Fly.pl: Egipt najpopularniejszym kierunkiem w październiku
We październiku wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji i na Cypr. Te kraje przyniosły ponad 56 proc. miesięcznych obrotów. Na piątej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Malta, na siódmej – Polska.
W październiku najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 30,2 proc., ich wpłaty stanowiły 31,1 proc. obrotów; Turcji – 21,3 proc. (17,2 proc. obrotów) i na Cypr – 11,2 proc. (8,4 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Grecja – 7,3 proc
Malta – 6,9 proc.
Hiszpania – 6,2 proc.
Polska– 2,1 proc.
Dominikana – 1,8 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 1,6 proc.
Portugalia – 1,4 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 31,1 proc.
Turcja – 17,2 proc.
Cypr – 8,4 proc.
Grecja – 6,1 proc.
Hiszpania – 6 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 5,8 proc.
Dominikana – 4 proc.
Malta – 3,8 proc.
Portugalia– 1,5 proc.
Polska – 0,5 proc.
Preferowane: luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W październiku klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na październik – 50,6 proc. i listopad – 20,1. Grudniowe imprezy wybrało 11 proc klientów, zaś imprezami w 2022 roku zainteresowanych było 18,3 proc.
Aż 95,7 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 2,3 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (46 proc.) lub 5* (35 proc.), hotel 3* wybrało 18 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 73 proc. klientów, HB – 14 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w październiku 5 607 zł (we wrześniu – 5 333 zł).
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce fly.pl, powiedziała: „W październiku przeważały rezerwacje z krótkim terminem wyjazdu, ponad 70 proc. rezerwacji to wyjazdy w październiku i listopadzie. Klienci FLY.PL najczęściej wybierali Egipt (30,2 proc.) i Turcję (21,3 proc.), czyli kierunki, w których lato trwa dłużej.
Na uwagę zasługuje także duży udział Cypru (11,2 proc.) – atrakcyjnego w październiku pod względem zasad wjazdowych – oraz Malty (6,9 proc.). Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost udziału kierunków egzotycznych. W październiku wyjazdy do ciepłych krajów stanowiły 8 proc. sprzedaży. Odnotowaliśmy także zdecydowany wzrost zainteresowania ofertą wyjazdów na 2022 rok (aż 18,3 proc. sprzedaży w październiku, w porównaniu do 4,7 proc. udziału we wrześniu).”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty