Fly.pl: w październiku prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Egipt
W październiku wśród klientów fly.pl 46,7 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji lub Egiptu. Przyniosło to 46,8 proc. miesięcznych obrotów. 4,9 proc. rezerwacji dokonanych w październiku, to wyjazdy w czerwcu 2023 roku.
W październiku najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 24,3 proc., ich wpłaty stanowiły 23 proc. obrotów; do Egiptu – 22,4 proc. (23,8 proc. obrotów), Tunezji – 9,3 proc. (8,2 proc. obrotów). W pierwszej dziesiątce znalazła się narciarska Austria – 1,6 proc. klientów i 0,9 proc. obrotów.
Pozostała najpopularniejsze w październiku kierunki, to:
Tunezja – 6,4 proc.
Bułgaria – 5,7 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Hiszpania – 4,2 proc.
Albania – 3,3 proc.
Malta – 2,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o obroty w październiku, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 23,8 proc.
Turcja – 23 proc.
Tunezja – 8,2 proc.
Grecja – 7,1 proc.
Hiszpania – 6,3 proc.
Cypr – 5,5 proc.
Malta – 4,1 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 3,1 proc.
Bułgaria – 2,7 proc.
Austria – 0,9 proc.
Najchętniej samolotem do hotelu luksusowego z oferta all inclusive
W październiku klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na październik – 43,1 proc. i listopad – 18,2. Grudniowe imprezy wybrało 11,4 proc klientów, styczniowe – 2,1 proc., zaś imprezami w lutym 2023 roku zainteresowanych było 2,3 proc. Z przyszłorocznych terminów w październiku największym powodzeniem cieszył się maj – imprezy w tym terminie rezerwowało 5,8 proc. oraz czerwiec – 4,9 proc. Na lipiec i sierpień wycieczki zarezerwowało 5,6 proc. klientów
97 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,6 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,4 proc. na transport autobusowy.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (45 proc.) lub 5* (34 proc.), hotele 3* wybrało 21 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 76 proc. klientów, HB – 13 proc., BB – 8 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w październiku 6 817,81 zł (we wrześniu sierpniu – 5987,54 zł)
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce, powiedziała: „Październik w danych sprzedażowych Fly.pl to bardzo udane zakończenie sezonu lato 2022.
Aż 43 proc. klientów wybrało wakacje jeszcze z wylotem w październiku a najpopularniejszymi kierunkami na październikowy urlop były Turcja, Egipt oraz Grecja.
Sumaryczne dane wszystkich rezerwacji z datą wyjazdu w tym miesiącu wskazują na wzrosty ponad 40 proc. w stosunku do roku 2019, co jest bardzo dobrym wynikiem.
Zauważalna jest więc tendencja, że klienci coraz chętniej wybierają wakacje poza najwyższym sezonem, unikając zatłoczonych kurortów, najwyższych temperatur oraz korzystając z trochę niższych cen.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również wyjazdy jesienno-zimowe. W październiku najwięcej rezerwacji dotyczyło wyjazdów w listopadzie i grudniu (łącznie 29 proc. wszystkich rezerwacji), natomiast popyt na wyjazdy od stycznia do marca jest jeszcze dużo niższy.
Wśród kierunków zimowych najpopularniejszym jest tradycyjnie Egipt, ale też coraz więcej rezerwacji dokonywanych jest na dalekie destynacje takie jak Dominikana, Tajlandia czy Emiraty Arabskie.
Widoczne jest również zainteresowanie wyjazdami na narty, 1,6 proc. całej sprzedaży stanowiły rezerwacje wyjazdów do Austrii.
Bardzo nas cieszy utrzymująca się już od września duża ilość rezerwacji na sezon Lato 2023 – w październiku stanowiły one 22 proc. sprzedaży.
Atrakcyjne promocje touroperatorów, pakiety korzyści wynikające z wczesnej rezerwacji (niska zaliczka, gwarancja ceny i możliwości zmiany rezerwacji) przy dynamicznie rosnących cenach są dużym motywatorem do zakupu kolejnych wakacji już teraz.”
Fly.pl: we wrześniu prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Grecję
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty