Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecji
Biuro podróży Fly.pl odnotowało kolejny rekordowy miesiąc sprzedaży. W porównaniu z majem 2019 roku, sprzedaż wzrosła aż o 148 proc. Turcja nadal pozostaje najpopularniejszym kierunkiem podróży, zajmując jedną trzecią udziałów w sprzedaży, a na kolejnych miejscach znajdują się Egipt, Grecja, Bułgaria i Hiszpania.
W maju Turcja (33,7 proc.), Egipt (17,6 proc.) oraz Grecja (16 proc.) w dalszym ciągu utrzymują swoją pozycję na czele kierunków turystycznych. Fly.pl osiągnęło kolejny rekordowy wynik, notując wzrost o ponad 148 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się wiosenne wyjazdy na maj i czerwiec, stanowiące prawie 60 proc. wszystkich rezerwacji.
„W statystykach Fly.pl maj zapisze się jako kolejny z ponad rocznej serii rekordowych wyników danego miesiąca. Poprzeczka była ustawiona jednak dużo wyżej niż w poprzednich miesiącach, ponieważ ubiegłoroczny maj był, po obciążonych covidem i wybuchem wojny na Ukrainie pierwszych miesiącach roku, początkiem najlepszego od lat letniego sezonu” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
W maju w trakcie sprzedaży ofert na wakacje 2023 obiekty pięciogwiazdkowe wybrało 26 proc. osób. Niezmiennie największą popularnością cieszą się hotele czterogwiazdkowe – 47 proc. rezerwacji. W trzygwiazdkowym hotelu urlop planuje spędzić ok. 25 proc. klientów.
„Wzrost sprzedaży rok do roku nie był już tak spektakularny i wyniósł 22 proc., natomiast porównanie z przedcovidowym majem 2019 prezentuje się imponująco – wzrost sprzedaży wyniósł we Fly.pl 148 proc. Pierwsza piątka destynacji wygląda tak samo, jak w kwietniu – Turcja bije na głowę pozostałe kraje z 1/3 udziałów w sprzedaży, za nią Egipt, Grecja, Bułgaria i Hiszpania. Wygenerowanie wzrostów sprzedaży rok do roku w kolejnych miesiącach będzie coraz większym wyzwaniem, ale obowiązkowo bierzemy udział w tym marszu” – dodał Grzegorz Bosowski.
Dominującą formą wyżywienia jest all inclusive (82 proc.). Oferta śniadań i obiadokolacji wybierana jest przez 9 proc. klientów, a hotel ze śniadaniami z wyprzedzeniem rezerwuje jedynie 6 proc. klientów. Inne typy wyżywienia wybrało 3 proc. klientów. Średnia cena wycieczki w marcu 2023 wyniosła 6 915,29 zł.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
[…] Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecj… […]