Fly.pl: we wrześniu prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Grecję

We wrześniu wśród klientów fly.pl 48 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji lub Grecji. Przyniosło to 47,9 proc. miesięcznych obrotów. 3,3 proc. rezerwacji dokonanych we wrześniu, to wyjazdy w czerwcu 2023 roku.
We wrześniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 26,8 proc., ich wpłaty stanowiły 27,9 proc. obrotów; do Grecji – 21,2 proc. (20 proc. obrotów), Egiptu – 16,4 proc. (18 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki we wrześniu, to:
Tunezja – 6,4 proc.
Bułgaria – 5,7 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Hiszpania – 4,2 proc.
Albania – 3,3 proc.
Malta – 2,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 27,9 proc.
Grecja – 20 proc.
Egipt – 18 proc.
Tunezja – 6,3 proc.
Cypr – 4,7 proc.
Hiszpania – 4,4 proc.
Bułgaria – 3,7 proc.
Albania – 2,2 proc.
Malta – 1,7 proc.
Włochy – 1,4 proc.
Na urlop – najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z all inclusive
We wrześniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na wrzesień – 55,9 proc. i październik – 25,9. Listopadowe imprezy wybrało 4,9 proc klientów, grudniowe – 2,3 proc., zaś imprezami w styczniu 2023 roku zainteresowanych było 1,5 proc. Z przyszłorocznych terminów w wrześniu największym powodzeniem cieszył się czerwiec – imprezy w tym terminie rezerwowało 3,3 proc. oraz maj – 2,2 proc.
98,9 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 0,2 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 0,9 proc. na transport autobusowy.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (45 proc.) lub 5* (29 proc.), hotele 3* wybrało 2 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 83 proc. klientów, HB – 8 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła we wrześniu 5987,54 zł (w sierpniu – 6949,57 zł)
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: Wrzesień przedłużył we Fly.pl serię rekordowych miesięcznych obrotów. O 1/3 zwiększyliśmy obrót wobec września z roku 2019 i o ponad 70 proc. wobec ubiegłorocznego. Pomógł nam w tym wzrost średniej ceny odpowiednio o 16 proc. i 14 proc..
Sprzedaż rozłożyła się równomiernie na poszczególne tygodnie wbrew dotychczasowemu trendowi spodków sprzedaży z każdym tygodniem. 2/3 sprzedaży wzięły podobnie jak w sierpniu Turcja Tunezja i Egipt. Cieszy nas rosnąca sprzedaż egzotyki – prawie 7 proc. obrotu oraz sprzedaż lata 2023, która w niektórych tygodniach miała udział prawie 20 proc. W obliczu rekordowej inflacji, galopujących wzrostów kosztów życia i niepewnej przyszłości jesteśmy ogromnie zadowoleni z osiągniętych wyników.
Fly.pl: w sierpniu liderami Turcja i Grecja. Udany start first minute na przyszły sezon
POWIĄZANE WPISY
16 kwietnia 2025
Dlaczego Małopolska?
Zastanawiasz się nad wyjazdem dla całej rodziny? A może chcesz spędzić weekend na…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
LOT uruchamia bezpośrednie połączenie Warszawa – Reykjavik-Keflavik
12 kwietnia 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały bezpośrednie rejsy na…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2025
Odbędzie się V edycja Hotelowego Tygodnia Ziemi
W dniach 22–25 kwietnia 2025 roku w Polsce odbędzie się piąta edycja Hotelowego Tygodnia…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty
25 kwietnia 2025
Mazowsze Srebrnym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Samorząd Województwa Mazowieckiego został Srebrnym Partnerem Strategicznym XVI edycji…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Turystyczna odwilż nad Bałtykiem. Nadmorskie miejscowości hitem wśród turystów
Sezon turystyczny na polskim wybrzeżu wyraźnie przyspiesza, mimo że dopiero co…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
23 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny: 1003 bony wydane w pierwszym dniu
Pierwsza transza Podlaskiego Bonu Turystycznego, która wystartowała 20 kwietnia, cieszyła…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Dlaczego Małopolska?
Zastanawiasz się nad wyjazdem dla całej rodziny? A może chcesz spędzić weekend na…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
LOT uruchamia bezpośrednie połączenie Warszawa – Reykjavik-Keflavik
12 kwietnia 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały bezpośrednie rejsy na…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2025
Odbędzie się V edycja Hotelowego Tygodnia Ziemi
W dniach 22–25 kwietnia 2025 roku w Polsce odbędzie się piąta edycja Hotelowego Tygodnia…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty
25 kwietnia 2025
Mazowsze Srebrnym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Samorząd Województwa Mazowieckiego został Srebrnym Partnerem Strategicznym XVI edycji…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Turystyczna odwilż nad Bałtykiem. Nadmorskie miejscowości hitem wśród turystów
Sezon turystyczny na polskim wybrzeżu wyraźnie przyspiesza, mimo że dopiero co…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
23 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny: 1003 bony wydane w pierwszym dniu
Pierwsza transza Podlaskiego Bonu Turystycznego, która wystartowała 20 kwietnia, cieszyła…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Dlaczego Małopolska?
Zastanawiasz się nad wyjazdem dla całej rodziny? A może chcesz spędzić weekend na…
0 Komentarzy7 Minuty