Fly.pl: sprzedaż w lutym lepsza niż przed pandemią. Turcja nieco w dół z powodu trzęsień ziemi

Wyniki sprzedażowe za luty osiągnięte przez Fly.pl to kontynuacja trendu ze stycznia. Nastąpił niemal dwukrotny wzrost w stosunku do tego samego miesiąca roku 2022, prześcignięto też znacznie luty z 2019 roku. Klienci najchętniej kupowali Egipt, a trzęsienia ziemi nieco zniechęciły ich do Turcji.

Wzrost sprzedaży w lutym 2023 w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 wyniósł 98 proc. a w stosunku do lutego 2019 sprzedaż wzrosła o 86 proc.

W lutym 28 proc. sprzedaży agenta internetowego Fly.pl dotyczyło wyjazdów last minute na luty i marzec, zaś struktura udziałów sprzedaży wyjazdów od kwietnia do lipca rozkłada się równomiernie.

Turcja w dół przez trzęsienia ziemi

Wśród wybieranych przez klientów kierunków zdecydowanym liderem w sprzedaży był Egipt (24 proc.), na drugim miejscu uplasowała się Turcja z udziałem 17,5 proc., odnotowując jednak spadek w stosunku do stycznia (21,2 proc.). Jak komentuje Katarzyna Papis z Fly.pl, przyczyną tego spadku były tragiczne wydarzenia związane z trzęsieniami ziemi w tym kraju.

„Większy udział w puli rezerwacji dokonanych w lutym przez klientów odnotowały Grecja (11,5 proc.), Bułgaria (7,3 proc.) oraz Hiszpania (7,3 proc.). Prognozujemy, że w marcu zainteresowanie rezerwacją wyjazdów do Turcji wróci do wcześniejszego poziomu” – mówi Katarzyna Papis.

Średnia cena niższa, bo sprzedają się wyjazdy wiosenne

Średnia cena rezerwacji w lutym wyniosła 7 602 zł i była ona niższa o 310 zł w stosunku do stycznia. Katarzyna Papis wyjaśnia, że spadek średniej ceny jest wynikiem większego udziału rezerwacji na wyloty wiosenne (przed szczytem sezonu wakacyjnego), których ceny są zdecydowanie atrakcyjniejsze.

W lutym 96,4 proc. klientów Fly.pl wykupiło imprezy samolotowe, 1,7 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,9 proc. na transport autobusowy. Połowa wybrała hotele czterogwiazdkowe (50 proc.) lub pięciogwiazdkowe (26 proc.), hotele trzygwiazdkowe wybrało 22 proc. kupujących. Na formułę all inclusive zdecydowało się 75 proc. klientów, na HB – 13 proc., a na BB – 8 proc.

Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku