Fly.pl: sprzedaż w lutym lepsza niż przed pandemią. Turcja nieco w dół z powodu trzęsień ziemi
Wyniki sprzedażowe za luty osiągnięte przez Fly.pl to kontynuacja trendu ze stycznia. Nastąpił niemal dwukrotny wzrost w stosunku do tego samego miesiąca roku 2022, prześcignięto też znacznie luty z 2019 roku. Klienci najchętniej kupowali Egipt, a trzęsienia ziemi nieco zniechęciły ich do Turcji.
Wzrost sprzedaży w lutym 2023 w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 wyniósł 98 proc. a w stosunku do lutego 2019 sprzedaż wzrosła o 86 proc.
W lutym 28 proc. sprzedaży agenta internetowego Fly.pl dotyczyło wyjazdów last minute na luty i marzec, zaś struktura udziałów sprzedaży wyjazdów od kwietnia do lipca rozkłada się równomiernie.
Turcja w dół przez trzęsienia ziemi
Wśród wybieranych przez klientów kierunków zdecydowanym liderem w sprzedaży był Egipt (24 proc.), na drugim miejscu uplasowała się Turcja z udziałem 17,5 proc., odnotowując jednak spadek w stosunku do stycznia (21,2 proc.). Jak komentuje Katarzyna Papis z Fly.pl, przyczyną tego spadku były tragiczne wydarzenia związane z trzęsieniami ziemi w tym kraju.
“Większy udział w puli rezerwacji dokonanych w lutym przez klientów odnotowały Grecja (11,5 proc.), Bułgaria (7,3 proc.) oraz Hiszpania (7,3 proc.). Prognozujemy, że w marcu zainteresowanie rezerwacją wyjazdów do Turcji wróci do wcześniejszego poziomu” – mówi Katarzyna Papis.
Średnia cena niższa, bo sprzedają się wyjazdy wiosenne
Średnia cena rezerwacji w lutym wyniosła 7 602 zł i była ona niższa o 310 zł w stosunku do stycznia. Katarzyna Papis wyjaśnia, że spadek średniej ceny jest wynikiem większego udziału rezerwacji na wyloty wiosenne (przed szczytem sezonu wakacyjnego), których ceny są zdecydowanie atrakcyjniejsze.
W lutym 96,4 proc. klientów Fly.pl wykupiło imprezy samolotowe, 1,7 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,9 proc. na transport autobusowy. Połowa wybrała hotele czterogwiazdkowe (50 proc.) lub pięciogwiazdkowe (26 proc.), hotele trzygwiazdkowe wybrało 22 proc. kupujących. Na formułę all inclusive zdecydowało się 75 proc. klientów, na HB – 13 proc., a na BB – 8 proc.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
30 października 2024
Itaka podsumowuje sezon 2023/2024 i prezentuje ofertę lato 2025
Itaka podsumowała sezon 2023/2024 i zaprezentowała plany na Lato 2025 podczas cyklu…
0 Komentarzy5 Minuty
27 października 2024
Lato 2025 – ceny na wyjazdy w sierpniu dalej spadają
Analiza Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA wskazuje, że w ubiegłym tygodniu…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
OSAT zaprezentował agentom egzotyczną ofertę Mauritiusa
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (OSAT) wraz z Mauritius Tourism (MTPA)…
0 Komentarzy2 Minuty
25 października 2024
Ecco Travel organizuje study tour do Chin. Agenci przygotowują się na rosnące zainteresowanie kierunkiem
Ecco Travel organizuje pierwszy, po dłuższej przerwie polski study tour do Chin, który…
0 Komentarzy1 Minuty
24 października 2024
Polacy na zimowe wakacje wybierają egzotyczne kraje. Na czele Indie, Kolumbia i Filipiny
Coraz więcej Polaków decyduje się na egzotyczne wakacje zimą, a liczba podróżujących…
0 Komentarzy1 Minuty
22 października 2024
Brytyjski regulator zatwierdza sprzedaż Thomasa Cooka grupie eSky. Firma spodziewa się miliarda zł ze sprzedaży pakietów w 2025 roku
Na początku października transakcję zakupu Thomasa Cooka przez eSky od chińskiego…
0 Komentarzy4 Minuty
21 października 2024
Korea Południowa z Nekera – dobry kierunek na urlop
Marzysz o wyjątkowych wakacjach, które połączą nowoczesność z tradycją? Szukasz…
0 Komentarzy7 Minuty