Fly.pl: sprzedaż w lutym lepsza niż przed pandemią. Turcja nieco w dół z powodu trzęsień ziemi
Wyniki sprzedażowe za luty osiągnięte przez Fly.pl to kontynuacja trendu ze stycznia. Nastąpił niemal dwukrotny wzrost w stosunku do tego samego miesiąca roku 2022, prześcignięto też znacznie luty z 2019 roku. Klienci najchętniej kupowali Egipt, a trzęsienia ziemi nieco zniechęciły ich do Turcji.
Wzrost sprzedaży w lutym 2023 w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 wyniósł 98 proc. a w stosunku do lutego 2019 sprzedaż wzrosła o 86 proc.
W lutym 28 proc. sprzedaży agenta internetowego Fly.pl dotyczyło wyjazdów last minute na luty i marzec, zaś struktura udziałów sprzedaży wyjazdów od kwietnia do lipca rozkłada się równomiernie.
Turcja w dół przez trzęsienia ziemi
Wśród wybieranych przez klientów kierunków zdecydowanym liderem w sprzedaży był Egipt (24 proc.), na drugim miejscu uplasowała się Turcja z udziałem 17,5 proc., odnotowując jednak spadek w stosunku do stycznia (21,2 proc.). Jak komentuje Katarzyna Papis z Fly.pl, przyczyną tego spadku były tragiczne wydarzenia związane z trzęsieniami ziemi w tym kraju.
„Większy udział w puli rezerwacji dokonanych w lutym przez klientów odnotowały Grecja (11,5 proc.), Bułgaria (7,3 proc.) oraz Hiszpania (7,3 proc.). Prognozujemy, że w marcu zainteresowanie rezerwacją wyjazdów do Turcji wróci do wcześniejszego poziomu” – mówi Katarzyna Papis.
Średnia cena niższa, bo sprzedają się wyjazdy wiosenne
Średnia cena rezerwacji w lutym wyniosła 7 602 zł i była ona niższa o 310 zł w stosunku do stycznia. Katarzyna Papis wyjaśnia, że spadek średniej ceny jest wynikiem większego udziału rezerwacji na wyloty wiosenne (przed szczytem sezonu wakacyjnego), których ceny są zdecydowanie atrakcyjniejsze.
W lutym 96,4 proc. klientów Fly.pl wykupiło imprezy samolotowe, 1,7 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,9 proc. na transport autobusowy. Połowa wybrała hotele czterogwiazdkowe (50 proc.) lub pięciogwiazdkowe (26 proc.), hotele trzygwiazdkowe wybrało 22 proc. kupujących. Na formułę all inclusive zdecydowało się 75 proc. klientów, na HB – 13 proc., a na BB – 8 proc.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty