Focus Hotels: I półrocze lepsze o 32 proc.
Polska sieć Focus Hotels należąca do Grupy Kapitałowej IMMOBILE S.A. w pierwszym półroczu 2017 roku zanotowała wzrost przychodów o 32 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2016 roku.
Jest to wynik skutecznie realizowanej strategii dynamicznej ekspansji marki Focus Hotel oraz Focus Hotel Premium. W czerwcu 2016 roku sieć otworzyła swój drugi hotel w Gdańsku, zaś w 2017 roku do sieci dołączył dawny Hotel Pod Orłem w Bydgoszczy. Jednocześnie w 2017 roku zawarto umowy dzierżawy na trzy nowe hotele.
Sytuacja biznesowa obiektów Focus Hotels w 2016 roku była wzrostowa. Przychody za cały 2016 rok wzrosły o 5 mln zł w stosunku do roku 2015 (+17,5 proc.), w dużej mierze za sprawą otwartego w czerwcu 2016 roku Focus Premium Gdańsk. Wzrosła także frekwencja hoteli (+1,3 p.p. vs 2015), a średnia cena za pokój oraz RevPAR wzrosły o 5,6 zł. W 2016 roku obiekty sieci Focus Hotels obsłużyły łącznie 223 886 gości.
W pierwszym półroczu 2017 roku Focus Hotels zanotował wzrost przychodów o 32 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2016 roku, na co wpływ ponownie miało otwarcie hotelu Premium w Gdańsku, a także dołączenie do sieci w kwietniu 2017 r. Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy.
Łukasz Płoszyński, członek zarządu sieci Focus Hotels, powiedział: „Rosnący ruch turystów w kraju napędza polski rynek hotelowy, przez co jest on atrakcyjny dla inwestorów i deweloperów. Rośnie również liczba gości z zagranicy, a Polska staje się coraz bardziej rozpoznawalnym kierunkiem turystycznym. Wskaźniki frekwencji i przychodów rosną, a my jesteśmy przekonani, że polska branża hotelowa ma przed sobą jeszcze lepsze perspektywy niż do tej pory. Z roku na rok w Polsce rośnie też popyt na usługi z „wyższej półki” – dlatego przykładamy dużą wagę do rozwoju naszego brandu Focus Hotel Premium.”
2017 to kolejny rok dynamicznego rozwoju marki Focus Hotel. Spółka dołączyła do sieci Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy oraz podpisała umowy dzierżawy na trzy kolejne hotele, ugruntowując swoją pozycję lidera wśród sieci oferujących ten model współpracy. W sumie realizowanych jest obecnie aż pięć nowych inwestycji hotelowych, które prowadzone będą pod marką Focus Hotel lub Focus Hotel Premium – w Sopocie, Białymstoku, Poznaniu, Lublinie oraz Warszawie. Zarząd spółki zapowiada utrzymanie tej dynamiki oraz informuje o zbliżającej się ekspansji zagranicznej. We wrześniu br. sieć otworzyła biuro w Bukareszcie, które będzie odpowiedzialne za rozwój sieci na terenie Rumunii, Węgier, Czech oraz Słowacji.
Łukasz Płoszyński dodał: „Starannie selekcjonujemy obiekty i negocjujemy warunki. Najważniejszym celem, jaki sieć stawia sobie na najbliższe miesiące i lata, jest pozyskanie hoteli w Krakowie i Wrocławiu, wyjście poza granice kraju oraz debiut Focus Hotels na giełdzie. Pierwszych inwestycji sieci za granicą spodziewać się można w stolicy Rumunii – Bukareszcie. Inwestorom proponujemy dzierżawę na atrakcyjnych warunkach – zapewniamy m.in. gwarantowany czynsz i gwarancję zwrotu z inwestycji. Ten model cieszy się coraz większym zainteresowaniem i będziemy go rozwijać.”
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty