Fly.pl: Turcja liderem w sierpniu
W sierpniu wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji Bułgarii lub Egiptu. Te kraje przyniosły ponad 68 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji utrzymał się Cypr.
W sierpniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,6 proc., ich wpłaty stanowiły 23,4 proc. obrotów; Grecji – 19,4 proc. (21,7 proc. obrotów) i Bułgarii – 15,1 proc. (11,2 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Egipt – 10,7 proc
Hiszpania – 9,6 proc.
Cypr – 5,9 proc.
Albania – 3,2 proc.
Malta – 2,9 proc.
Tunezja – 2,6 proc.
Chorwacja – 1 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 23,4 proc.
Grecja – 21,7 proc.
Egipt – 12,1 proc.
Bułgaria– 11,2 proc.
Hiszpania – 10,3 proc.
Cypr– 6,2 proc.
Albania – 3 proc.
Malta – 2,2 proc.
Tunezja – 2 proc.
Chorwacja – 1proc.
Bez zmian – luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W sierpniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na sierpień – 46,9 proc. i wrzesień – 42,6. Październikowe imprezy wybrało 6,1 proc klientów, zaś listopadowe – 0,5 proc. klientów. Grudniem było zainteresowanych 1,4 proc. a imprezami w 2022 roku – 2,4 proc.
Aż 96 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,3 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,7 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (50 proc.) lub 3* (28 proc.), hotel 5* wybrało 20 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 11 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 9 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w sierpniu 5 425 zł (w lipcu – 6 323 zł).
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Sierpień był bardzo dobrym miesiącem i z jego wyników jesteśmy zadowoleni podobnie jak było to w lipcu. Druga połowa sierpnia cechowała się lekkim osłabieniem sprzedaży, ale też widocznymi brakami w dostępności produktowej na bieżące wyloty jeszcze w sierpniu.
Bardzo cieszy nas wysoka sprzedaż wylotów wrześniowych. Liderem zainteresowania wśród klientów została Turcja, która stabilnie przez cały miesiąc odbudowywała swoją pozycje po lipcowych pożarach. Był to kolejny miesiąc, gdzie udział produktu opartego o dynamiczne pakietowanie osiągnął historycznie jedne z najwyższych poziomów. Po lipcowych problemach z potwierdzalnością tego produktu, sierpień był miesiącem zdecydowanie spokojniejszym w tym aspekcie.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty