Flix: 2022 z rekordowym przychodem 1,5 mld euro

fot. materiały prasowe Flix

Flix podsumowuje rok 2022 jako najbardziej udany rok w historii, zamykając go przychodem w wysokości ponad 1,5 miliarda euro oraz rentownością na poziomie EBITDA. Ponadto, firma odnotowała wzrost przychodów o 185 proc. w porównaniu z rokiem 2021 i zapowiada dalszy wzrost zysków w 2023 roku.

W lutym mija 10 lat od pierwszego kursu FlixBusa w historii, co wyznacza dekadę istnienia firmy na rynku. Od tego czasu blisko 300 milionów pasażerów na całym świecie skorzystało z przejazdów zielonymi autobusami, a 2022 rok firma zakończyła z rekordowo wysokim globalnym przychodem, który przewyższył przychody uzyskane w roku poprzedzającym aż o 185 proc.

Dziś (15 lutego), dyrektor generalny Flix SE André Schwämmlein podsumował wyniki na konferencji prasowej w Monachium z okazji 10-lecia firmy oraz zapowiedział perspektywę dalszego wzrostu firmy.

„2022 był jak dotąd naszym najbardziej udanym rokiem. To pokazuje, że Flix bardziej niż kiedykolwiek umocnił swoją pozycję, patrząc na rentowność firmy i długą obecność na rynku. Dokonaliśmy tego stawiając na nowoczesną mobilność, zrównoważony rozwój i technologię. Wierzymy, że mimo wszystko to dopiero początek naszej drogi” – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i dyrektor generalny Flix SE.

Rekordowy zysk na wszystkich rynkach w 2022

W 2022 r. grupa Flix, w tym FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kamil Koc, osiągnęła przychody w wysokości ponad 1,5 mld euro z zyskiem na poziomie EBITDA. Pomimo ograniczeń w podróżowaniu z powodu Covid-19 w pierwszym kwartale roku, ponad 60 mln osób korzystało z dalekobieżnej oferty autobusowej i kolejowej Flixa. Firma na ten moment działa łącznie w 40 krajach na czterech kontynentach.

„Widzimy, że wszystkie rynki, na których działamy, bardzo dobrze funkcjonują po pandemii. Dlatego bez przerwy odbudowujemy naszą pozycję na ustabilizowanych rynkach, jednocześnie dalej rozszerzając naszą ofertę na nowe kraje, aby zapewnić możliwość podróży przyjaznych dla środowiska jeszcze większej liczbie osób” – mówi dalej Schwämmlein.

Włączenie kolejnego kraju do oferty Flixa – rozwijanie sieci połączeń i inwestycja w kolej

Flix kontynuuje inwestycje zarówno w swoje usługi kolejowe, jak i autobusowe, aby nieustannie rozwijać połączenia krajowe oraz międzynarodowe. Firma przewiduje, że wszystkie oddziały Flixa w Europie, Ameryce Północnej oraz Turcji odnotują znaczący, bo aż 20 proc. wzrost zysku w 2023 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma nadal koncentruje się na zwiększaniu swojej rentowności.

Następnym zapowiedzianym krokiem w aspekcie globalnej ekspansji całego FlixBusa będzie start działalności połączeń autobusowych w Chile. To właśnie ten kraj zajmie drugie miejsce jako największy rynek FlixBusa w Ameryce Południowej, zaraz po Brazylii. Jednocześnie Chile będzie 41. państwem na świecie z zielonymi autobusami FlixBusa na swoich drogach.

Kluczowym produktem w strategii rozwoju firmy jest również FlixTrain, który odgrywa szczególnie istotną rolę w kształtowaniu mobilności neutralnej węglowo. Dzięki pozytywnym zmianom regulacyjnym, europejska kolej stała się obiecującym rynkiem wzrostu. Od czasu uruchomienia FlixTrain pięć lat temu, miliony osób skorzystały z oferty kolejowej dostępnej w Niemczech i w Szwecji. Niedawno FlixTrain ogłosił, że będzie częścią pilotażowych usług Unii Europejskiej, mających na celu zwiększenie transgranicznej komunikacji kolejowej, obejmujących połączenia między Niemcami a Szwajcarią oraz Niemcami a Szwecją.

Podstawa strategii Flixa: zrównoważony rozwój transportu

Główną wizją firmy Flix jest udostępnienie zrównoważnych opcji transportu na jak największą skalę, aby były one osiągalne absolutnie dla każdego. Całość działań podejmowanych przez spółkę w ramach realizacji strategii klimatycznej zakłada jak najszybsze osiągnięcie całkowitej neutralności emisyjnej.

„Eko-mobilność od zawsze była wpisana w DNA spółki Flix. Dzięki technologii umożliwiającej inteligentne planowanie tras, jak i silnym partnerstwom nawiązanym w celu testowania alternatywnych metod napędowych, droga do neutralizacji śladu węglowego do 2050 roku poprzez dalsze rozbudowywanie naszej siatki połączeń jest jak najbardziej realna. Zmierzamy w dobrym kierunku” – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i Dyrektor Generalny Flix SE.

W 2022 roku firma ograniczyła emisję aż 818 tys. ton dwutlenku węgla do atmosfery. W celu dalszej redukcji emisji CO2 do środowiska, Flix stawia na transformację floty swoich pojazdów poprzez zastosowanie w nich napędów alternatywnych. Firma jest między innymi pionierem w dziedzinie testowania pojazdów elektrycznych, czy też paneli słonecznych na trasach dalekobieżnych.

Przykładem działania firmy w kierunku zeroemisyjności jest zeszłoroczne uruchomienie linii na trasie Brest-Grenoble obsługiwanej przez ColzaBus, czyli autobus w pełni napędzany biopaliwem wytwarzanym z nasion rzepaku. Ponadto, firma łączy siły z wiodącymi podmiotami, aby jeszcze bardziej zwiększyć wykorzystanie alternatywnych napędów na długich trasach, o czym świadczy niedawno nawiązane partnerstwo z Daimler Buses w celu opracowania w pełni elektrycznego napędu dla autokarów dalekobieżnych.

Flix zapewnia możliwość rekompensaty śladu węglowego w momencie rezerwacji biletu na podróż. Dzięki pasażerom, którzy skorzystali z tej opcji, od 2015 roku grupie Flix udało się zneutralizować w sumie ponad 98 tys. ton dwutlenku węgla.

Flix i Daimler Buses nawiązują współpracę w celu rozwoju e-mobilności autobusów dalekobieżnych