Fly.pl – pierwsza piątka krajów bierze 75 proc. rynku
W czerwcu wśród klientów fly.pl, ponad 75 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Bułgarii, Egiptu lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły ponad 76 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazła się Tunezja. Cypr idzie w górę, jest na miejscu siódmym.
W czerwcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,53 proc., ich wpłaty stanowiły 24,52 proc. obrotów; Grecji – 23,26 proc. (25,64 proc. obrotów) i Bułgarii– 9,86 proc. (4,66 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w czerwcu to:
Egipt – 9,48 proc
Hiszpania – 8,72 proc.
Tunezja – 5,94 proc.
Cypr – 4,8 proc.
Albania– 4,3 proc.
Chorwacja – 1,9 proc.
Malta – 1,14 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Grecja – 25,69 proc.
Turcja – 24,52 proc.
Hiszpania – 10,33proc.
Egipt – 9,02 proc.
Bułgaria – 6,66 proc.
Cypr– 4,57 proc.
Tunezja – 4,49 proc.
Albania – 3,62 proc.
Chorwacja – 1,41 proc.
Malta – 0,94 proc.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W czerwcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na lipiec – 38,64 proc. i czerwiec – 38,43. Sierpniowe imprezy wybrało 16,81 proc klientów, zaś wrześniowe – 4,17 proc. klientów. Październikiem było zainteresowanych 1,14 proc.
Aż 97,6 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,52 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a tylko 0,88 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (35 proc.) lub 4* (48 proc.), hotel 3* wybrało 15 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 80,91 proc. klientów, HB – 10,75 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 4,3
Średnia cena imprezy wyniosła w kwietniu 6 094 zł.
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „Prawie cały czerwiec upłynął pod znakiem luzowania obostrzeń covidowych co pozwoliło nam osiągnąć bardzo zadowalający poziom sprzedaży przekraczający czerwcowe osiągnięcia z 2018 oraz 2019 roku.
Wprowadzenie pod koniec miesiąca kwarantanny dla powrotów z poza UE na szczęście nie wpłynęło w dużym stopniu na wolumeny sprzedaży. O palmę pierwszeństwa biły się Grecja i Turcja zabierając dla siebie ok 50 proc. naszej sprzedaży.
Grecja nieznacznie wygrała obrotem, Turcja – ilością rezerwacji.
Kolejne ok. 30 proc. sprzedaży należało do Bułgarii, Egiptu oraz Hiszpanii. Wyróżnikiem bieżącego roku jest utrzymujący się cały czas na dość wysokim poziomie udział w sprzedaży Egzotyki, który w czerwcu wyniósł prawie 6 proc.
Moim zdaniem warunkiem dobrej sprzedaży w miesiącach wakacyjnych będzie utrzymanie na głównych kierunkach wakacyjnych możliwości uniknięcia kwarantanny dla zaszczepionych, ozdrowieńców oraz przy negatywnym teście na covid – 19 po powrocie z wakacji.”
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty