Fly.pl: marzec lepszy niż przed pandemią o 140 proc.
Według danych internetowego biura podróży Fly.pl w marcu Polacy najchętniej rezerwowali wycieczki do Egiptu w czterogwiazdkowych hotelach. Drugie miejsce zajmują wyjazdy do Turcji, a trzecie – do Grecji.
W czołówce kierunków na urlop w marcu znalazły się Egipt (20,6 proc.), Turcja (18,4 proc.) i Grecja (15,9 proc.). Dynamika sprzedaży w ubiegłym miesiącu sprawiła, że biuro Fly.pl osiągnęło kolejny rekordowy wynik. W porównaniu do marca 2022 jest to różnica o ponad 212 proc. W marcu wyjazd na kwiecień zaplanowało 22,1 proc. klientów, w maju 21,6 proc., a w czerwcu i lipcu kolejno 16,4 proc. oraz 11,6 proc.
„W marcu dynamika sprzedaży pozwoliła osiągnąć kolejny rekordowy wynik we Fly.pl. Wobec ubiegłorocznego marca, obciążonego wybuchem wojny na Ukrainie oraz wygasającą falą covidową, dynamika sprzedaży wyniosła ponad 212 proc. Wzrost sprzedaży wspomogła zdecydowanie wyższa – aż o 45 proc., średnia cena wycieczki” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
W marcu w trakcie sprzedaży ofert na wakacje 2023 obiekty pięciogwiazdkowe wybrało 25 proc. osób. Niezmiennie największą popularnością cieszą się hotele czterogwiazdkowe – 49 proc. rezerwacji. W trzygwiazdkowym hotelu urlop planuje spędzić ok. 24 proc. klientów.
„Chętnie porównujemy nasze wyniki z przedcovidowym rokiem 2019 – tu marcowy wzrost osiągnął 140 proc. Na koniec pierwszego kwartału mamy wygenerowane trzycyfrowe wzrosty sprzedaży na wszystkie kolejne miesiące bieżącego roku, co nas cieszy, ponieważ drugi kwartał w ubiegłym roku był dla całego rynku bardzo udany. Przyjmujemy również wariant mniej dynamicznych wzrostów w kolejnych miesiącach” – dodał Grzegorz Bosowski.
Dominującą formą wyżywienia jest All Inclusive (74 proc.). Oferta śniadań i obiadokolacji wybierana jest przez 14 proc. klientów, a hotel ze śniadaniami z wyprzedzeniem rezerwuje jedynie 8 proc. klientów. Inne typy wyżywienia wybrało 5 proc. klientów. Średnia cena wycieczki w marcu 2023 wyniosła 7 514,86 zł.
Fly.pl: sprzedaż w lutym lepsza niż przed pandemią. Turcja nieco w dół z powodu trzęsień ziemi
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty










