Fly.pl: sprzedaż last minute w 2023 o 40 proc. wyższa niż w 2022
Fly.pl podsumowuje lipcową sprzedaż pokazując rekordowy wynik w historii firmy. Mimo obaw dynamika nie zmalała, a oferty last minute cieszą się o 40 proc. większą popularnością niż w 2023 roku. Polacy nadal najchętniej wybierają pakiety all inclusive.
“Część branży turystycznej prognozowała, że po wysokiej sprzedaży oferty first minute w pierwszym kwartale 2023, sprzedaż w szczycie sezonu nie będzie już tak dobra. Te obawy nie potwierdziły się, wyjazdy Last Minute cieszyły się dużym zainteresowaniem i we Fly.pl odnotowaliśmy ponad 40 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do lipca 2022″ – komentuje Katarzyna Papis, dyrektorka sprzedaży e-commerce we Fly.pl.
Średnia cena niższa niż w 2022 roku
Większość (74 proc.) rezerwacji dotyczyła wyjazdów właśnie w terminie wakacyjnym, a najchętniej wybieranymi opcjami wypoczynku były wycieczki samolotowe do czterogwiazdkowych hoteli z pakietem Al Inclusive. Średnia cena rezerwacji w lipcu 2023 wyniosła 7 253 zł i spadła w stosunku do lipca 2022 o 6 proc.
“Biorąc pod uwagę wskaźnik inflacji i ceny wypoczynku w Polsce w obiektach o zbliżonym standardzie, oferta wycieczek zagranicznych była dla naszych klientów zdecydowanie atrakcyjna” – komentuje Katarzyna Papis.
Turcja i Egipt na czele, Grecja w dół
Najchętniej wybieranymi kierunkami były Turcja (27,4 proc. wszystkich rezerwacji) oraz Egipt (18,8 proc. rezerwacji). Na popularności zyskały również Bułgaria oraz kierunki bałkańskie, takie jak Albania i Czarnogóra. Ze względu na pożary, które dotknęły Grecję, udział tego kierunku w sprzedaży spadł z 14 proc. w czerwcu do 11 proc. w lipcu.
“Mamy nadzieję, że sierpień nie będzie już obfitował w tak ekstremalne temperatury i pozwoli Grecji, a także innym destynacjom na kontynuację sezonu turystycznego” – dodaje Katarzyna Papis.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty