Fly.pl: w październiku prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Egipt
W październiku wśród klientów fly.pl 46,7 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji lub Egiptu. Przyniosło to 46,8 proc. miesięcznych obrotów. 4,9 proc. rezerwacji dokonanych w październiku, to wyjazdy w czerwcu 2023 roku.
W październiku najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 24,3 proc., ich wpłaty stanowiły 23 proc. obrotów; do Egiptu – 22,4 proc. (23,8 proc. obrotów), Tunezji – 9,3 proc. (8,2 proc. obrotów). W pierwszej dziesiątce znalazła się narciarska Austria – 1,6 proc. klientów i 0,9 proc. obrotów.
Pozostała najpopularniejsze w październiku kierunki, to:
Tunezja – 6,4 proc.
Bułgaria – 5,7 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Hiszpania – 4,2 proc.
Albania – 3,3 proc.
Malta – 2,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o obroty w październiku, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 23,8 proc.
Turcja – 23 proc.
Tunezja – 8,2 proc.
Grecja – 7,1 proc.
Hiszpania – 6,3 proc.
Cypr – 5,5 proc.
Malta – 4,1 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 3,1 proc.
Bułgaria – 2,7 proc.
Austria – 0,9 proc.
Najchętniej samolotem do hotelu luksusowego z oferta all inclusive
W październiku klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na październik – 43,1 proc. i listopad – 18,2. Grudniowe imprezy wybrało 11,4 proc klientów, styczniowe – 2,1 proc., zaś imprezami w lutym 2023 roku zainteresowanych było 2,3 proc. Z przyszłorocznych terminów w październiku największym powodzeniem cieszył się maj – imprezy w tym terminie rezerwowało 5,8 proc. oraz czerwiec – 4,9 proc. Na lipiec i sierpień wycieczki zarezerwowało 5,6 proc. klientów
97 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,6 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,4 proc. na transport autobusowy.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (45 proc.) lub 5* (34 proc.), hotele 3* wybrało 21 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 76 proc. klientów, HB – 13 proc., BB – 8 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w październiku 6 817,81 zł (we wrześniu sierpniu – 5987,54 zł)
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce, powiedziała: „Październik w danych sprzedażowych Fly.pl to bardzo udane zakończenie sezonu lato 2022.
Aż 43 proc. klientów wybrało wakacje jeszcze z wylotem w październiku a najpopularniejszymi kierunkami na październikowy urlop były Turcja, Egipt oraz Grecja.
Sumaryczne dane wszystkich rezerwacji z datą wyjazdu w tym miesiącu wskazują na wzrosty ponad 40 proc. w stosunku do roku 2019, co jest bardzo dobrym wynikiem.
Zauważalna jest więc tendencja, że klienci coraz chętniej wybierają wakacje poza najwyższym sezonem, unikając zatłoczonych kurortów, najwyższych temperatur oraz korzystając z trochę niższych cen.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również wyjazdy jesienno-zimowe. W październiku najwięcej rezerwacji dotyczyło wyjazdów w listopadzie i grudniu (łącznie 29 proc. wszystkich rezerwacji), natomiast popyt na wyjazdy od stycznia do marca jest jeszcze dużo niższy.
Wśród kierunków zimowych najpopularniejszym jest tradycyjnie Egipt, ale też coraz więcej rezerwacji dokonywanych jest na dalekie destynacje takie jak Dominikana, Tajlandia czy Emiraty Arabskie.
Widoczne jest również zainteresowanie wyjazdami na narty, 1,6 proc. całej sprzedaży stanowiły rezerwacje wyjazdów do Austrii.
Bardzo nas cieszy utrzymująca się już od września duża ilość rezerwacji na sezon Lato 2023 – w październiku stanowiły one 22 proc. sprzedaży.
Atrakcyjne promocje touroperatorów, pakiety korzyści wynikające z wczesnej rezerwacji (niska zaliczka, gwarancja ceny i możliwości zmiany rezerwacji) przy dynamicznie rosnących cenach są dużym motywatorem do zakupu kolejnych wakacji już teraz.”
Fly.pl: we wrześniu prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Grecję
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty