Fly.pl zanotował 30 proc. wzrost sprzedaży w październiku 2023. Podróżni najchętniej wybierali wyjazdy last minute
Październik był szczególnym miesiącem w tegorocznym kalendarzu. Pojawiły się w nim zarówno wybory parlamentarne w Polsce, jak i niestety wybuch kolejnego konfliktu wojennego na świecie. Niemniej jednak, wyniki sprzedaży we Fly.pl w październiku są kontynuacją dobrej koniunktury, która utrzymywała się przez cały rok 2023.
Warto zauważyć, że dużym zainteresowaniem wśród klientów w październiku cieszyły się wyjazdy last minute, które przyciągnęły podróżnych chcących wydłużyć sobie tegoroczne lato.
„Osiągnięty wynik 30 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku postrzegamy jako bardzo dobry. Największym zainteresowaniem w październiku cieszyły się wyjazdy last minute – atrakcyjne ceny przyciągnęły klientów chcących przedłużyć sobie tegoroczne lato na jednej z południowych plaż. 46 proc. wszystkich rezerwacji dotyczyła wycieczek z datą wylotu w październiku, a kolejne ponad 20 proc. wyjazdów listopadowych” – mówi Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce.
Średnia cena rezerwacji w październiku wyniosła 5 560 zł i była niższa o 470 zł w porównaniu z wrześniem 2023.
Na pierwszym miejscu – wyjazdy do Egiptu
Największym zainteresowaniem cieszył się Egipt, który przyciągnął ponad 35 proc. klientów Fly.pl. Na drugim miejscu znalazła się Turcja (22 proc. udziału), a na trzecim Hiszpania (8 proc. udziału). Warto zaznaczyć, że część klientów zrezygnowała z planów wyjazdowych do Egiptu ze względu na sytuację na Bliskim Wschodzie, zmieniając je na wyjazdy do Turcji, Hiszpanii, Cypru i Malty – kierunki, które są równie popularne jesienią.
„Pierwsza pozycja Egiptu potwierdza jednak stałe grono klientów wybierających ten kierunek, ceniących sobie jego walory, ale również bardzo świadomych realiów występujących w tym regionie. W strukturze sprzedaży zdecydowanie widać już zmianę sezonu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się dalekie kierunki z Emiratami Arabskimi na czele” – dodaje Katarzyna Papis.
Niezmiennie popularnością cieszą się pobyty w czterogwiazdkowych hotelach z wyżywieniem all inclusive. Widoczny jest także wzrost sprzedaży wycieczek objazdowych, który, po okresie pandemii, odbudowywał się nieco wolniej.
„Bardzo cieszy nas rosnące zainteresowanie ofertą na lato 2024. Obecnie wycieczki z terminami wyjazdów od kwietnia do października stanowią ponad 15 proc. udziału wszystkich rezerwacji” – podsumowała Katarzyna Papis.
POWIĄZANE WPISY
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2025
Resabee Travel Tech Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Szesnasta edycja Forum Promocji Turystycznej po raz kolejny zawita do Wrocławia, tym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
Itaka nagrodziła w Turcji swoich liderów sprzedaży
Zakończyła się kolejna edycja programu Itaka Lider, jednej z inicjatyw motywacyjnych…
0 Komentarzy3 Minuty
7 kwietnia 2025
Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt na topie. Polacy planują wakacje z wyprzedzeniem
Dane rezerwacyjne Travelplanet.pl wskazują, że liczba zarezerwowanych wyjazdów do końca…
0 Komentarzy3 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel
Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wakacje.pl: Wielkanoc z widokiem na morze. Polacy coraz częściej świętują za granicą
Z danych biura Wakacje.pl wynika, że najczęściej wybieranymi kierunkami na Wielkanoc i…
0 Komentarzy5 Minuty
9 kwietnia 2025
TOP Touristik: 78 proc. wzrost wyjazdów do Hiszpanii
Polski touroperator TOP Touristik, specjalizujący się w pakietach dynamicznych, aktywnie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert last minute 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert wakacyjnych last minute na sezon letni 2025. Biuro…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2025
Resabee Travel Tech Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Szesnasta edycja Forum Promocji Turystycznej po raz kolejny zawita do Wrocławia, tym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
Itaka nagrodziła w Turcji swoich liderów sprzedaży
Zakończyła się kolejna edycja programu Itaka Lider, jednej z inicjatyw motywacyjnych…
0 Komentarzy3 Minuty
7 kwietnia 2025
Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt na topie. Polacy planują wakacje z wyprzedzeniem
Dane rezerwacyjne Travelplanet.pl wskazują, że liczba zarezerwowanych wyjazdów do końca…
0 Komentarzy3 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel
Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wakacje.pl: Wielkanoc z widokiem na morze. Polacy coraz częściej świętują za granicą
Z danych biura Wakacje.pl wynika, że najczęściej wybieranymi kierunkami na Wielkanoc i…
0 Komentarzy5 Minuty
9 kwietnia 2025
TOP Touristik: 78 proc. wzrost wyjazdów do Hiszpanii
Polski touroperator TOP Touristik, specjalizujący się w pakietach dynamicznych, aktywnie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert last minute 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert wakacyjnych last minute na sezon letni 2025. Biuro…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty