Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu
W lutym wśród klientów fly.pl, 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Hiszpanii. Te trzy kraje przyniosły ok. 49 proc. miesięcznych obrotów. Ponad 22,5 proc. przyniosły Dominikana i Malediwy.
W lutym, podobnie jak w styczniu, udział kierunków egzotycznych w obrotach biura był znaczący. Dominikanę rezerwowało 5,03 proc. klientów, a ich wpłaty stanowiły 13,84 proc. styczniowych obrotów, Malediwy rezerwowało 3,77 proc. klientów, zaś ich wpłaty stanowiły 8,71 proc. obrotów.
Najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 36,48 proc., ich wpłaty stanowiły 28,16 proc. obrotów; Turcji – 16,98 proc. (15 proc. obrotów) i Hiszpanii – 6,29 proc. (5,42 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji styczniowych to:
Dominikana – 5,03 proc
Polska – 4,4 proc.
Maledywy – 3,77 proc.
Grecja – 3,77 proc.
Bułgaria – 3,77 proc.
Zanzibar – 2,52 proc.
Cypr – 2,52 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołową dziesiątka jest nieco inna:
Egipt – 28,16 proc.
Turcja – 15 proc.
Dominikana – 13,84 proc.
Malediwy – 8,71 proc.
Hiszpania – 5,42 proc.
Grecja – 4,39 proc.
Meksyk – 3,45 proc.
Zanzibar – 3,4 proc.
Bułgaria – 3,37 proc.
Kenia – 2,62 proc.
Obroty ze sprzedaży oferty polskiej (czwartej pod względem popularności) stanowiły 1,68 proc. wszystkich obrotów w lutym.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,62 proc., marzec – 17.09 proc., maj – 15,82 proc. i luty – 15,19. Miesiące letnie na razie ciszą się umiarkowanym powodzeniem: lipcowe imprezy wybrało 8,23 proc. klientów, zaś sierpień – 8,86 proc.
Aż 92,99 proc, klientów wykupiło imprezy samolotowe – 92,99 proc., 5,73 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,27 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (39,87 proc.) lub 4* (35,44 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 82,28 proc. klientów, HB – 10,76 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 7 700 zł (w ubiegłym roku było to ok. 5 500).
Najwięcej rezerwacji (na miesiące styczeń – wrzesień) w styczniu było robionych na luty – 19 proc., styczeń – 17 proc. oraz czerwiec – 13 proc. Pod względem obrotów najbardziej opłacalne były: luty – 25 proc., styczeń – 16 proc. i sierpień – 15 proc.
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce we Fly.pl, powiedział: „Luty zakończyliśmy wynikami dość zadowalającymi jak na panujące warunki i obostrzenia w podróżowaniu. Klienci z umiarkowanym optymizmem rezerwują produkt na okres wakacyjny, a zdecydowanie największą popularnością cieszą się wyloty w najbliższych miesiącach. W lutym średnia cena rezerwacji po raz kolejny była stosunkowo wysoka do czego przyczyniła się sprzedaż wyjazdów na destynacje egzotyczne. Dominikana, Malediwy, Meksyk czy Zanzibar nigdy wcześniej nie miały tak dużego udziału w naszej strukturze sprzedaży jak ma to miejsce w sezonie jesień-zima 20/21.
W dalszym ciągu największą barierą w podróżowaniu jest konieczność odbywania kwarantanny oraz koszty testów PCR, które przy rezerwacjach egzotycznych nie stanową dużego udziału w cenie finalnej wyjazdu, ale utrzymanie konieczności testowania dla destynacji short haulowych w sezonie może okazać się bardzo dużą barierą dla klientów.”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu […]