Fly.pl – w marcu prawie 2/3 klientów wybrało Egipt, Turcję lub Grecję
W marcu wśród klientów fly.pl, prawie 66 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Grecji. Te trzy kraje przyniosły ponad 57 proc. miesięcznych obrotów. Ponad 15 proc. przyniosły Dominikana i Malediwy.
W marcu, wciąż jak w styczniu, udział kierunków egzotycznych w obrotach biura był znaczący. Dominikanę rezerwowało 4,52 proc. klientów, a ich wpłaty stanowiły 9,07 proc. styczniowych obrotów, Malediwy rezerwowało 2,01 proc. klientów, zaś ich wpłaty stanowiły 6,05 proc. obrotów.
Najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 39,7 proc., ich wpłaty stanowiły 33,95 proc. obrotów; Turcji – 18,59 proc. (15,81 proc. obrotów) i Grecji – 7,54 proc. (7,43 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji styczniowych to:
Dominikana – 4,52 proc
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 4,52 proc.
Bułgaria – 4,02 proc.
Hiszpania – 4,02 proc.
Bułgaria – 3,77 proc.
Tunezja – 2,51 proc.
Meksyk – 1,51 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołową dziesiątka jest nieco inna:
Egipt – 33,95 proc.
Turcja – 15,81 proc.
Dominikana – 9,07 proc.
Grecja – 7,43 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 6,87 proc.
Malediwy – 6,05 proc.
Bułgaria – 3,29 proc.
Meksyk – 3,13 proc.
Hiszpania – 2,51 proc.
Kenia – 2,2 proc.
Luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W marcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 32,16 proc., marzec – 29,15 proc., czerwiec – 12,56 proc. i lipiec – 10,05. Sierpniowe imprezy wybrało 3,52 proc. klientów, zaś wrzesień – 4,52 proc.
Aż 96,98 proc, klientów wykupiło imprezy samolotowe – 92,99 proc., 2,51 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 0,5 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (45 proc.) lub 4* (33 proc.)
Na formułę all inclusive zdecydowało się 83,92 proc. klientów, HB – 7,04 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w marcu 7 150 zł (w ubiegłym roku było to ok. 5 500).
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce we Fly.pl, powiedział: „Marzec był stosunkowo stabilnym miesiącem w sprzedaży do ostatnich dni, a mianowicie do czasu konferencji dotyczącej zmian w odbywaniu kwarantanny po powrocie do Polski. Zmiany, które zostały wprowadzone były przez rząd oraz mainstreamowe media komunikowane w sposób niekorzystny dla branży turystyki wyjazdowej.
Ostatnie dni to osłabienie popytu na usługi turystyczne, co wyraźnie widać w cenach ofert last minute. Ciągle stosunkowo wysoka średnia cena pakietu wynika z dużej reprezentacji rezerwacji na destynacje egzotyczne w strukturze sprzedaży. Uwagę zwraca stosunkowo niewielki udział sprzedaży Grecji, co spowodowane jest brakiem konkretnych informacji kiedy i na jakich zasadach zostanie otwarty ten kierunek na podróżujących z Polski.”
Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu
POWIĄZANE WPISY
31 marca 2025
Arabia Saudyjska: tu tradycja łączy się z nowoczesnością
Arabia Saudyjska otworzyła swoje drzwi dla turystów w 2019 roku. Wkrótce potem świat…
0 Komentarzy6 Minuty
11 marca 2025
Ferie 2025: Kołobrzeg i Szklarska Poręba na topie
Polacy nie rezygnują z podróży, ale wybierają mądrzej. Ferie zimowe 2025 przyniosły…
0 Komentarzy4 Minuty
7 marca 2025
Światowa branża turystyczna spotkała się na ITB Berlin 2025
Z rekordową liczbą 5800 wystawców z ponad 170 krajów, ITB Berlin 2025 otworzyło swoje…
0 Komentarzy4 Minuty
24 lutego 2025
Więcej niż all inclusive. Z Itaką do Turcji
Turcja łączy warunki naturalne z nowoczesną infrastrukturą, dopasowaną do potrzeb turysty…
0 Komentarzy9 Minuty
18 kwietnia 2025
Eksperci turystyki zdrowotnej spotkają się w Kielcach
Już 26–27 kwietnia odbędzie się w Kielcach I edycja Targów Turystyki Zdrowotnej…
0 Komentarzy2 Minuty
12 kwietnia 2025
ITA Airways dołącza do Star Alliance
Zgodnie z decyzją rady dyrektorów generalnych Star Alliance, linie ITA Airways uzyskały…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Zjazd OSAT 2025: agenci turystyczni poznali ofertę Arabii Saudyjskiej
4 kwietnia 2025 roku odbył się Zjazd Stowarzyszenia OSAT, w którym uczestniczyło ponad…
0 Komentarzy1 Minuty
7 kwietnia 2025
PLL LOT: salonik Polonez w nowej odsłonie
Polskie Linie Lotnicze LOT zakończyły renowację saloniku biznesowego Polonez na lotnisku…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Nocowanie.pl: coraz więcej Polaków wyjeżdża na Wielkanoc
Z analizy portalu Nocowanie.pl wynika, że rośnie liczba osób, które decydują się spędzić…
0 Komentarzy2 Minuty
31 marca 2025
Arabia Saudyjska: tu tradycja łączy się z nowoczesnością
Arabia Saudyjska otworzyła swoje drzwi dla turystów w 2019 roku. Wkrótce potem świat…
0 Komentarzy6 Minuty
11 marca 2025
Ferie 2025: Kołobrzeg i Szklarska Poręba na topie
Polacy nie rezygnują z podróży, ale wybierają mądrzej. Ferie zimowe 2025 przyniosły…
0 Komentarzy4 Minuty
7 marca 2025
Światowa branża turystyczna spotkała się na ITB Berlin 2025
Z rekordową liczbą 5800 wystawców z ponad 170 krajów, ITB Berlin 2025 otworzyło swoje…
0 Komentarzy4 Minuty
24 lutego 2025
Więcej niż all inclusive. Z Itaką do Turcji
Turcja łączy warunki naturalne z nowoczesną infrastrukturą, dopasowaną do potrzeb turysty…
0 Komentarzy9 Minuty
18 kwietnia 2025
Eksperci turystyki zdrowotnej spotkają się w Kielcach
Już 26–27 kwietnia odbędzie się w Kielcach I edycja Targów Turystyki Zdrowotnej…
0 Komentarzy2 Minuty
12 kwietnia 2025
ITA Airways dołącza do Star Alliance
Zgodnie z decyzją rady dyrektorów generalnych Star Alliance, linie ITA Airways uzyskały…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Zjazd OSAT 2025: agenci turystyczni poznali ofertę Arabii Saudyjskiej
4 kwietnia 2025 roku odbył się Zjazd Stowarzyszenia OSAT, w którym uczestniczyło ponad…
0 Komentarzy1 Minuty
7 kwietnia 2025
PLL LOT: salonik Polonez w nowej odsłonie
Polskie Linie Lotnicze LOT zakończyły renowację saloniku biznesowego Polonez na lotnisku…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Nocowanie.pl: coraz więcej Polaków wyjeżdża na Wielkanoc
Z analizy portalu Nocowanie.pl wynika, że rośnie liczba osób, które decydują się spędzić…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Fly.pl – w marcu prawie 2/3 klientów wybrało Egipt, Turcję lub Grecję […]