FlixBus: utrzymujemy wszystkie połączenia Polskiego Busa
Zmiana marki Polskiego Busa na FlixBus nie wiąże się z przejęciem kapitałowym, lecz z podpisaniem długoletniej umowy. Utrzymane zostaną wszystkie połączenia, planowane jest uruchomienie nowych.
Wbrew wcześniejszym doniesieniom prasowym, Polski Bus nie został kupiony ani przejęty przez niemiecki FlixBus. Ten ogólnoeuropejski przewoźnik działa we wszystkich krajach w modelu partnerskim, na zasadzie umowy z wykonawcami. Do grona tych partnerów dołączył PolskiBus.
Współpraca wiąże się co prawda z rebrandingiem autokarów na FlixBus, marka PolskiBus nie znika jednak z rynku. Nadal działać będzie strona internetowa przewoźnika oraz kanały w mediach społecznościowych.
FlixBus to europejski przewoźnik autokarowy, istniejący od 2013 roku, działający w 26 krajach, oferujący 200 tys. połączeń dziennie. Jak szacuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce, liczba pasażerów przewoźnika osiągnie w 2017 roku 40 mln. Przewoźnik koncentruje swoją działalność na trasach o średnim (50-400 km) i długim (powyżej 400 km) dystansie.
FlixBus, choć operuje międzynarodowo, nie posiada swojej floty. Wszystkie sprawy związane z obsługą połączeń zostawia partnerom w poszczególnych krajach. Sam zajmuje się sprzedażą, marketingiem i zaawansowaną integracją systemów IT, które pozwalają np. szczegółowo śledzić online rozkład jazdy i wysyłać pasażerom powiadomienia o opóźnieniach. Jak zaznacza Michał Leman, przewagą rynkową FlixBus jest przede wszystkim dostępność wszystkich informacji o połączeniach w aplikacji mobilnej oraz elastyczność zmian w rezerwacji.
FlixBus ma również sprecyzowane wymagania odnośnie do floty, dlatego najbliżsi partnerzy, tacy jak Polski Bus dokonują zmian w swoich autokarach. Oprócz ofoliowania, zmieniającego barwy pojazdu i wprowadzającego markę FlixBus, dokonywane są zmiany wewnątrz pojazdów.
W każdym autokarze zniknie 6 foteli, co ma zapewnić 31 cali miejsca na nogi. Ponadto, przy każdym fotelu musi być zamontowane gniazdko elektryczne. Na wszystkich trasach europejskich dostępne jest wi-fi. Autokary muszą być wyposażone w toalety i nie mogą być starsze niż 6 lat.
Ponieważ podpisanie umowy z Polskim Busem wiąże się z rebrandingiem autokarów, w mediach pojawiła się informacja, że Polski Bus „zniknie” z polskiego rynku. Co nie jest zgodne z prawdą, przewoźnik pozostaje bowiem w rękach Souter Holdings.
„Dzięki tej umowie zyskujemy dostęp do światowej klasy technologii i kanałów sprzedaży oraz całej sieci połączeń FlixBus.” – tłumaczy Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający Polskiego Busa w Polsce.
Do połowy 2018 roku wszystkie autokary Polskiego Busa mają już jeździć w barwach FlixBus. Siatka połączeń się nie skurczy, a wręcz przeciwnie – ma być rozbudowywana, również o połączenia międzynarodowe. Michał Leman zapewnia, że nie zmieni się polityka cenowa przewoźnika, nie znikną bilety za 1 zł.
„Nie po to weszliśmy na polski rynek, by ciąć połączenia i podnosić ceny biletów.” – powiedział podczas konferencji prasowej.
Jak zapowiada, nowa siatka połączeń będzie budowana w oparciu o „huby”, czyli podobnie jak to jest w lotnictwie, o miejsca przesiadkowe. Trzema pierwszymi „hubami” w Polsce mają być: Wrocław, Kraków i Warszawa. W przyszłym roku przewoźnik planuje dodać do floty w Polsce ok. 50-60 autokarów.
Biurom podróży FlixBus oferuje agencyjny model współpracy. W innych krajach Europy posiada również ofertę czarterową. Jak dowiedziała się w rozmowie z Michałem Lemanem WaszaTurystyka.pl, taki model zostanie również wprowadzony w Polsce, jeśli będzie zainteresowanie ze strony branży.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty