Fly.pl: marzec lepszy niż przed pandemią o 140 proc.
Według danych internetowego biura podróży Fly.pl w marcu Polacy najchętniej rezerwowali wycieczki do Egiptu w czterogwiazdkowych hotelach. Drugie miejsce zajmują wyjazdy do Turcji, a trzecie – do Grecji.
W czołówce kierunków na urlop w marcu znalazły się Egipt (20,6 proc.), Turcja (18,4 proc.) i Grecja (15,9 proc.). Dynamika sprzedaży w ubiegłym miesiącu sprawiła, że biuro Fly.pl osiągnęło kolejny rekordowy wynik. W porównaniu do marca 2022 jest to różnica o ponad 212 proc. W marcu wyjazd na kwiecień zaplanowało 22,1 proc. klientów, w maju 21,6 proc., a w czerwcu i lipcu kolejno 16,4 proc. oraz 11,6 proc.
„W marcu dynamika sprzedaży pozwoliła osiągnąć kolejny rekordowy wynik we Fly.pl. Wobec ubiegłorocznego marca, obciążonego wybuchem wojny na Ukrainie oraz wygasającą falą covidową, dynamika sprzedaży wyniosła ponad 212 proc. Wzrost sprzedaży wspomogła zdecydowanie wyższa – aż o 45 proc., średnia cena wycieczki” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
W marcu w trakcie sprzedaży ofert na wakacje 2023 obiekty pięciogwiazdkowe wybrało 25 proc. osób. Niezmiennie największą popularnością cieszą się hotele czterogwiazdkowe – 49 proc. rezerwacji. W trzygwiazdkowym hotelu urlop planuje spędzić ok. 24 proc. klientów.
„Chętnie porównujemy nasze wyniki z przedcovidowym rokiem 2019 – tu marcowy wzrost osiągnął 140 proc. Na koniec pierwszego kwartału mamy wygenerowane trzycyfrowe wzrosty sprzedaży na wszystkie kolejne miesiące bieżącego roku, co nas cieszy, ponieważ drugi kwartał w ubiegłym roku był dla całego rynku bardzo udany. Przyjmujemy również wariant mniej dynamicznych wzrostów w kolejnych miesiącach” – dodał Grzegorz Bosowski.
Dominującą formą wyżywienia jest All Inclusive (74 proc.). Oferta śniadań i obiadokolacji wybierana jest przez 14 proc. klientów, a hotel ze śniadaniami z wyprzedzeniem rezerwuje jedynie 8 proc. klientów. Inne typy wyżywienia wybrało 5 proc. klientów. Średnia cena wycieczki w marcu 2023 wyniosła 7 514,86 zł.
Fly.pl: sprzedaż w lutym lepsza niż przed pandemią. Turcja nieco w dół z powodu trzęsień ziemi
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty