Fly.pl: w październiku prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Egipt
W październiku wśród klientów fly.pl 46,7 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji lub Egiptu. Przyniosło to 46,8 proc. miesięcznych obrotów. 4,9 proc. rezerwacji dokonanych w październiku, to wyjazdy w czerwcu 2023 roku.
W październiku najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 24,3 proc., ich wpłaty stanowiły 23 proc. obrotów; do Egiptu – 22,4 proc. (23,8 proc. obrotów), Tunezji – 9,3 proc. (8,2 proc. obrotów). W pierwszej dziesiątce znalazła się narciarska Austria – 1,6 proc. klientów i 0,9 proc. obrotów.
Pozostała najpopularniejsze w październiku kierunki, to:
Tunezja – 6,4 proc.
Bułgaria – 5,7 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Hiszpania – 4,2 proc.
Albania – 3,3 proc.
Malta – 2,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o obroty w październiku, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 23,8 proc.
Turcja – 23 proc.
Tunezja – 8,2 proc.
Grecja – 7,1 proc.
Hiszpania – 6,3 proc.
Cypr – 5,5 proc.
Malta – 4,1 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 3,1 proc.
Bułgaria – 2,7 proc.
Austria – 0,9 proc.
Najchętniej samolotem do hotelu luksusowego z oferta all inclusive
W październiku klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na październik – 43,1 proc. i listopad – 18,2. Grudniowe imprezy wybrało 11,4 proc klientów, styczniowe – 2,1 proc., zaś imprezami w lutym 2023 roku zainteresowanych było 2,3 proc. Z przyszłorocznych terminów w październiku największym powodzeniem cieszył się maj – imprezy w tym terminie rezerwowało 5,8 proc. oraz czerwiec – 4,9 proc. Na lipiec i sierpień wycieczki zarezerwowało 5,6 proc. klientów
97 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,6 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,4 proc. na transport autobusowy.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (45 proc.) lub 5* (34 proc.), hotele 3* wybrało 21 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 76 proc. klientów, HB – 13 proc., BB – 8 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w październiku 6 817,81 zł (we wrześniu sierpniu – 5987,54 zł)
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce, powiedziała: „Październik w danych sprzedażowych Fly.pl to bardzo udane zakończenie sezonu lato 2022.
Aż 43 proc. klientów wybrało wakacje jeszcze z wylotem w październiku a najpopularniejszymi kierunkami na październikowy urlop były Turcja, Egipt oraz Grecja.
Sumaryczne dane wszystkich rezerwacji z datą wyjazdu w tym miesiącu wskazują na wzrosty ponad 40 proc. w stosunku do roku 2019, co jest bardzo dobrym wynikiem.
Zauważalna jest więc tendencja, że klienci coraz chętniej wybierają wakacje poza najwyższym sezonem, unikając zatłoczonych kurortów, najwyższych temperatur oraz korzystając z trochę niższych cen.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również wyjazdy jesienno-zimowe. W październiku najwięcej rezerwacji dotyczyło wyjazdów w listopadzie i grudniu (łącznie 29 proc. wszystkich rezerwacji), natomiast popyt na wyjazdy od stycznia do marca jest jeszcze dużo niższy.
Wśród kierunków zimowych najpopularniejszym jest tradycyjnie Egipt, ale też coraz więcej rezerwacji dokonywanych jest na dalekie destynacje takie jak Dominikana, Tajlandia czy Emiraty Arabskie.
Widoczne jest również zainteresowanie wyjazdami na narty, 1,6 proc. całej sprzedaży stanowiły rezerwacje wyjazdów do Austrii.
Bardzo nas cieszy utrzymująca się już od września duża ilość rezerwacji na sezon Lato 2023 – w październiku stanowiły one 22 proc. sprzedaży.
Atrakcyjne promocje touroperatorów, pakiety korzyści wynikające z wczesnej rezerwacji (niska zaliczka, gwarancja ceny i możliwości zmiany rezerwacji) przy dynamicznie rosnących cenach są dużym motywatorem do zakupu kolejnych wakacji już teraz.”
Fly.pl: we wrześniu prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Grecję
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
29 listopada 2024
Członkowie zarządu LOT odwołani. Michał Fijoł pozostaje na stanowisku prezesa?
PLL LOT oficjalnie poinformował o zmianach w zarządzie i radzie nadzorczej spółki.…
1 Komentarz2 Minuty