Fly.pl – Turcja i Grecja idą łeb w łeb
W maju i połowie czerwca wśród klientów fly.pl, ponad 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Grecji. Te trzy kraje przyniosły ponad 60 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazła się Tunezja.
W maju i połowie czerwca najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,88 proc., ich wpłaty stanowiły 23,01 proc. obrotów; Grecji – 22,54 proc. (24,72 proc. obrotów) i Egiptu – 14,62 proc. (13,17 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w maju i połowie czerwca to:
Bułgaria – 9,60 proc
Hiszpania – 6,92 proc.
Tunezja – 4,8 proc.
Albania – 4,58 proc.
Cypr – 2,57 proc.
Malta – 2,46 proc.
Chorwacja – 1,67 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Grecja – 24,72 proc.
Turcja – 23,01 proc.
Egipt – 13,17 proc.
Hiszpania – 7,62 proc.
Bułgaria – 6,55 proc.
Albania – 4,18 proc.
Tunezja – 3,41 proc.
Cypr – 2,44 proc.
Malta – 2,14 proc.
Chorwacja – 1,32 proc.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W maju i czerwcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na czerwiec – 44,92 proc. Lipcowe imprezy wybrało 22,91 proc klientów, zaś sierpniowe – 13,07 proc. klientów. Majem było zainteresowanych 11,62 proc. a wrześniem – 5,03 proc.
Aż 96,99 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,34 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,67 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (38 proc.) lub 4* (44 proc.)
Na formułę all inclusive zdecydowało się 77,99 proc. klientów, HB – 6,25 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 11,61
Średnia cena imprezy wyniosła w kwietniu 6 216 zł.
Kacper Daszke Dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Od kilku tygodni obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania wyjazdami wśród użytkowników naszego serwisu internetowego. Brak zainteresowania Klientów ofertą na Lato 2021 w przedsprzedaży (z oczywistych względów) spowodował spiętrzenie się odłożonego popytu na wyjazdy wakacyjne.
Najchętniej wybierane kierunki na lato 2021 to Grecja i Turcja, które sprzedają się na bardzo zbliżonych poziomach. Te dwa kierunki będą kolejny rok walczyły o prym na polskim rynku turystycznym. Delikatnie osłabiła się pozycja Egiptu w sprzedaży, który po fenomenalnych wynikach w okresie zimowym i wiosennym zaczyna notować spadki w sprzedaży. Na kolejnym miejscu zaczyna pojawiać się ubiegłoroczny hit sprzedaży, czyli Bułgaria, która według naszych estymacji będzie powiększać swoje udziały wraz z biegiem sezonu urlopowego.
Niezmiennie najchętniej Klienci decydują się na urlop w formule All Inclusive, jednocześnie widzimy wzrost zainteresowania hotelami 5* w stosunku do poprzednich lat.
POWIĄZANE WPISY
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty
[…] Fly.pl – Turcja i Grecja idą łeb w łeb […]