FlixBus: 24 mln przejechanych kilometrów, udany sezon letni i plany na 2022 rok
FlixBus podsumował wyniki za ubiegły rok i przedstawił plany na 2022 r., gdzie zakłada m.in. podwojenie liczby klientów. W 2021 polski oddział odnotował 14 proc. wzrost liczby pasażerów podczas sezonu letniego w porównaniu do roku poprzedzającego.
FlixBus Polska w 2021 roku zrealizował ponad 24 mln kilometrów oferując połączenia do 150 polskich i prawie 180 zagranicznych miast. W tym roku liczby te mają wzrosnąć do 190 miast w Polsce i 200 w Europie. Łącznie firma współpracuje z ponad 30 partnerami autobusowymi. W trakcie trwania pandemii z żadnym z nich nie rozwiązano umowy. Pod koniec 2021 roku, globalna sieć FlixBusa oferowała 400 tysięcy połączeń dziennie do ponad 2500 destynacji w 37 krajach. Liczba pasażerów wyniosła 30 mln pasażerów (wliczając pasażerów przewoźnika Greyhound od momentu jego przejęcia).
Najważniejsze inicjatywy, siatka, popyt i trendy w 2021
FlixBus rozszerzył sieć w Niemczech, a także wystartował z operacją uruchomienia zielonych pociągów w Szwecji, co jest pierwszym wyjściem FlixTrain poza rynek niemiecki. Jednym z najważniejszych wydarzeń zarówno w zeszłym roku jak i w całej historii FlixMobility było przejęcie amerykańskiego przedsiębiorstwa obsługującego dalekobieżne trasy autobusowe w USA – Greyhound. Uruchomiono ofertę w Brazylii i rozpoczęto prace nad powstaniem pierwszego w Europie dalekobieżnego autobusu wodorowego. Pierwszy z nich ma być gotowy do użytkowania w 2024 roku.
Siatka połączeń obejmowała ponad 100 linii krajowych i międzynarodowych i była obsługiwana na poziomie 90 proc. sprzed pandemii. W ofercie znalazło się 330 miast w 15 europejskich krajach. Liczba rezerwacji w sezonie letnim w Polsce wyniosła 14 proc. w porównaniu 2021 vs. 2020.
W trakcie trwania pandemii odnotowano znaczący wzrost rozwoju turystyki lokalnej, aż 78 proc. wyniosły podróże krajowe, a 22 proc. zagraniczne. Znaczna część pasażerów wciąż obawia się korzystania ze zbiorowych środków transportu. 26 proc. pasażerów mniej chętnie podróżuje transportem publicznym.
Do najważniejszych inicjatyw w minionym roku zaliczany jest powrót Akademii Kierowcy FlixBus – szkoleń teoretycznych, praktycznych i kursów doszkalających, a także postępowań w przypadku zagrożenia. Drugą z takich inicjatyw jest zaangażowanie w ekologię i zrównoważony rozwój. W ramach działań dla ochrony klimatu posadzono już 3030 drzew. Od początku marca 2022 r. rozpocznie się sadzenie drzew w lesie we współpracy z posadzimy.pl w trzech województwach: mazowieckim, śląskim i dolnośląskim. Ważne jest też nawiązywanie współpracy z innymi firmami w celu zwiększenia świadomości ekologicznej.
Plany rozwoju w 2022
W porównaniu do ubiegłego roku jest to znacznie lepszy start i pomimo pandemii mocno stawiają na rozwój oferty i swoich projektów. W aktualnej ofercie kalendarz sprzedaży biletów jest otwarty do 27 kwietnia z uwzględnieniem ofert specjalnych na ferie zimowe. Wprowadzone zostały też dodatkowe kursy na Wielkanoc, a także nowe połączenia sezonowe, m.in. Wrocław – Zakopane – Poprad. Obecnie obsługiwane jest 70 regularnych linii przez ponad 130 autobusów. Łącznie w ofercie znajduje się 100 miast w Polsce i 150 w 12 europejskich miastach.
W kalendarzu wiosenno-letnim od marca pojawi się oferta na cały okres letni, ważna do 6 listopada. Podwojona zostanie liczba zrealizowanych kilometrów. Uruchomione będą 120 linie, a na głównych relacjach zwiększona zostanie częstotliwość kursowania oraz ofert połączeń, które cieszą się największym zainteresowaniem, np. do Francji.
W siatce znajdą się też zupełnie nowe bezpośrednie relacje, m.in.: Zielona Góra – Berlin, Kraków – Paryż, Białystok – Praga. Do siatki połączeń dołączą też nowe miasta: Brzesko, Chełm, Garwolin, Ostrów Mazowiecka, Ryki, Trzebiatów. Zwiększona zostanie też liczba połączeń dostępnych na platformie FlixBus poprzez ofertę Marketplace. Rozpoczęto również współpracę partnerską z innymi operatorami, jak np. z Go Bus w Estonii, dzięki czemu w estońskiej siatce od dziś pojawiło się ponad 29 krajowych linii, łączących 200 przystanków.
„Czy jesteśmy gotowi na restrykcje? Jeśli będą, to je wdrożymy. Czy będą? Tego nie wiemy, ale z doświadczenia innych krajów mówią, że fala omikrona nie spowodowała wzrostu hospitalizacji. Nie wiadomo natomiast jak będzie u nas. Obecnie pasażerowie zakładają brak kolejnych dodatkowych obostrzeń, co widać chociażby po sprzedaży biletów na ferie” – podsumowuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i krajach bałtyckich.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty