Fly.pl zanotował 30 proc. wzrost sprzedaży w październiku 2023. Podróżni najchętniej wybierali wyjazdy last minute
Październik był szczególnym miesiącem w tegorocznym kalendarzu. Pojawiły się w nim zarówno wybory parlamentarne w Polsce, jak i niestety wybuch kolejnego konfliktu wojennego na świecie. Niemniej jednak, wyniki sprzedaży we Fly.pl w październiku są kontynuacją dobrej koniunktury, która utrzymywała się przez cały rok 2023.
Warto zauważyć, że dużym zainteresowaniem wśród klientów w październiku cieszyły się wyjazdy last minute, które przyciągnęły podróżnych chcących wydłużyć sobie tegoroczne lato.
„Osiągnięty wynik 30 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku postrzegamy jako bardzo dobry. Największym zainteresowaniem w październiku cieszyły się wyjazdy last minute – atrakcyjne ceny przyciągnęły klientów chcących przedłużyć sobie tegoroczne lato na jednej z południowych plaż. 46 proc. wszystkich rezerwacji dotyczyła wycieczek z datą wylotu w październiku, a kolejne ponad 20 proc. wyjazdów listopadowych” – mówi Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce.
Średnia cena rezerwacji w październiku wyniosła 5 560 zł i była niższa o 470 zł w porównaniu z wrześniem 2023.
Na pierwszym miejscu – wyjazdy do Egiptu
Największym zainteresowaniem cieszył się Egipt, który przyciągnął ponad 35 proc. klientów Fly.pl. Na drugim miejscu znalazła się Turcja (22 proc. udziału), a na trzecim Hiszpania (8 proc. udziału). Warto zaznaczyć, że część klientów zrezygnowała z planów wyjazdowych do Egiptu ze względu na sytuację na Bliskim Wschodzie, zmieniając je na wyjazdy do Turcji, Hiszpanii, Cypru i Malty – kierunki, które są równie popularne jesienią.
„Pierwsza pozycja Egiptu potwierdza jednak stałe grono klientów wybierających ten kierunek, ceniących sobie jego walory, ale również bardzo świadomych realiów występujących w tym regionie. W strukturze sprzedaży zdecydowanie widać już zmianę sezonu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się dalekie kierunki z Emiratami Arabskimi na czele” – dodaje Katarzyna Papis.
Niezmiennie popularnością cieszą się pobyty w czterogwiazdkowych hotelach z wyżywieniem all inclusive. Widoczny jest także wzrost sprzedaży wycieczek objazdowych, który, po okresie pandemii, odbudowywał się nieco wolniej.
„Bardzo cieszy nas rosnące zainteresowanie ofertą na lato 2024. Obecnie wycieczki z terminami wyjazdów od kwietnia do października stanowią ponad 15 proc. udziału wszystkich rezerwacji” – podsumowała Katarzyna Papis.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta