Fly.pl: Turcja, Grecja i Bułgaria biorą połowę rynku
W kwietniu wśród klientów fly.pl, 51 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji lub Bułgarii. Przyniosło to prawie 50 proc. miesięcznych obrotów. Na siódmej pozycji znalazła się Tunezja.
W kwietniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 19,5 proc., ich wpłaty stanowiły 21,1 proc. obrotów; do Grecji – 19,5 proc. (18 proc. obrotów) i Bułgarii – 15 proc. (9,1 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w kwietniu, to:
Egipt – 11 proc
Hiszpania – 10 proc.
Malta – 4,8 proc.
Tunezja – 4,7 proc.
Cypr – 3,6 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,9 proc.
Włochy – 1,7 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 21,1 proc.
Grecja – 18 proc.
Egipt – 13 proc.
Hiszpania – 9,6 proc.
Bułgaria – 9,1 proc.
Tunezja – 6 proc.
Cypr – 4,4 proc.
Malta – 3,2 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,9 proc.
Włochy – 1,7 proc.
Najchętniej samolotem do hotelu 4* i 5 * z ofertą all inlusive
W kwietniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na maj – 34,9 proc. i kwiecień – 19,2. Czerwcowe imprezy wybrało 17,8 proc klientów, lipcowe – 14,4 proc., sierpniowe – 8,6 proc, wrześniowe – 3,6 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 0,5 proc.
95,2 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 3,2 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,6 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (43 proc.) lub 5* (28 proc.), hotele 3* wybrało 26 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 69 proc. klientów, HB – 16 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w kwietniu 6 234,38 zł (w marcu 6 530,45 zł).
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży E-commerce, powiedziała: Kwiecień we Fly.pl to zdecydowany powrót klientów do rezerwacji Wakacji 2022 oraz wiosennych wyjazdów Last Minute W stosunku do marca odnotowaliśmy duży wzrost zainteresowania podróżami a wyniki sprzedaży kwietnia przebiły wyraźnie rok 2019.
Zauważamy również, że dużo klientów, którzy przez 2 lata pandemii zrezygnowało z wakacji zagranicznych teraz planuje i rezerwuje wakacje 2022. Na wzrost popytu ma również wpływ łagodzenie restrykcji covidowych w warunkach podróżowania przez najpopularniejsze destynacje.
Największy udział w sprzedaży Fly.pl w kwietniu stanowiły wycieczki Last Minute – aż 54 % sprzedaży to wyjazdy na kwiecień i maj – w tym na popularną majówkę.
Sprzedaż wycieczek na lato stanowiła już 44,3 proc. wszystkich rezerwacji w porównaniu do 28,6 proc. w marcu.
Najchętniej rezerwowane kierunki to Turcja (19,5 proc.), Grecja (16,3 proc.) i Bułgaria (15 proc.). Na kolejnych miejscach w rankingu znajdują się Egipt (11,6 proc.) i Hiszpania (10 proc.).
W porównaniu do marca odnotowaliśmy wzrost średniej ceny rezerwacji, co spowodowane jest generalnie wyższymi cenami na ten sezon, ale też większym udziałem wyjazdów w droższych terminach letnich oraz rezerwacjami z większą liczbą uczestników (np. rodzin z dziećmi).
Wakacje All Inclusive niezmiennie cieszą się największą popularnością w śród naszych klientów – aż 7 na 10 wyjazdów to wycieczki obejmujące ten pakiet.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Odkryj uroki Korei Południowej. Co warto zobaczyć w Incheon i Gangwon?
Korea Południowa to kraj, który łączy nowoczesność z głęboką historią, oferując zarówno…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
7 listopada 2024
Dlaczego warto kupić technologię Huawei w Black Friday?
Dowiedz się, dlaczego technologia Huawei to najlepszy wybór na zakupy w Black Friday.…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2024
Niemiecka Centrala Turystyki uruchamia interaktywną platformę dla branży turystycznej
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) odświeża swój format warsztatów turystyki przyjazdowej…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
Promocja Polski przez sport. POT i PZT podpisują umowę o współpracy
Polska Organizacja Turystyczna (POT) oraz Polski Związek Tenisowy (PZT) ogłosiły…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
DZT wprowadza AI-Influencerkę do promocji turystyki
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchamia swój pierwszy projekt AI-Influencer,…
0 Komentarzy4 Minuty
18 października 2024
W sobotę 19 października rusza Królewski Ogród Światła w Wilanowie
Już po raz trzynasty Królewski Ogród Światła w Wilanowie otworzy swoje bramy dla…
0 Komentarzy2 Minuty
18 października 2024
Polska na targach IMEX America 2024: nowe kontakty i rosnąca pozycja w branży MICE
Targi IMEX America – jedno z ważniejszych wydarzeń dla branży spotkań i eventów na…
0 Komentarzy4 Minuty