Fly.pl: Turcja najchętniej wybieranym kierunkiem we wrześniu. Egipt i Tunezja tuż za nią

We wrześniu największą popularnością wśród klientów biura podróży Fly.pl cieszyły się wyjazdy do Turcji, Egiptu i Tunezji. Turcję wybrało 32,24 proc. podróżnych, a Egipt i Tunezja zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Turcja, Egipt i Tunezja to trzy kierunki, które niezmiennie przyciągają uwagę klientów Fly.pl. Turcję we wrześniu wybrało 32,24 proc., wypoczynek w Egipcie 27,99 proc. a wakacje w Tunezji 14,43 proc. Ta ostatnia, kolejny raz zdołała wyprzedzić Grecję, która z 7,48 proc. uplasowała się na czwartym miejscu. Piątkę najczęściej rezerwowanych krajów zamyka Hiszpania z 3,57 proc. Zaskakująco wysokie wyniki zanotowano także w kategorii egzotycznych kierunków – segment ten wzrósł do 2,51 proc. udziału w sprzedaży.

„Tegoroczny wrzesień okazał się zdecydowanie letnim miesiącem nie tylko pod względem upalnej pogody w Polsce, ale również wielkości sprzedaży. Letnia pogoda we wrześniu nie zatrzymała klientów Fly.pl w domach. Osiągnięte rezultaty przekroczyły nasze prognozy. Sprzedaż Fly.pl we wrześniu wzrosła rok do roku o 61 proc. i to mimo spadku średniej ceny rezerwacji o 7 proc. Wzrost na rezerwacjach wyniósł we wrześniu 75 proc.” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.

Wybierając sposób podróży, klienci Fly.pl niemal jednoznacznie stawiali na samolot – 98,89 proc. rezerwacji związanych było z transportem lotniczym. Wśród pozostałych form, autokar zyskał jedynie 0,92 proc., a własny transport – minimalne 0,19 proc.
W kwestii zakwaterowania, najpopularniejsze były hotele o standardzie czterogwiazdkowym (53,74 proc.) i pięciogwiazdkowe (28,54 proc.). Hotele trzygwiazdkowe, stanowiły 16,85 proc. rezerwacji, a dwugwiazdkowe zanotowały jedynie 0,87 proc. Zdecydowana większość klientów wybierała opcję all inclusive (89,72 proc). Z kolei opcje takie jak half board (4,20 proc.) oraz bed and breakfast (4,15 proc.) były wybierane znacznie rzadziej.