Fly.pl – pierwsza piątka krajów bierze 75 proc. rynku
W czerwcu wśród klientów fly.pl, ponad 75 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Bułgarii, Egiptu lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły ponad 76 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazła się Tunezja. Cypr idzie w górę, jest na miejscu siódmym.
W czerwcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,53 proc., ich wpłaty stanowiły 24,52 proc. obrotów; Grecji – 23,26 proc. (25,64 proc. obrotów) i Bułgarii– 9,86 proc. (4,66 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w czerwcu to:
Egipt – 9,48 proc
Hiszpania – 8,72 proc.
Tunezja – 5,94 proc.
Cypr – 4,8 proc.
Albania– 4,3 proc.
Chorwacja – 1,9 proc.
Malta – 1,14 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Grecja – 25,69 proc.
Turcja – 24,52 proc.
Hiszpania – 10,33proc.
Egipt – 9,02 proc.
Bułgaria – 6,66 proc.
Cypr– 4,57 proc.
Tunezja – 4,49 proc.
Albania – 3,62 proc.
Chorwacja – 1,41 proc.
Malta – 0,94 proc.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W czerwcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na lipiec – 38,64 proc. i czerwiec – 38,43. Sierpniowe imprezy wybrało 16,81 proc klientów, zaś wrześniowe – 4,17 proc. klientów. Październikiem było zainteresowanych 1,14 proc.
Aż 97,6 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,52 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a tylko 0,88 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (35 proc.) lub 4* (48 proc.), hotel 3* wybrało 15 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 80,91 proc. klientów, HB – 10,75 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 4,3
Średnia cena imprezy wyniosła w kwietniu 6 094 zł.
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „Prawie cały czerwiec upłynął pod znakiem luzowania obostrzeń covidowych co pozwoliło nam osiągnąć bardzo zadowalający poziom sprzedaży przekraczający czerwcowe osiągnięcia z 2018 oraz 2019 roku.
Wprowadzenie pod koniec miesiąca kwarantanny dla powrotów z poza UE na szczęście nie wpłynęło w dużym stopniu na wolumeny sprzedaży. O palmę pierwszeństwa biły się Grecja i Turcja zabierając dla siebie ok 50 proc. naszej sprzedaży.
Grecja nieznacznie wygrała obrotem, Turcja – ilością rezerwacji.
Kolejne ok. 30 proc. sprzedaży należało do Bułgarii, Egiptu oraz Hiszpanii. Wyróżnikiem bieżącego roku jest utrzymujący się cały czas na dość wysokim poziomie udział w sprzedaży Egzotyki, który w czerwcu wyniósł prawie 6 proc.
Moim zdaniem warunkiem dobrej sprzedaży w miesiącach wakacyjnych będzie utrzymanie na głównych kierunkach wakacyjnych możliwości uniknięcia kwarantanny dla zaszczepionych, ozdrowieńców oraz przy negatywnym teście na covid – 19 po powrocie z wakacji.”
POWIĄZANE WPISY
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty