Fly.pl: Turcja liderem w sierpniu

Logotyp Fly.pl

W sierpniu wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji Bułgarii lub Egiptu. Te kraje przyniosły ponad 68 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji utrzymał się Cypr.

W sierpniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,6 proc., ich wpłaty stanowiły 23,4 proc. obrotów; Grecji – 19,4 proc. (21,7 proc. obrotów) i Bułgarii – 15,1 proc. (11,2 proc. obrotów).

Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:

Egipt – 10,7 proc
Hiszpania – 9,6 proc.
Cypr – 5,9 proc.
Albania – 3,2 proc.
Malta – 2,9 proc.
Tunezja – 2,6 proc.
Chorwacja – 1 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:

Turcja – 23,4 proc.
Grecja – 21,7 proc.
Egipt – 12,1 proc.
Bułgaria– 11,2 proc.
Hiszpania – 10,3 proc.
Cypr– 6,2 proc.
Albania – 3 proc.
Malta – 2,2 proc.
Tunezja – 2 proc.
Chorwacja – 1proc.

Bez zmian – luksusowy hotel, samolot i all inclusive

W sierpniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na sierpień – 46,9 proc. i wrzesień – 42,6. Październikowe imprezy wybrało 6,1 proc klientów, zaś listopadowe – 0,5 proc. klientów. Grudniem było zainteresowanych 1,4 proc. a imprezami w 2022 roku – 2,4 proc.

Aż 96 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,3 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,7 proc. na dojazd własny.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (50 proc.) lub 3* (28 proc.), hotel 5* wybrało 20 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 11 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 9 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w sierpniu 5 425 zł (w lipcu – 6 323 zł).

Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Sierpień był bardzo dobrym miesiącem i z jego wyników jesteśmy zadowoleni podobnie jak było to w lipcu. Druga połowa sierpnia cechowała się lekkim osłabieniem sprzedaży, ale też widocznymi brakami w dostępności produktowej na bieżące wyloty jeszcze w sierpniu.

Bardzo cieszy nas wysoka sprzedaż wylotów wrześniowych. Liderem zainteresowania wśród klientów została Turcja, która stabilnie przez cały miesiąc odbudowywała swoją pozycje po lipcowych pożarach. Był to kolejny miesiąc, gdzie udział produktu opartego o dynamiczne pakietowanie osiągnął historycznie jedne z najwyższych poziomów. Po lipcowych problemach z potwierdzalnością tego produktu, sierpień był miesiącem zdecydowanie spokojniejszym w tym aspekcie.”

Fly.pl: prawie ¼ klientów w lipcu wybierało Grecję