działu obsługi klienta sprawdzi zgodność informacji i potwierdzi w systemie testowym prawidłową identyfikację twarzy.

Heikki Koski, wiceprezes lotniska w Helsinkach dla Finavii, dodał: „Chcemy, aby podróż przebiegała jeszcze przyjemniej i zależy nam na rozwijaniu usług świadczonych naszym klientom. System rozpoznawania twarzy to zaledwie część większego megatrendu na biometryczną identyfikację, która umożliwi podróżowanie “Z rękami w kieszeniach”, bez potrzeby okazywania dokumentów. Wszystkie informacje dotyczące podróży są digitalizowane, co gwarantuje sprawne i łatwe przejście przez punkty kontrolne na lotnisku. W ubiegłym roku, przetestowaliśmy system identyfikacji twarzy na pracownikach ds. kontroli bezpieczeństwa, wyniki były bardzo obiecujące”.

Tuğberk Duman, kierownik projektu w firmie Futurice, podkreslił: “Wykorzystujemy technologię rozpoznawania twarzy opartą na cechach twarzy, która przekształca jej wizerunek w identyfikatory biometryczne nie do powtórzenia. Umożliwia nam to podczas odprawy identyfikację zarejestrowanych pasażerów bez konieczności przechowywania zdjęć. Ten test dostarczy użytecznych informacji na temat korzystania z tego systemu w miejscach o dużym przepływie klientów i o zaostrzonych środkach bezpieczeństwa”.