Fly.pl – Turcja i Grecja idą łeb w łeb

Fly.pl – wyniki coraz lepsze

W maju i połowie czerwca wśród klientów fly.pl, ponad 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Grecji. Te trzy kraje przyniosły ponad 60 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazła się Tunezja.

W maju i połowie czerwca najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,88 proc., ich wpłaty stanowiły 23,01 proc. obrotów; Grecji – 22,54 proc. (24,72 proc. obrotów) i Egiptu – 14,62 proc. (13,17 proc. obrotów).

Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w maju i połowie czerwca to:

Bułgaria – 9,60 proc
Hiszpania – 6,92 proc.
Tunezja – 4,8 proc.
Albania – 4,58 proc.
Cypr – 2,57 proc.
Malta – 2,46 proc.
Chorwacja – 1,67 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:

Grecja – 24,72 proc.
Turcja – 23,01 proc.
Egipt – 13,17 proc.
Hiszpania – 7,62 proc.
Bułgaria – 6,55 proc.
Albania – 4,18 proc.
Tunezja – 3,41 proc.
Cypr – 2,44 proc.
Malta – 2,14 proc.
Chorwacja – 1,32 proc.

Luksusowy hotel, samolot i all inclusive

W maju i czerwcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na czerwiec – 44,92 proc. Lipcowe imprezy wybrało 22,91 proc klientów, zaś sierpniowe – 13,07 proc. klientów. Majem było zainteresowanych 11,62 proc. a wrześniem – 5,03 proc.

Aż 96,99 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,34 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,67 proc. na wyjazdy autokarowe.

Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (38 proc.) lub 4* (44 proc.)

Na formułę all inclusive zdecydowało się 77,99 proc. klientów, HB – 6,25 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 11,61

Średnia cena imprezy wyniosła w kwietniu 6 216 zł.

Kacper Daszke Dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Od kilku tygodni obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania wyjazdami wśród użytkowników naszego serwisu internetowego. Brak zainteresowania Klientów ofertą na Lato 2021 w przedsprzedaży (z oczywistych względów) spowodował spiętrzenie się odłożonego popytu na wyjazdy wakacyjne.

Najchętniej wybierane kierunki na lato 2021 to Grecja i Turcja, które sprzedają się na bardzo zbliżonych poziomach. Te dwa kierunki będą kolejny rok walczyły o prym na polskim rynku turystycznym. Delikatnie osłabiła się pozycja Egiptu w sprzedaży, który po fenomenalnych wynikach w okresie zimowym i wiosennym zaczyna notować spadki w sprzedaży. Na kolejnym miejscu zaczyna pojawiać się ubiegłoroczny hit sprzedaży, czyli Bułgaria, która według naszych estymacji będzie powiększać swoje udziały wraz z biegiem sezonu urlopowego.

Niezmiennie najchętniej Klienci decydują się na urlop w formule All Inclusive, jednocześnie widzimy wzrost zainteresowania hotelami 5* w stosunku do poprzednich lat.

Fly.pl – w kwietniu ponad 1/3 klientów wybrała Egipt

Adam Gąsior

Redaktor naczelny portalu branżowego WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center