Fly.pl – 90 proc. klientów wybiera all inclusive
Z danych Fly.pl wynika, że 30,5 proc. rezerwacji na lato 2020 to wycieczki do Turcji, 20,27 proc. – do Grecji . Dziewięciu na dziesięciu klientów wybiera formułę all inclusive.
Według danych internetowego biura podróży FLY.PL z roku na rok wzrasta liczba rezerwacji First Minute. Pełna oferta wycieczek na sezon 2020 jest dostępna już od końca sierpnia. Od tego czasu zainteresowanie wakacjami na przyszły rok rośnie co miesiąc średnio o 25 proc. Do tej pory najczęściej wybierane terminy to koniec czerwca i lipiec, a także długi weekend majowy. Wczasy w przedsprzedaży najchętniej rezerwowane są od 6 do 8 miesięcy wcześniej.
Kacper Daszke Dyrektor marketingu i e-commerce FLY.PL, powiedział: “Popularność tak zwanych ofert First Minute jest spowodowana wieloma czynnikami. Po pierwsze ceny wyjazdów są dużo niższe niż w sezonie wakacyjnym. Przykładowo rezerwacja w grudniu 5-gwiazdkowego hotelu w Turcji na wakacje w lipcu z wyżywieniem All Inclusive dla rodziny z 2 dzieci, to oszczędność nawet 2000–3000 zł. Po drugie możemy skorzystać z licznych promocji, np. możliwości zmiany rezerwacji, darmowego ubezpieczenia czy parkingu przy lotnisku.
Większe zainteresowanie przedsprzedażą może wynikać również z doświadczenia Klientów – w minionym sezonie letnim ceny wakacji na ostatnią chwilę były wysokie a dostępność obiektów mała. Organizatorzy podróży dużo rozważniej podchodzą do planowania produktu oraz polityki cenowej w okresie przedsprzedaży, a to skutkuje dużo mniejszą ilością ofert Last Minute. Osoby, które w zeszłym roku kupiły wakacje z wyprzedzeniem zyskały nie tylko niższą cenę, ale też gwarancję wypoczynku w najlepszych hotelach, w których w ścisłym sezonie miejsc już po prostu nie było.”
Bezkonkurencyjna Turcja i duży wzrost Tunezji
Prawie 1/3 rezerwacji na rok 2020 to wycieczki do Turcji (30,5 proc.). Drugie miejsce zajmuje Grecja (20,27 proc.). Większą popularnością w porównaniu do analogicznego okresu przedsprzedaży 2019 cieszy się Tunezja (13 proc.) z ponad +24 proc. wzrostem rezerwacji First Minute rok do roku. W czołówce kierunków na urlop w 2020 roku znalazł się też Egipt (10,8 proc.).
Polacy pokochali turecki standard
Według danych Fly.pl wycieczki do Turcji w najbliższym roku będą najpopularniejsze niemal w każdej kategorii. Polacy wybierają tam przede wszystkim wypoczynek w hotelach 5-gwiazdkowych (ok. 70 proc.) i 4-gwiazdkowych (ok. 25 proc.), niemal zawsze w formule All Inclusive (aż 98 proc.). Z przedsprzedaży wynika, że będzie to również najchętniej wybierany kierunek na rodzinne wakacje – ok. 28% rezerwacji z dziećmi to wyjazdy do tego kraju.
Kacper Daszke dodał: „Popularność Turcji rośnie każdego roku, ponieważ ogromna część klientów tam wraca. W Turcji znajdziemy najwyższy standard w najlepszym stosunku jakości do ceny. Bogate All Inclusive (w hotelach często pracują najlepsi szefowie kuchni), duża dostępność atrakcji dla dorosłych i dzieci, całodzienne animacje, aquaparki – to wszystko sprawia, że polecamy Turcję wszystkim, którzy chcą wypoczywać w komfortowych warunkach z licznymi możliwościami na spędzanie czasu.”
All Inclusive rządzi
Dominującą formą wyżywienia jest All Inclusive. Wybiera ją 90 proc. klientów. Ofertę śniadań i obiadokolacji (HB) wybiera nieco ponad 8 proc. klientów, hotel ze śniadaniami (BB) z wyprzedzeniem rezerwuje tylko 1 proc. klientów. Inne typy wyżywienia to m.in. posiłki niestandardowe i noclegi bez wyżywienia.
1/3 spędzi wakacje w hotelu o 5-gwiazdkowym standardzie
Popularność hoteli 5-gwiazdkowych z roku na rok rośnie. W okresie przedsprzedaży ofert na wakacje 2019 obiekty te wybrało 27 proc. osób, a na 2020 już 31 proc.. Niezmiennie najpopularniejsze są hotele 4-gwiazdkowe (42 proc. rezerwacji na 2020 i 48 proc. na 2019), oferujące bardzo dobry standard w cenie niższej niż hotele najwyższej klasy. W 3-gwiazdkowym hotelu urlop w 2020 roku planuje spędzić (tak jak w poprzednim roku) ok. 25 proc. klientów.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty