Fly.pl: 1/3 klientów w lutym wybrała Egipt lub Turcję
W lutym wśród klientów fly.pl, 33 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu lub Turcji. Te dwa kraje przyniosły prawie 35 proc. miesięcznych obrotów. Na ósmej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Tunezja. Sprzedaż siadła 24 lutego, w pierwszym dniu agresji Rosji na Ukrainę.
W lutym najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 17,8 proc., ich wpłaty stanowiły 17,9 proc. obrotów; do Turcji – 15,2 proc. (16,9 proc. obrotów) i Grecji – 12,5 proc. (12,5 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w lutym, to:
Hiszpania – 10,3 proc
Bułgaria – 9,7 proc.
Malta – 8,8 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Tunezja – 4,6 proc.
Włochy – 2,4 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 17,9 proc.
Turcja – 16,9 proc.
Grecja – 12,5 proc.
Hiszpania – 10,3 proc.
Bułgaria – 6,9 proc.
Tunezja – 4,8 proc.
Malta – 4,1 proc.
Cypr – 3,5 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,6 proc.
Włochy – 2,5 proc.
Najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z ofertą All Inclusive
W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,6 proc. i czerwiec – 19,1. Lutowe imprezy wybrało 14,7 proc klientów, marcowe – 11,6 proc., majowe – 14,5 proc, lipcowe – 10,5 proc., sierpniowe – 5,9 proc., wrześniowe – 3,1 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 1,3 proc.
96 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 3 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (27 proc.), hotele 3* wybrało 24 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 71 proc. klientów, HB – 14 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 6 550,23 zł (w styczniu – 6 924,47 zł).
Grzegorz Bosowski, prezes fly.pl, powiedział: „Luty jako miesiąc sprzedażowy oceniamy bardzo dobrze. Udało nam się zrealizować założone plany i osiągnąć wyniki na poziomie 2019 roku. Sporym zainteresowaniem cieszyły się bieżące wyloty na trwające w lutym ferie zimowe, najbardziej jednak zadowoleni jesteśmy z rosnącego udziału w sprzedaży rezerwacji na Lato 2022. W obliczu znoszonych restrykcji i łagodzenia warunków wjazdowych klienci z coraz większym entuzjazmem planują wyjazdy wakacyjne.
Niestety sytuacja diametralnie zmieniła się 24 lutego. Atak Rosji na Ukrainę, co zrozumiałe i oczywiste, odsunął zainteresowanie podróżami na dalszy plan. Jesteśmy bardzo smutni i zatroskani sytuacją, staramy się wspierać klientów, zwłaszcza tych, którzy sami lub ich rodziny zostali bezpośrednio dotknięci wojną. Na dziś wszystkie wyjazdy odbywają się zgodnie z planem, dotyczą one kierunków niedotkniętych zagrożeniem.
Trudności branży turystycznej i spadki sprzedaży są dla nas obecnie mniej ważne. Koncentrujemy się na pomocy naszym ukraińskim sąsiadom. We FLY.PL przygotowujemy się na pomoc długofalową, będziemy chcieli zaoferować pracę osobom z Ukrainy przybyłym do Polski. Udostępnimy również nasze biuro potrzebującym stanowisk z Internetem lub innej pomocy. Wszyscy angażujemy się też prywatnie w pomoc, ja od niedzieli goszczę 6-osobową rodzinę z Ukrainy, pomagamy w zbiórkach i transporcie. Pamiętajmy, że uchodźcy z Ukrainy mogą potrzebować naszego wsparcia znacznie dłużej, dlatego planujmy działania także w perspektywie długoterminowej.”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty