Fly.pl – pierwsza piątka krajów bierze 75 proc. rynku

Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl/fot. archiwum fly.pl

W czerwcu wśród klientów fly.pl, ponad 75 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Bułgarii, Egiptu lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły ponad 76 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazła się Tunezja. Cypr idzie w górę, jest na miejscu siódmym.

W czerwcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,53 proc., ich wpłaty stanowiły 24,52 proc. obrotów; Grecji – 23,26 proc. (25,64 proc. obrotów) i Bułgarii– 9,86 proc. (4,66 proc. obrotów).

Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w czerwcu to:

Egipt – 9,48 proc
Hiszpania – 8,72 proc.
Tunezja – 5,94 proc.
Cypr – 4,8 proc.
Albania– 4,3 proc.
Chorwacja – 1,9 proc.
Malta – 1,14 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:

Grecja – 25,69 proc.
Turcja – 24,52 proc.
Hiszpania – 10,33proc.
Egipt – 9,02 proc.
Bułgaria – 6,66 proc.
Cypr– 4,57 proc.
Tunezja – 4,49 proc.
Albania – 3,62 proc.
Chorwacja – 1,41 proc.
Malta – 0,94 proc.

Luksusowy hotel, samolot i all inclusive

W czerwcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na lipiec – 38,64 proc. i czerwiec – 38,43. Sierpniowe imprezy wybrało 16,81 proc klientów, zaś wrześniowe – 4,17 proc. klientów. Październikiem było zainteresowanych 1,14 proc.

Aż 97,6 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,52 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a tylko 0,88 proc. na wyjazdy autokarowe.

Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (35 proc.) lub 4* (48 proc.), hotel 3* wybrało 15 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 80,91 proc. klientów, HB – 10,75 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 4,3

Średnia cena imprezy wyniosła w kwietniu 6 094 zł.

Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „Prawie cały czerwiec upłynął pod znakiem luzowania obostrzeń covidowych co pozwoliło nam osiągnąć bardzo zadowalający poziom sprzedaży przekraczający czerwcowe osiągnięcia z 2018 oraz 2019 roku.

Wprowadzenie pod koniec miesiąca kwarantanny dla powrotów z poza UE na szczęście nie wpłynęło w dużym stopniu na wolumeny sprzedaży. O palmę pierwszeństwa biły się Grecja i Turcja zabierając dla siebie ok 50 proc. naszej sprzedaży.
Grecja nieznacznie wygrała obrotem, Turcja – ilością rezerwacji.

Kolejne ok. 30 proc. sprzedaży należało do Bułgarii, Egiptu oraz Hiszpanii. Wyróżnikiem bieżącego roku jest utrzymujący się cały czas na dość wysokim poziomie udział w sprzedaży Egzotyki, który w czerwcu wyniósł prawie 6 proc.

Moim zdaniem warunkiem dobrej sprzedaży w miesiącach wakacyjnych będzie utrzymanie na głównych kierunkach wakacyjnych możliwości uniknięcia kwarantanny dla zaszczepionych, ozdrowieńców oraz przy negatywnym teście na covid – 19 po powrocie z wakacji.”

Fly.pl – Turcja i Grecja idą łeb w łeb