Fly.pl: Turcja we wrześniu wzięła ponad ¼ klientów
We wrześniu wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Egiptu lub Bułgarii. Te kraje przyniosły ponad 63 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji utrzymał się Cypr, na siódmej znalazła się Tunezja a na dziesiątej – Polska.
We wrześniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 26,1 proc., ich wpłaty stanowiły 24 proc. obrotów; Grecji – 17,6 proc. (17 proc. obrotów) i Egiptu – 16,1 proc. (18 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Bułgaria – 7,2 proc
Hiszpania – 7,2 proc.
Cypr – 5,5 proc.
Tunezja – 2,9 proc.
Malta – 2,8 proc.
Albania – 2,4 proc.
Polska – 2 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 24 proc.
Egipt – 18 proc.
Grecja – 17 proc.
Hiszpania – 8 proc.
Cypr – 6 proc.
Bułgaria – 4 proc.
Tunezja – 2 proc.
Malta – 2 proc.
Albania – 1 proc.
Polska – 1proc.
Preferowane: luksusowy hotel, samolot i all inclusive
We wrześniu sierpniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na wrzesień – 46,9 proc. i październik – 32,1. Listopadowe imprezy wybrało 3,4 proc klientów, zaś grudniowe – 3,1 proc. klientów. Imprezami w 2022 roku zainteresowanych było 4,7 proc.
Aż 95,6 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,9 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,5 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (31 proc.), hotel 3* wybrało 21 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 79 proc. klientów, HB – 11 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła we wrześniu 5 333 zł (w sierpniu – 5 425 zł).
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „We wrześniu niezmiennie dominowały rezerwacje krótkoterminowe – prawie 90 proc. rezerwacji miało termin wylotu we wrześniu lub październiku. Dostrzegamy wzrost zainteresowania wyjazdami na 2022 rok, które w sierpniu stanowiły 2,4 proc., we wrześniu już 4,7 proc. sprzedaży – ten trend bardzo nas cieszy. Im bliżej jesieni tym większy udział w sprzedaży Egiptu oraz Egzotyki Średnia cena rezerwacji w porównaniu do sierpnia spadła o niecałe 100 zł.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty