Flix ogłasza rekordowe wyniki za pierwsze półrocze 2023. Wzrost przychodów o 54 proc.
Flix ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku. Ponad 36 mln pasażerów na całym świecie podróżowało liniami FlixBusa, pociągami FlixTrain, oraz autobusami Greyhound w Ameryce Północnej i Kamil Koç w Turcji od stycznia do końca czerwca 2023. To o 53 proc. więcej pasażerów w porównaniu z tym samym okresem w roku 2022.
Pierwsze pół roku 2023 roku było najbardziej udanym półroczem w historii firmy. Całkowite przychody grupy Flix w tym okresie wyniosły 860 mln euro, co stanowi wzrost o 54 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku. Flix odnotował również skorygowany wynik EBITDA w wysokości 26 mln euro i odpowiadającą temu marżę w wysokości 3 proc.
„W pierwszym półroczu 2023 roku znacznie poszerzyliśmy ofertę na wielu rynkach. Kontynuujemy stabilny i zrównoważony wzrost. Z powodzeniem umacniamy swoją pozycję jako lidera w dziedzinie travel-tech” – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i CEO Flixa.
Rozwój Flixa potwierdzają niedawno uruchomione, nowe linie do Finlandii (wydłużenie linii z Polski) i Grecji oraz rozszerzenie siatki połączeń w Brazylii. Obecnie zielone autobusy docierają do 41 państw na całym świecie, a przed końcem roku wśród nich pojawi się kolejne, zapowiadane wcześniej w tym roku przez Flixa państwo, Chile. Spółka spodziewa się wzrostu przychodu o ponad 25 proc. i osiągnięcia średniego jednocyfrowego poziomu skorygowanej marży EBITDA w odniesieniu do całkowitego przychodu roku finansowego 2023.
Wzrost we wszystkich segmentach
Flix ogłosił wzrost przychodów i liczby pasażerów w pierwszej połowie 2023 roku. Firma odnotowała wynik skorygowany EBITDA na poziomie dodatnim we wszystkich segmentach operacyjnych. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 26 mln euro, co stanowi wzrost o 85 mln euro w porównaniu z rokiem poprzednim i daje wynik skorygowanej marży EBITDA na poziomie 3 proc. Dane obejmują wyniki FlixBus i FlixTrain, a także usługi pod marką Kamil Koç w Turcji i Greyhound w Ameryce Północnej, będące częścią spółki Flix.
W Europie Flix przewiózł ponad 24 mln osób i odnotował 75 proc. wzrost liczby pasażerów w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Przychody spółki osiągnęły wynik 477 mln euro, co stanowi przyrost o 91 proc. Jedynie w czerwcu, do siatki połączeń dołączyło ponad 2 tys. europejskich przystanków, a wraz z pierwszymi liniami do Finlandii oraz Grecji, zielona sieć autobusów objęła całą kontynentalną część Unii Europejskiej.
Systematyczny rozwój technologii
Flix realizuje oraz wyznacza kolejne ambitne cele w zakresie rozwoju podróżowania poprzez aktywne rozwijanie swoich technologii. Wiosną 2023 roku system rezerwacji biletów online firmy Greyhound, która oferuje dalekobieżne trasy autobusowe w Stanach Zjednoczonych, został w pełni zintegrowany z systemem biletowym Flixa. Dzięki temu pasażerowie uzyskali dostęp do większej sieci połączeń oraz mogą wygodnie dokonywać rezerwacji swoich podróży w jednym miejscu przez platformę Flixa.
Początek transformacji floty
W czerwcu 2023 roku, Flix opublikował swój pierwszy dobrowolny raport ESG, w którym zobowiązał się do zapewnienia bezemisyjnych podróży autobusowych w Europie do 2040 roku. Angażując się w transformację floty nawiązano m.in. długoterminową współpracę z firmą Scania. W efekcie tego partnerstwa, w ciągu najbliższych kilku miesięcy flota FlixBusa zwiększy się o pięć nowych autokarów zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty