Fly.pl: Egipt najpopularniejszym kierunkiem w październiku

We październiku wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji i na Cypr. Te kraje przyniosły ponad 56 proc. miesięcznych obrotów. Na piątej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Malta, na siódmej – Polska.

W październiku najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 30,2 proc., ich wpłaty stanowiły 31,1 proc. obrotów; Turcji – 21,3 proc. (17,2 proc. obrotów) i na Cypr – 11,2 proc. (8,4 proc. obrotów).

Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:

Grecja – 7,3 proc
Malta – 6,9 proc.
Hiszpania – 6,2 proc.
Polska– 2,1 proc.
Dominikana – 1,8 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 1,6 proc.
Portugalia – 1,4 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:

Egipt – 31,1 proc.
Turcja – 17,2 proc.
Cypr – 8,4 proc.
Grecja – 6,1 proc.
Hiszpania – 6 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 5,8 proc.
Dominikana – 4 proc.
Malta – 3,8 proc.
Portugalia– 1,5 proc.
Polska – 0,5 proc.

Preferowane: luksusowy hotel, samolot i all inclusive

W październiku klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na październik – 50,6 proc. i listopad – 20,1. Grudniowe imprezy wybrało 11 proc klientów, zaś imprezami w 2022 roku zainteresowanych było 18,3 proc.

Aż 95,7 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 2,3 proc. na dojazd własny.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (46 proc.) lub 5* (35 proc.), hotel 3* wybrało 18 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 73 proc. klientów, HB – 14 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w październiku 5 607 zł (we wrześniu – 5 333 zł).

Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce fly.pl, powiedziała: „W październiku przeważały rezerwacje z krótkim terminem wyjazdu, ponad 70 proc. rezerwacji to wyjazdy w październiku i listopadzie. Klienci FLY.PL najczęściej wybierali Egipt (30,2 proc.) i Turcję (21,3 proc.), czyli kierunki, w których lato trwa dłużej.

Na uwagę zasługuje także duży udział Cypru (11,2 proc.) – atrakcyjnego w październiku pod względem zasad wjazdowych – oraz Malty (6,9 proc.). Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost udziału kierunków egzotycznych. W październiku wyjazdy do ciepłych krajów stanowiły 8 proc. sprzedaży. Odnotowaliśmy także zdecydowany wzrost zainteresowania ofertą wyjazdów na 2022 rok (aż 18,3 proc. sprzedaży w październiku, w porównaniu do 4,7 proc. udziału we wrześniu).”

Fly.pl: Turcja we wrześniu wzięła ponad ¼ klientów