FlixBus świętuje piąty rok w Polsce. 360 miast w siatce i 184 miliony zrealizowanych kilometrów
FlixBus podsumował swoje dotychczasowe osiągnięcia przy okazji świętowania pięciolecia istnienia firmy na polskim rynku. Gościem specjalnym urodzinowej gali FlixBusa był André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny spółki Flix SE, który przedstawił globalne wyniki firmy.
FlixBus to firma technologiczna, która powstała w 2013 roku w Niemczech. Na polskim rynku obecna jest od 5 lat, a swoją działalność rozpoczęła od nawiązania strategicznej współpracy z PolskimBusem, pod koniec 2017 roku. Polski oddział FlixBusa stanął wówczas przed wyzwaniem przeprowadzenia rebrandingu ponad 100 pojazdów, co udało się zrealizować w ciągu niespełna trzech miesięcy.
„Od samego początku działalności w Polsce napotykaliśmy na wiele wyzwań, począwszy od oporu napotkanego podczas wejścia na rynek i trudów w uzyskiwaniu zezwoleń na połączenia, poprzez pandemię, aż po ostatnie trudne wydarzenia związane z wojną w Ukrainie” – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.
„Jednak mając tak silny zespół jak nasz, każde z nich udało nam się pokonywać z sukcesem i dziś możemy powiedzieć, że mamy stabilną pozycję na rynku i planujemy dalszy rozwój” – dodaje.
Rekordowy wynik firmy w sezonie wiosenno-letnim 2022
W szczytowym sezonie letnim w 2018 roku, FlixBus operował na 54 dostępnych liniach, co pozwalało na dotarcie do 120 miast w 6 krajach. Obecnie zielonymi autobusami można podróżować z Polski aż do 360 miast w kraju i za granicą, co oznacza trzykrotny wzrost oferty. Łącznie w ofercie FlixBusa w Polsce znajduje się 130 krajowych i zagranicznych połączeń, obsługiwanych przez 27 lokalnych partnerów autobusowych.
„Pomimo tego, że rok 2022 nie zaczął się dla nas łatwo, zrealizowaliśmy swoje założenia z początku roku i mamy za sobą wyjątkowo udany sezon letni. Naszymi liniami podróżowało łącznie ponad 2,7 mln pasażerów. Choć w 2017 roku wiele osób obawiało się naszego wejścia, nasz model biznesowy przynosi wymierne korzyści nie tylko dla pasażerów, ale też lokalnych przewoźników i budżetu państwa. Nasi partnerzy rozbudowali z nami floty do poziomu ponad 220 pojazdów, zatrudniając obecnie blisko 950 kierowców, a w ciągu pięciu lat zielone autobusy przejechały łącznie 184 miliony kilometrów, co przełożyło się na 230 milionów zł wpływów do budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego” – podsumowuje Michał Leman.
Tegoroczny sezon wiosenno-letni to także rekordowe wyniki dla całej grupy Flix SE. Od kwietnia do końca września z usług FlixBusa skorzystało 34 mln pasażerów na całym świecie, co oznacza 130 proc. wzrostu w porównaniu do tego samego okresu w 2021. Jak przyznał obecny na wydarzeniu André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny spółki Flix SE, Polska jest obecnie jednym z pięciu najważniejszych rynków FlixBusa na świecie obok Niemiec, Włoch, Francji i USA.
Future of Mobility, czyli przyszłość transportu
Podczas wydarzenia odbyła się również debata „Future of Mobility”. W rozmowie wzięli udział eksperci: dr Katarzyna Barańska, szefowa zespołu dekarbonizacji w firmie Osborne Clarke Polska, oraz Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, którzy wspólnie z przedstawicielami FlixBusa rozmawiali o inicjatywach branży transportowej w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej. W trakcie debaty ogłoszono również nawiązanie współpracy pomiędzy FlixBusem i PSPA, której celem jest uruchomienie w Polsce pierwszej dalekobieżnej, regularnej linii autobusowej w 100 proc. zasilanej energią elektryczną.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty