Fly.pl: 1/3 klientów w lutym wybrała Egipt lub Turcję

fly.pl

W lutym wśród klientów fly.pl, 33 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu lub Turcji. Te dwa kraje przyniosły prawie 35 proc. miesięcznych obrotów. Na ósmej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Tunezja. Sprzedaż siadła 24 lutego, w pierwszym dniu agresji Rosji na Ukrainę.

W lutym najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 17,8 proc., ich wpłaty stanowiły 17,9 proc. obrotów; do Turcji – 15,2 proc. (16,9 proc. obrotów) i Grecji – 12,5 proc. (12,5 proc. obrotów).

Pozostałe najpopularniejsze kierunki w lutym, to:

Hiszpania – 10,3 proc
Bułgaria – 9,7 proc.
Malta – 8,8 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Tunezja – 4,6 proc.
Włochy – 2,4 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:

Egipt – 17,9 proc.
Turcja – 16,9 proc.
Grecja – 12,5 proc.
Hiszpania – 10,3 proc.
Bułgaria – 6,9 proc.
Tunezja – 4,8 proc.
Malta – 4,1 proc.
Cypr – 3,5 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,6 proc.
Włochy – 2,5 proc.

Najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z ofertą All Inclusive

W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,6 proc. i czerwiec – 19,1. Lutowe imprezy wybrało 14,7 proc klientów, marcowe – 11,6 proc., majowe – 14,5 proc, lipcowe – 10,5 proc., sierpniowe – 5,9 proc., wrześniowe – 3,1 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 1,3 proc.

96 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 3 proc. na dojazd własny.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (27 proc.), hotele 3* wybrało 24 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 71 proc. klientów, HB – 14 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 6 550,23 zł (w styczniu – 6 924,47 zł).

Grzegorz Bosowski, prezes fly.pl, powiedział: „Luty jako miesiąc sprzedażowy oceniamy bardzo dobrze. Udało nam się zrealizować założone plany i osiągnąć wyniki na poziomie 2019 roku. Sporym zainteresowaniem cieszyły się bieżące wyloty na trwające w lutym ferie zimowe, najbardziej jednak zadowoleni jesteśmy z rosnącego udziału w sprzedaży rezerwacji na Lato 2022. W obliczu znoszonych restrykcji i łagodzenia warunków wjazdowych klienci z coraz większym entuzjazmem planują wyjazdy wakacyjne.

Niestety sytuacja diametralnie zmieniła się 24 lutego. Atak Rosji na Ukrainę, co zrozumiałe i oczywiste, odsunął zainteresowanie podróżami na dalszy plan. Jesteśmy bardzo smutni i zatroskani sytuacją, staramy się wspierać klientów, zwłaszcza tych, którzy sami lub ich rodziny zostali bezpośrednio dotknięci wojną. Na dziś wszystkie wyjazdy odbywają się zgodnie z planem, dotyczą one kierunków niedotkniętych zagrożeniem.

Trudności branży turystycznej i spadki sprzedaży są dla nas obecnie mniej ważne. Koncentrujemy się na pomocy naszym ukraińskim sąsiadom. We FLY.PL przygotowujemy się na pomoc długofalową, będziemy chcieli zaoferować pracę osobom z Ukrainy przybyłym do Polski. Udostępnimy również nasze biuro potrzebującym stanowisk z Internetem lub innej pomocy. Wszyscy angażujemy się też prywatnie w pomoc, ja od niedzieli goszczę 6-osobową rodzinę z Ukrainy, pomagamy w zbiórkach i transporcie. Pamiętajmy, że uchodźcy z Ukrainy mogą potrzebować naszego wsparcia znacznie dłużej, dlatego planujmy działania także w perspektywie długoterminowej.”

Fly.pl: Egipt ¼ klientów wybrała w styczniu Egipt