Frank Wagner opuszcza Polskę. Lufthansa przedstawia branży nowego szefa na nasz kraj
Zmiana personalna na najwyższym stanowisku w Lufthansa w Polsce. Czy to oznacza nowy impuls i mocniejszą walkę o pasażera turystycznego?
Ten rok jest dla Lufthansy w Polsce szczególny: przewoźnik obchodzi 50-lecie obecności w Polsce. Zbiega się też z bardzo ważną decyzją personalną. Mamy bowiem zmianę na szczeblu country managera, nasz kraj opuszcza Frank Wagner, a jego miejsce zajmie Rene Koinzack.
Frank Wagner dołożył cegiełkę do sukcesów grupy Lufthansa w Polsce
Ostatnie przed-covidowe lata były dla Lufthansy w Polsce dość udane. Linia konsolidowała swoją obecność na lotniskach regionalnych, takich jak m.in. Rzeszów. Udało się też umiejętnie korzystać z synergii w ramach grupy: nowe połączenia z regionów zapowiedział i realizował m.in. Swiss.
W dużej mierze mogła być to odpowiedź na działania innej dużej grypy, a mianowicie AF/KLM. W tym okresie podejmowano też próby wejścia na nowe rynki. Operacje z Łodzi i Lublina okazały się jednak porażkami, pokazały, że regiony te nie są w stanie utrzymać przewoźnika hubowego. Być może jest to trochę efekt zamkniętego koła, z jedynym połączeniem dziennie nie ma bowiem optymalnego dostępu do całej siatki niemieckiego giganta.
W ostatnim czasie Lufthansa odnotowała też sukcesy na innych polach. Otwarto nową bazę Cargo w Katowicach, znacznie zwiększając możliwości w tym obszarze. Nowa inwestycja związana z serwisowaniem silników pojawiła się też w Rzeszowie. Niestety w tym ostatnim przypadku pandemia podcięła skrzydła temu biznesowi. Szkoda, bo był to bardzo ambitny i potrzebny regionowi projekt.
Czas na połączenie Czech i Polski pod jednym kierownictwem
Zmiana osoby odpowiedzialnej za Polskę łączy się też z inną decyzją organizacyjną. Od teraz szef na Polskę będzie też odpowiedzialny za Czechy. Tego typu posunięcie jest spodziewane, pozwala oszczędzić kolejny dość kosztowny etat. Mniejsza intensywność lotów daje też managerowi możliwość zarządzania dwoma rynkami naraz.
Nowym szefem na Polskę i Czechy będzie René Koinzack. Do tej pory pracował on w Lufthansie na stanowisku country managera i był odpowiedzialny m.in za Ukrainę.
Jakie wyzwania czekają nowego szefa Lufthansy?
Lufthansa podobnie jak LOT była skoncentrowana w Polsce głównie na ruchu biznesowym. Czas pandemii wywrócił jednak do góry nogami obraz lotnictwa cywilnego, jakie znaliśmy. Obecnie tradycyjne linie muszą na gwałt budować ofertę wakacyjną.
Lufthansa odpowiedziała na to wyzwanie, oferując szereg wakacyjnych kierunków m.in pod marką Eurowings Discover. Wciąż jednak nie widzieliśmy mocnej ofensywy cenowo-marketingowej niemieckiego giganta w Polsce. Być może rejsy sprzedają się wystarczająco dobrze. Z pewnością możemy się spodziewać większej aktywności w segmencie turystycznym.
Polska branża turystyczna wyczekuje szczególnie połączeń długodystansowych z Berlina. Uruchamiając je Eurowings mogłoby zyskać wielkie grono polskich klientów. O potencjale zachodniej Polski świadczą m.in. długodystansowe rejsy czarterowe Rainbow z Poznania. Nowy szef może też wnieść do Polski ciekawe doświadczenie związane z uruchomieniem bazy Eurowings w Pradze. Mimo że w dużej mierze jest ona zapewne związana ze zniknięciem z czeskiego nieba CSA, to jest pewnego rodzaju wskazówką dla potencjalnych przyszłych działań Eurowings w Polsce. Można sobie wyobrazić, że linie postarają się w przyszłości otworzyć taką mini-bazę w Polsce. Pierwszym i naturalnym wyborem dla takiego kroku byłyby Katowice, nie można jednak wykluczyć starań Modlina o przyjęcie takiej bazy. Tym bardziej, że właśnie dochodzi do zmian zarządu na tym lotnisku.
Lufthansa przedstawia branży swojego nowego managera
Jak przystało na profesjonalną organizację, Lufthansa zaplanowała dwa webinary, na których dokona prezentacji swojego nowego szefa na Polskę. Pierwszy z nich przewidziany jest dla klientów biznesowych i partnerów. Adresatem drugiego będą zaś agenci. Obydwa obędą się 7 września. Wciąż można zgłosić chęć uczestnictwa w tym wydarzeniu poprzez rejestrację z linka
Czekamy na owoce działań nowego country managera w Polsce. Z pewnością spodziewana jest większa aktywność w segmencie turystycznym i MICE. Być może pojawią się jakieś grubsze newsy dotyczące Berlina i/lub bazy Eurowings w Polsce?
Eurowings włącza się do walki o egzotyczne kierunki. Baza w Berlinie
POWIĄZANE WPISY
23 stycznia 2025
Costa Cruises: pierwszy statek wycieczkowy z LNG zatankował w Dubaju
Na początku stycznia Costa Smeralda pomyślnie ukończył pierwsze tankowanie skroplonego…
0 Komentarzy3 Minuty
23 stycznia 2025
Letnia oferta Ryanair z Gdańska. 42 kierunki i Bratysława wśród nowości
Ryanair poinformował dziś (23 stycznia) o rozkładzie lotów na lato 2025 z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
23 stycznia 2025
Nowa prognoza IATA: w 2040 roku ponad 40 mln pasażerów rocznie
Lotnisko CPK w pierwszym pełnym roku swojej działalności może obsłużyć ponad 32 mln…
0 Komentarzy9 Minuty
22 stycznia 2025
Rekordowy rok Wizz Air: 62,8 mln pasażerów w 2024 roku
Wizz Air poinformował o rekordowym roku 2024. Linia przewiozła liczbę 62,8 mln pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty