Flix rozwija swoją sieć w Ameryce Łacińskiej. Peru i Meksyk na mapie przewoźnika

Flix SE poinformował o wejściu na rynek w Peru w 2025 roku, umacniając tym samym swoją obecność w Ameryce Łacińskiej. Firma jest obecna w Brazylii i Chile, a wcześniej zapowiedziała plany ekspansji do Meksyku.

Flix działa w Ameryce Łacińskiej od 2021 roku, notując przy tym dynamiczny wzrost. W Brazylii sieć połączeń wzrosła ponad trzykrotnie z 27 do ponad 100 miast w zaledwie trzy lata. W Chile, Flix obsługuje obecnie 14 miast w ośmiu regionach, zapewniając dostęp do mobilności dla niemal 70 proc. populacji kraju. Firma nieustannie podnosi standardy i ułatwia podróżowanie dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii i wprowadzaniu spójnej, niezawodnej oferty dla pasażerów.

„Ameryka Łacińska to dla nas ogromna szansa dalszego rozwoju. Przy ograniczonej infrastrukturze kolejowej i połączeniach lotniczych skupiających się głównie na dużych miastach, to właśnie autobusy stanowią kręgosłup transportu zbiorowego. Wartość tego rynku szacowana jest na około 18 mld euro, to ponad czterokrotnie więcej niż rynek Ameryki Północnej i Europy łącznie. Sukces w Brazylii i Chile potwierdza skuteczność naszego modelu biznesowego. Teraz robimy kolejny krok naprzód, wchodząc do Peru i Meksyku” – mówi André Schwämmlein, CEO i współzałożyciel Flix.

Sprawdzona globalna strategia połączona z lokalnym know-how

Za rozwój Flixa w Peru będzie odpowiedzialny Augusto Abarca, który nawiąże współpracę z lokalnymi przewoźnikami autobusowymi.

„Jestem dumny, że mogę wprowadzić Flix do mojego kraju i zmienić oblicze dalekobieżnych podróży autobusowych. Naszym celem jest stworzenie ogólnokrajowej sieci, oferującej klientom najlepszy stosunek jakości do ceny, niezawodną obsługę oraz nowoczesne, cyfrowe doświadczenie w zakresie rezerwacji biletów” – mówi Augusto Abraca, dyrektor zarządzający Flixa w Peru.