Fly.pl zanotował 30 proc. wzrost sprzedaży w październiku 2023. Podróżni najchętniej wybierali wyjazdy last minute
Październik był szczególnym miesiącem w tegorocznym kalendarzu. Pojawiły się w nim zarówno wybory parlamentarne w Polsce, jak i niestety wybuch kolejnego konfliktu wojennego na świecie. Niemniej jednak, wyniki sprzedaży we Fly.pl w październiku są kontynuacją dobrej koniunktury, która utrzymywała się przez cały rok 2023.
Warto zauważyć, że dużym zainteresowaniem wśród klientów w październiku cieszyły się wyjazdy last minute, które przyciągnęły podróżnych chcących wydłużyć sobie tegoroczne lato.
„Osiągnięty wynik 30 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku postrzegamy jako bardzo dobry. Największym zainteresowaniem w październiku cieszyły się wyjazdy last minute – atrakcyjne ceny przyciągnęły klientów chcących przedłużyć sobie tegoroczne lato na jednej z południowych plaż. 46 proc. wszystkich rezerwacji dotyczyła wycieczek z datą wylotu w październiku, a kolejne ponad 20 proc. wyjazdów listopadowych” – mówi Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce.
Średnia cena rezerwacji w październiku wyniosła 5 560 zł i była niższa o 470 zł w porównaniu z wrześniem 2023.
Na pierwszym miejscu – wyjazdy do Egiptu
Największym zainteresowaniem cieszył się Egipt, który przyciągnął ponad 35 proc. klientów Fly.pl. Na drugim miejscu znalazła się Turcja (22 proc. udziału), a na trzecim Hiszpania (8 proc. udziału). Warto zaznaczyć, że część klientów zrezygnowała z planów wyjazdowych do Egiptu ze względu na sytuację na Bliskim Wschodzie, zmieniając je na wyjazdy do Turcji, Hiszpanii, Cypru i Malty – kierunki, które są równie popularne jesienią.
„Pierwsza pozycja Egiptu potwierdza jednak stałe grono klientów wybierających ten kierunek, ceniących sobie jego walory, ale również bardzo świadomych realiów występujących w tym regionie. W strukturze sprzedaży zdecydowanie widać już zmianę sezonu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się dalekie kierunki z Emiratami Arabskimi na czele” – dodaje Katarzyna Papis.
Niezmiennie popularnością cieszą się pobyty w czterogwiazdkowych hotelach z wyżywieniem all inclusive. Widoczny jest także wzrost sprzedaży wycieczek objazdowych, który, po okresie pandemii, odbudowywał się nieco wolniej.
„Bardzo cieszy nas rosnące zainteresowanie ofertą na lato 2024. Obecnie wycieczki z terminami wyjazdów od kwietnia do października stanowią ponad 15 proc. udziału wszystkich rezerwacji” – podsumowała Katarzyna Papis.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty