Fly.pl: 1/3 klientów w lutym wybrała Egipt lub Turcję
W lutym wśród klientów fly.pl, 33 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu lub Turcji. Te dwa kraje przyniosły prawie 35 proc. miesięcznych obrotów. Na ósmej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Tunezja. Sprzedaż siadła 24 lutego, w pierwszym dniu agresji Rosji na Ukrainę.
W lutym najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 17,8 proc., ich wpłaty stanowiły 17,9 proc. obrotów; do Turcji – 15,2 proc. (16,9 proc. obrotów) i Grecji – 12,5 proc. (12,5 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w lutym, to:
Hiszpania – 10,3 proc
Bułgaria – 9,7 proc.
Malta – 8,8 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Tunezja – 4,6 proc.
Włochy – 2,4 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 17,9 proc.
Turcja – 16,9 proc.
Grecja – 12,5 proc.
Hiszpania – 10,3 proc.
Bułgaria – 6,9 proc.
Tunezja – 4,8 proc.
Malta – 4,1 proc.
Cypr – 3,5 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,6 proc.
Włochy – 2,5 proc.
Najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z ofertą All Inclusive
W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,6 proc. i czerwiec – 19,1. Lutowe imprezy wybrało 14,7 proc klientów, marcowe – 11,6 proc., majowe – 14,5 proc, lipcowe – 10,5 proc., sierpniowe – 5,9 proc., wrześniowe – 3,1 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 1,3 proc.
96 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 3 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (27 proc.), hotele 3* wybrało 24 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 71 proc. klientów, HB – 14 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 6 550,23 zł (w styczniu – 6 924,47 zł).
Grzegorz Bosowski, prezes fly.pl, powiedział: „Luty jako miesiąc sprzedażowy oceniamy bardzo dobrze. Udało nam się zrealizować założone plany i osiągnąć wyniki na poziomie 2019 roku. Sporym zainteresowaniem cieszyły się bieżące wyloty na trwające w lutym ferie zimowe, najbardziej jednak zadowoleni jesteśmy z rosnącego udziału w sprzedaży rezerwacji na Lato 2022. W obliczu znoszonych restrykcji i łagodzenia warunków wjazdowych klienci z coraz większym entuzjazmem planują wyjazdy wakacyjne.
Niestety sytuacja diametralnie zmieniła się 24 lutego. Atak Rosji na Ukrainę, co zrozumiałe i oczywiste, odsunął zainteresowanie podróżami na dalszy plan. Jesteśmy bardzo smutni i zatroskani sytuacją, staramy się wspierać klientów, zwłaszcza tych, którzy sami lub ich rodziny zostali bezpośrednio dotknięci wojną. Na dziś wszystkie wyjazdy odbywają się zgodnie z planem, dotyczą one kierunków niedotkniętych zagrożeniem.
Trudności branży turystycznej i spadki sprzedaży są dla nas obecnie mniej ważne. Koncentrujemy się na pomocy naszym ukraińskim sąsiadom. We FLY.PL przygotowujemy się na pomoc długofalową, będziemy chcieli zaoferować pracę osobom z Ukrainy przybyłym do Polski. Udostępnimy również nasze biuro potrzebującym stanowisk z Internetem lub innej pomocy. Wszyscy angażujemy się też prywatnie w pomoc, ja od niedzieli goszczę 6-osobową rodzinę z Ukrainy, pomagamy w zbiórkach i transporcie. Pamiętajmy, że uchodźcy z Ukrainy mogą potrzebować naszego wsparcia znacznie dłużej, dlatego planujmy działania także w perspektywie długoterminowej.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty