Fly.pl: Egipt najpopularniejszym kierunkiem w październiku
We październiku wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji i na Cypr. Te kraje przyniosły ponad 56 proc. miesięcznych obrotów. Na piątej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Malta, na siódmej – Polska.
W październiku najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 30,2 proc., ich wpłaty stanowiły 31,1 proc. obrotów; Turcji – 21,3 proc. (17,2 proc. obrotów) i na Cypr – 11,2 proc. (8,4 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Grecja – 7,3 proc
Malta – 6,9 proc.
Hiszpania – 6,2 proc.
Polska– 2,1 proc.
Dominikana – 1,8 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 1,6 proc.
Portugalia – 1,4 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 31,1 proc.
Turcja – 17,2 proc.
Cypr – 8,4 proc.
Grecja – 6,1 proc.
Hiszpania – 6 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 5,8 proc.
Dominikana – 4 proc.
Malta – 3,8 proc.
Portugalia– 1,5 proc.
Polska – 0,5 proc.
Preferowane: luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W październiku klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na październik – 50,6 proc. i listopad – 20,1. Grudniowe imprezy wybrało 11 proc klientów, zaś imprezami w 2022 roku zainteresowanych było 18,3 proc.
Aż 95,7 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 2,3 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (46 proc.) lub 5* (35 proc.), hotel 3* wybrało 18 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 73 proc. klientów, HB – 14 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w październiku 5 607 zł (we wrześniu – 5 333 zł).
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce fly.pl, powiedziała: „W październiku przeważały rezerwacje z krótkim terminem wyjazdu, ponad 70 proc. rezerwacji to wyjazdy w październiku i listopadzie. Klienci FLY.PL najczęściej wybierali Egipt (30,2 proc.) i Turcję (21,3 proc.), czyli kierunki, w których lato trwa dłużej.
Na uwagę zasługuje także duży udział Cypru (11,2 proc.) – atrakcyjnego w październiku pod względem zasad wjazdowych – oraz Malty (6,9 proc.). Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost udziału kierunków egzotycznych. W październiku wyjazdy do ciepłych krajów stanowiły 8 proc. sprzedaży. Odnotowaliśmy także zdecydowany wzrost zainteresowania ofertą wyjazdów na 2022 rok (aż 18,3 proc. sprzedaży w październiku, w porównaniu do 4,7 proc. udziału we wrześniu).”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty