Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel

Michał Fijoł, prezes PLL LOT i Adam Kuna, dyrektor zarządzający BCD Travel Poland. /fot. Mieczysław Pawłowicz
Michał Fijoł, prezes PLL LOT i Adam Kuna, dyrektor zarządzający BCD Travel Poland. /fot. Mieczysław Pawłowicz

Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do Warszawy ponad 60 przedstawicieli czołowych firm z branży podróży biznesowych.

7 kwietnia br. BCD Travel Poland zorganizowało Forum Liderów Business Travel. Do warszawskiego hotelu PURO przybyli przedstawiciele ponad 60 firm, które priorytetowo traktują politykę podróży służbowych i spotkań biznesowych oraz liderów tego rynku.

W programie znalazły się wystąpienia i panele z udziałem praktyków i ekspertów rynku. Jednym z najbardziej oczekiwanych punktów wydarzenia była rozmowa z Michałem Fijołem, prezesem PLL LOT. Przedstawił on strategię rozwoju narodowego przewoźnika w kontekście zmieniających się potrzeb klientów biznesowych.

,,Klientów biznesowych identyfikujemy głównie dzięki temu, kto kupuje im bilety – mówi Michał Fijoł – Agenci specjalizujący się w podróżach służbowych odpowiadają za sprzedaż, w zależności od kierunku, od 40 do 60 proc.”

Duże zainteresowanie wzbudził także inspirujący wykład generała Romana Polko, byłego dowódcy jednostki GROM. Generał mówił o przywództwie i budowaniu strategii w czasach niepewności. Wśród innych poruszanych tematów znalazły się m.in. nowe technologie w podróżach służbowych, podejście do zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw oraz ewolucja roli Travel Managera w organizacjach.

Wymiana doświadczeń

Niezwykle wartościową rozmowę przeprowadzili przedstawiciele dwóch kluczowych graczy na rynku lotniczym – narodowego przewoźnika PLL LOT oraz globalnego dostawcy technologii GDS – Amadeus. Rozmowa dotyczyła kierunków rozwoju NDC (New Distribution Capability) zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Uczestnicy dyskusji zwrócili uwagę na zmieniający się model dystrybucji ofert lotniczych i jego wpływ na ekosystem podróży służbowych.

„Celem forum było nie tylko przekazanie wiedzy. Przed przede wszystkim chcieliśmy stworzyć przestrzeń do rozmowy i wymiany doświadczeń między liderami rynku branży podróży i spotkań służbowych. – powiedział Adam Kuna, dyrektor zarządzający BCD Travel Poland – Ogromna frekwencja i aktywny udział uczestników pokazują, że potrzeba takich spotkań branżowych jest dziś większa niż kiedykolwiek”

Forum odbyło się w formule jednodniowej i zakończyło się koktajlem.