Fly.pl: Egipt numerem jeden rezerwacji
W marcu wśród klientów fly.pl, 21,8 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu. Przyniosło to prawie 55 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazł się Cypr, na dziewiątej zaś Polska.
W marcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 21,8 proc., ich wpłaty stanowiły 24,2 proc. obrotów; do Grecji – 12,1 proc. (12,2 proc. obrotów) i Bułgarii – 11,6 proc. (8,8 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w marcu, to:
Hiszpania – 11,1 proc
Turcja – 10,7 proc.
Cypr – 9,7 proc.
Malta – 6,1 proc.
Tunezja – 5,8 proc.
Polska – 1,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 1,5 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 24,2 proc.
Turcja – 12,9 proc.
Grecja – 12,2 proc.
Hiszpania – 10 proc.
Bułgaria – 8,8 proc.
Cypr – 8 proc.
Tunzja – 7,9 proc.
Malta – 2,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,1 proc.
Polska – 0,8 proc.
Najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z ofertą All Inclusive
W marcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 23,2 proc. i maj – 23,2. Marcowe imprezy wybrało 15,7 proc klientów, czerwcowe – 10,7 proc., lipcowe – 9,7 proc, sierpniowe – 4,6 proc., wrześniowe – 3,6 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 0,5 proc.
96,1 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,2 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,7 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (49 proc.) lub 5* (25 proc.), hotele 3* wybrało 23 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 15 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 6 530,45 zł (w lutym – 6 550,23 zł).
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży E-commerce, powiedziała: „Marzec był miesiącem, w którym sytuacja związana z wojną na Ukrainie bardzo mocno wpływała na decyzyjność klientów co do planów wyjazdowych.
W pierwszej połowie miesiąca zainteresowanie wyjazdami było zdecydowanie niższe niż w styczniu i lutym.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni marca z każdym dniem notowaliśmy więcej rezerwacji, a ostatni tydzień przyniósł zdecydowane wzrosty sprzedaży, co pozwoliło nam zamknąć miesiąc dobrym wynikiem.
Najchętniej rezerwowanym kierunkiem w marcu był Egipt, którego sprzedaż stanowiła prawie ¼ obrotu. W czołówce popularnych kierunków znalazły się również: Grecja, Bułgaria i Hiszpania.
Zaskoczeniem dla nas była dopiero piąta pozycja Turcji w rankingu i jej 5 proc. spadek w ilości rezerwacji w porównaniu do lutego.
Ze względu na sytuację geopolityczną odnotowaliśmy spadek udziału rezerwacji z bliskim terminem wylotu oraz na Lato 2022.
Klienci najchętniej rezerwowali wyjazdy wiosenne – aż 55 proc. rezerwacji to podróże w kwietniu i maju.
Zauważalny jest także spadek średniej ceny rezerwacji – 6550,23 zł w lutym i 5530,43 zł w marcu.
Jest to spowodowane niskimi cenami Last Minute na wyjazdy w marcu, które pojawiły się w pierwszych 2-3 tygodniach po wybuchu wojny a także spadkiem udziału egzotyki (w lutym – 7,9 proc., w marcu – 3,4 proc.) związanym z końcem sezonu na niektórych kierunkach.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty