Fly.pl: sprzedaż last minute w 2023 o 40 proc. wyższa niż w 2022

Widok z zamku w Alanyi na port
Widok z zamku w Alanyi na port / fot. MM

Fly.pl podsumowuje lipcową sprzedaż pokazując rekordowy wynik w historii firmy. Mimo obaw dynamika nie zmalała, a oferty last minute cieszą się o 40 proc. większą popularnością niż w 2023 roku. Polacy nadal najchętniej wybierają pakiety all inclusive.

„Część branży turystycznej prognozowała, że po wysokiej sprzedaży oferty first minute w pierwszym kwartale 2023, sprzedaż w szczycie sezonu nie będzie już tak dobra. Te obawy nie potwierdziły się, wyjazdy Last Minute cieszyły się dużym zainteresowaniem i we Fly.pl odnotowaliśmy ponad 40 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do lipca 2022″ – komentuje Katarzyna Papis, dyrektorka sprzedaży e-commerce we Fly.pl.

Średnia cena niższa niż w 2022 roku

Większość (74 proc.) rezerwacji dotyczyła wyjazdów właśnie w terminie wakacyjnym, a najchętniej wybieranymi opcjami wypoczynku były wycieczki samolotowe do czterogwiazdkowych hoteli z pakietem Al Inclusive. Średnia cena rezerwacji w lipcu 2023 wyniosła 7 253 zł i spadła w stosunku do lipca 2022 o 6 proc.

„Biorąc pod uwagę wskaźnik inflacji i ceny wypoczynku w Polsce w obiektach o zbliżonym standardzie, oferta wycieczek zagranicznych była dla naszych klientów zdecydowanie atrakcyjna” – komentuje Katarzyna Papis.

Turcja i Egipt na czele, Grecja w dół

Najchętniej wybieranymi kierunkami były Turcja (27,4 proc. wszystkich rezerwacji) oraz Egipt (18,8 proc. rezerwacji). Na popularności zyskały również Bułgaria oraz kierunki bałkańskie, takie jak Albania i Czarnogóra. Ze względu na pożary, które dotknęły Grecję, udział tego kierunku w sprzedaży spadł z 14 proc. w czerwcu do 11 proc. w lipcu.

„Mamy nadzieję, że sierpień nie będzie już obfitował w tak ekstremalne temperatury i pozwoli Grecji, a także innym destynacjom na kontynuację sezonu turystycznego” – dodaje Katarzyna Papis.