Fly.pl: prawie ¼ klientów w lipcu wybierało Grecję
W lipcu wśród klientów fly.pl, prawie 80 proc. rezerwowało wyjazdy do Grecji, Turcji, Bułgarii, Egiptu lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły ponad 80 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazł się Cypr.
W lipcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Grecji – 24,31 proc., ich wpłaty stanowiły 26,35 proc. obrotów; Turcji – 19,3 proc. (20,77 proc. obrotów) i Bułgarii – 17,16 proc. (13,89 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Egipt – 11,53 proc
Hiszpania – 7,33 proc.
Cypr – 6,52 proc.
Malta – 3,86 proc.
Albania– 2,59 proc.
Tunezja – 2,14 proc.
Chorwacja – 1,16 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Grecja – 24,31 proc.
Turcja – 20,97 proc.
Bułgaria – 13,89 proc.
Egipt – 11,44 proc.
Hiszpania – 7,57 proc.
Cypr– 6,66 proc.
Albania – 2,14 proc.
Malta – 2,03 proc.
Tunezja – 1,15 proc.
Chorwacja – 1,05 proc.
Bez zmian – luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W lipcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na lipiec – 52,64 proc. i sierpień – 40,30. Wrześniowe imprezy wybrało 5 proc klientów, zaś październikowe – 1,07 proc. klientów. Listopadem było zainteresowanych 0,09 proc. a grudniem – 0,54 proc.
Aż 97,68 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,34 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a tylko 0,98 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 3* (27 proc.), hotel 4* wybrało 25 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 79,58 proc. klientów, HB – 10,15 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 5,99
Średnia cena imprezy wyniosła w lipcu 6 323 zł (w czerwcu – 6 094 zł).
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Lipiec był dla nas ogromnym wyzwaniem, ponieważ po wielu miesiącach odroczonego popytu właśnie w tym miesiącu nastąpił prawdziwy boom sprzedażowy. Boom, na który wszyscy w branży czekali z niecierpliwością.
Specyfika tegorocznego sezonu ma swoje odbicie w statystykach sprzedaży, a przykładem tego jest standard sprzedawanych hoteli. Rekordowo wysoki udział obiektów 3* spowodowany był bardzo wysokimi cenami oraz niską dostępnością produktu na bazie połączeń charterowych, który rezerwował się w pierwszej kolejności. W związku z tym wyjątkowo dużą popularnością cieszył się produkt dynamicznie pakietowany oparty o połączenia rejsowe oraz low cost. Jest to prawdopodobnie jedna z większych zmian jakie w tym sezonie obserwujemy w naszej strukturze sprzedaży.
Na trzecim miejscu w sprzedaży, bardzo blisko Turcji, zameldowała się Bułgaria, gdzie właśnie znacząca część sprzedaży była oparta o połączenia tanimi liniami lotniczymi.
Kierunkiem, który najbardziej został poszkodowany w lipcu była Turcja, której na początku lipca nie sprzyjały decyzje administracyjne, nakładające na wracających turystów z tej desytnacji kwarantannę. Z kolei w końcówce miesiąca pożary, które chwilowo zbliżyły się do kurortów turystycznych wstrzymały popyt na ten kierunek. Wyraźnie widzimy, że jest to sezon lastowy, tak jak prognozowaliśmy w naszych planach.”
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta