Fly.pl świętuje rekordowy sierpień. Wynik o 35 proc. lepszy niż rok temu

Fly.pl zaprezentował swoje wyniki sprzedaży za sierpień 2023 roku. Letni miesiąc okazał się rekordowym, przynosząc wzrost o 35 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem oraz 65 proc. w porównaniu z sierpniem 2019 roku.
Średnia cena pakietów turystycznych wyniosła 6 518 zł i była ona niższa o 8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W zestawieniu kierunków Turcja zajęła pierwsze miejsce, przyciągając 1/3 klientów biura podróży. Pozytywnie zaskoczył również Egipt, zdobywając drugie miejsce i wyprzedzając Grecję, która borykała się z pożarami lasów. Warto zwrócić uwagę na wzrost popularności Tunezji, której udział przekracza już 10 proc.
„Wynik ten cieszy, tym bardziej że w sierpniu dopisała pogoda w Polsce. Wygląda na to, że koszty wypoczynku w kraju skutecznie napędzają turystykę zagraniczną. Średnia cena wycieczki wyniosła 6 518 zł i okazała się niższa o 8 proc. od ubiegłorocznej. Wśród kierunków na czele zdecydowanie Turcja. Jej sukces wynika z dość przystępnych cen tego kierunku oraz poszerzonej w tym roku konkurencji, m.in. pojawienia się nowych graczy na rynku” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
Polacy kupują lato 2024
Również przedsprzedaż na wakacje w 2024 roku i zimę cieszy się dużym zainteresowaniem – ponad 6 proc. sierpniowych rezerwacji dotyczy wyjazdów w przyszłym roku, a niektórzy klienci już planują podróże nawet na październik 2024 roku.
Tradycyjnie, wakacje all inclusive cieszyły się największą popularnością, stanowiąc 82 proc. sprzedaży wycieczek. Co więcej, hotele czterogwiazdkowe przyciągały uwagę większości podróżujących, stanowiąc 54 proc. udziału w preferowanych miejscach zakwaterowania.
„Optymizmem bije ze statystyk przedsprzedaży zimy i lata 2024 – ponad 6 proc. sierpniowych rezerwacji dokonanych zostało na wyloty w roku 2024, mamy już rezerwacje nawet na październik przyszłego roku. Przy okazji chciałbym zaproponować inicjatywę obywatelską dla naszej branży, aby klientom, którzy w dniu wyborów 15 października będą za granicą, przekazywać informację o zasadach i możliwościach głosowania w ich miejscach wypoczynku” – dodał Grzegorz Bosowski.
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2025
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej” w okresie świątecznym
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej”, mającą na celu zwrócenie uwagi…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rainbow: najlepsze zagraniczne kierunki na majówkę 2025
Biuro podróży Rainbow przygotowało przegląd kierunków na majówkę, które właśnie w tym…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
Ryanair i Expedia Group rozszerzają współpracę
Ryanair rozszerza współpracę z Expedia Group. Tanie loty przewoźnika, obejmujące 230…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Więcej lotów z Bydgoszczy do Turcji w sezonie letnim 2025
Port Lotniczy Bydgoszcz ogłosił rozszerzenie siatki połączeń do Turcji w sezonie letnim…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Turystyczna odwilż nad Bałtykiem. Nadmorskie miejscowości hitem wśród turystów
Sezon turystyczny na polskim wybrzeżu wyraźnie przyspiesza, mimo że dopiero co…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Majowa promocja FlixBusa. Zwiększona liczba połączeń i bilety od 19,99 zł
FlixBus ogłosił nową kampanię promocyjną, obejmującą bilety na połączenia krajowe i…
0 Komentarzy3 Minuty
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2025
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej” w okresie świątecznym
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej”, mającą na celu zwrócenie uwagi…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rainbow: najlepsze zagraniczne kierunki na majówkę 2025
Biuro podróży Rainbow przygotowało przegląd kierunków na majówkę, które właśnie w tym…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
Ryanair i Expedia Group rozszerzają współpracę
Ryanair rozszerza współpracę z Expedia Group. Tanie loty przewoźnika, obejmujące 230…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Więcej lotów z Bydgoszczy do Turcji w sezonie letnim 2025
Port Lotniczy Bydgoszcz ogłosił rozszerzenie siatki połączeń do Turcji w sezonie letnim…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Turystyczna odwilż nad Bałtykiem. Nadmorskie miejscowości hitem wśród turystów
Sezon turystyczny na polskim wybrzeżu wyraźnie przyspiesza, mimo że dopiero co…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Majowa promocja FlixBusa. Zwiększona liczba połączeń i bilety od 19,99 zł
FlixBus ogłosił nową kampanię promocyjną, obejmującą bilety na połączenia krajowe i…
0 Komentarzy3 Minuty
24 kwietnia 2025
Itaka wprowadza własną markę lotniczą. Air 001 wchodzi na rynek
Air 001 to nowy projekt Itaka Holdings. W odpowiedzi na potrzebę większej kontroli nad…
0 Komentarzy4 Minuty
23 kwietnia 2025
Abu Dhabi gościło najlepszych sprzedawców Itaki
Blisko 200 najlepszych partnerów sprzedażowych Itaki spotkało się w dniach 10–17 kwietnia…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2025
Rainbow Złotym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Pozostało już kilka dni do kolejnej edycji Forum Promocji Turystycznej organizowanego…
0 Komentarzy2 Minuty