Focus Hotels – I kwartał lepszy o prawie 35 proc.
Polska sieć Focus Hotels należąca do Grupy Kapitałowej IMMOBILE S.A., osiągnęła 9,1 mln PLN przychodów netto w pierwszym kwartale 2018 roku, o prawie 35 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku.
Na tak znaczący wzrost, wpływ miały przede wszystkim przejęcie bydgoskiego hotelu Focus Premium Pod Orłem oraz bardzo dobre wyniki sprzedażowe hoteli w Gdańsku i Chorzowie.
Przychody netto ze sprzedaży w ośmiu hotelach Focus Hotels w pierwszym kwartale 2018 roku, wyniosły łącznie 9,1 mln PLN (w zestawieniu nie ujęto jeszcze sopockiego hotelu, którego otwarcie miało miejsce w kwietniu 2018 roku). W analogicznym okresie 2017 roku wynosiły 6,7 mln PLN, co oznacza wzrost na poziomie 2,4 mln PLN r/r, czyli +33,3 proc.
Średnie obłożenie w pierwszych trzech miesiącach 2018 roku oscylowało na poziomie 55,55 proc. (+6 proc.), a średni dzienny dochód z pokoju (ADR) wyniósł 149,00 PLN. Wskaźnik RevPAR wzrósł o ponad 10 PLN r/r i w pierwszym kwartale 2018 roku, wynosił 82,77 PLN.
Focus Hotels to obiekty nakierunkowane na kompleksową obsługę zarówno osób podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych. Głównym wyróżnikiem hoteli, jest bardzo dobra relacja jakości do ceny. Obecnie, pod marką polskiej sieci, działa dziewięć obiektów zlokalizowanych w Bydgoszczy, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Chorzowie, Inowrocławiu oraz Sopocie o łącznej liczbie 796 pokoi.
Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu sieci Focus Hotels, powiedział: „Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku. W obszarze zainteresowań spółki znajdują się największe miasta Polski – Warszawa, Wrocław czy Kraków, a także miasta mniejsze mające powyżej 100 tysięcy mieszkańców, takie jak Rzeszów czy Toruń. Równolegle do ekspansji krajowej, prowadzimy działania mające na celu zaistnienie sieci poza granicami Polski – na rynku rumuńskim, węgierskim, słowackim i czeskim.”
Niedawno spółka otworzyła swoje biuro w Bukareszcie. Jego zadaniem jest rozwój sieci hotelowej w Rumunii poprzez zakup oraz dzierżawę obiektów. Pod koniec 2017 roku zakończył się proces inkorporacji rumuńskiej spółki IFP Transylvania, zależnej wobec Focus Hotels S.A., w ramach której będą prowadzone działania ekspansyjne.
Aktualnie trwają prace budowlane oraz wykończeniowe w nowopowstających hotelach Focus w Poznaniu (otwarcie – wrzesień 2018 r.) oraz w Lublinie (otwarcie – marzec 2019). Pozwolenie na budowę otrzymał również Focus Hotel Premium w Warszawie – początek prac budowlanych przewidziany jest na wrzesień 2018 roku.
Focus Hotels planuje także zamknięcie hotelu dwugwiazdkowego przy ul. Modrzewiowej w Bydgoszczy i jednoczesne otwarcie obiektu 3-gwiazdkowego (100 pokoi) w atrakcyjnej lokalizacji w ramach posiadanej nieruchomości przy ul. Bernardyńskiej.
Obecnie trwa także rozbudowa hotelu w Łodzi, który docelowo będzie posiadał 150 pokoi, a jego standard zostanie podwyższony do 4 gwiazdek.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty