Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku

Basen jednego z hoteli tunezyjskich/fot. AG

W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Tunezji. Przyniosło to 52 proc. miesięcznych obrotów.

W styczniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 21,5 proc., ich wpłaty stanowiły 21,5 proc. obrotów; do Turcji – 21,2 proc. (22,2 proc. obrotów), do Tunezji – 9 proc. (8,3 proc. obrotów).

Pozostałe najpopularniejsze w styczniu kierunki, to:

Grecja – 8,5 proc.
Cypr – 7,2 proc.
Hiszpania – 6,6 proc.
Malta – 6 proc.
Bułgaria – 3,8 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,5 proc.
Włochy – 1,4 proc.

Jeśli chodzi o obroty w styczniu, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:

Turcja – 22,2 proc.
Egipt– 21,5 proc.
Grecja – 8,5 proc.
Tunezja – 8,3 proc.
Hiszpania 6,6 proc.
Cypr– 5,5 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 3,3 proc.
Malta – 3,0 proc.
Bułgaria – 2,3 proc.
Włochy – 1,2 proc.

Samolotem do luksusowego hotelu z formułą all inclusive

W styczniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na styczeń – 15,2 proc. i luty – 15,5 proc. Marcowe imprezy wybrało 7,1 proc klientów, kwietniowe – 12,6 proc., zaś imprezami w maju 2023 roku zainteresowanych było 13,9 proc. Na czerwiec rezerwowało13,1 proc. klientów, zaś na lipiec i sierpień – 813,9 proc.

96,6 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,2 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 2,3 proc. na transport autobusowy.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (50 proc.) lub 5* (29 proc.), hotele 3* wybrało 20 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 72 proc. klientów, HB – 16 proc., BB – 8 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w styczniu 7912,22 zł (w grudniu – 7081,52 zł)

Grzegorz Bosowski, prezes fly.pl, powiedział: „Rok 2023 rozpoczęliśmy we Fly.pl mocnym akcentem – styczniowe wyniki sprzedaży zdecydowanie przerosły nasze oczekiwania. Mamy wrażenie, że im więcej informacji o recesji, inflacji i rosnących kosztach, tym więcej zainteresowania kupowaniem zagranicznych wakacji. Wzmożony ruch zaczął się po świętach i utrzymywał się na bardzo wysokim poziomie przez cały styczeń. Wzrost sprzedaży wobec ubiegłorocznego stycznia wyniósł prawie 150 proc, a wobec przedpandemicznego stycznia 2019 – prawie 120 proc. Zima wzięła 37 proc sprzedaży (wyloty do końca marca), lato – 63 proc. Średnia cena wyniosła 7 912 zł i była wyższa od ubiegłorocznej o 14 proc., więc w nieznacznym stopniu przyczyniła się do wzrostu obrotów. Prognozujemy, że przy tak dobrej przedsprzedaży lata, dynamika sprzedaży w drugim kwartale może nie być tak mocna jak w poprzednich dwóch latach.

Fly.pl: w grudniu ponad połowa klientów wybrało Egipt, Turcję lub Hiszpanię