Fly.pl zanotował 30 proc. wzrost sprzedaży w październiku 2023. Podróżni najchętniej wybierali wyjazdy last minute
Październik był szczególnym miesiącem w tegorocznym kalendarzu. Pojawiły się w nim zarówno wybory parlamentarne w Polsce, jak i niestety wybuch kolejnego konfliktu wojennego na świecie. Niemniej jednak, wyniki sprzedaży we Fly.pl w październiku są kontynuacją dobrej koniunktury, która utrzymywała się przez cały rok 2023.
Warto zauważyć, że dużym zainteresowaniem wśród klientów w październiku cieszyły się wyjazdy last minute, które przyciągnęły podróżnych chcących wydłużyć sobie tegoroczne lato.
„Osiągnięty wynik 30 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku postrzegamy jako bardzo dobry. Największym zainteresowaniem w październiku cieszyły się wyjazdy last minute – atrakcyjne ceny przyciągnęły klientów chcących przedłużyć sobie tegoroczne lato na jednej z południowych plaż. 46 proc. wszystkich rezerwacji dotyczyła wycieczek z datą wylotu w październiku, a kolejne ponad 20 proc. wyjazdów listopadowych” – mówi Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce.
Średnia cena rezerwacji w październiku wyniosła 5 560 zł i była niższa o 470 zł w porównaniu z wrześniem 2023.
Na pierwszym miejscu – wyjazdy do Egiptu
Największym zainteresowaniem cieszył się Egipt, który przyciągnął ponad 35 proc. klientów Fly.pl. Na drugim miejscu znalazła się Turcja (22 proc. udziału), a na trzecim Hiszpania (8 proc. udziału). Warto zaznaczyć, że część klientów zrezygnowała z planów wyjazdowych do Egiptu ze względu na sytuację na Bliskim Wschodzie, zmieniając je na wyjazdy do Turcji, Hiszpanii, Cypru i Malty – kierunki, które są równie popularne jesienią.
„Pierwsza pozycja Egiptu potwierdza jednak stałe grono klientów wybierających ten kierunek, ceniących sobie jego walory, ale również bardzo świadomych realiów występujących w tym regionie. W strukturze sprzedaży zdecydowanie widać już zmianę sezonu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się dalekie kierunki z Emiratami Arabskimi na czele” – dodaje Katarzyna Papis.
Niezmiennie popularnością cieszą się pobyty w czterogwiazdkowych hotelach z wyżywieniem all inclusive. Widoczny jest także wzrost sprzedaży wycieczek objazdowych, który, po okresie pandemii, odbudowywał się nieco wolniej.
„Bardzo cieszy nas rosnące zainteresowanie ofertą na lato 2024. Obecnie wycieczki z terminami wyjazdów od kwietnia do października stanowią ponad 15 proc. udziału wszystkich rezerwacji” – podsumowała Katarzyna Papis.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty