Gdańsk i Pomorze – liczba wydarzeń biznesowych spadła o 75 proc.
Z wyników badań opracowanych przez Gdansk Convention Bureau działające w ramach Gdańskiej Organizacji Turystycznej wynika, że liczba spotkań biznesowych w Gdańsku spadła rok do roku aż o 75 proc., a w województwie pomorskim – o 78 proc. Spowodowało to spadek liczby uczestników wydarzeń odpowiednio o 76 proc. i 78 proc.
Badano wydarzenia, w których uczestniczyło co najmniej 50 osób.
Liczba wydarzeń w 2020 roku w województwie pomorskim wyniosła 558, o 78 proc. mniej niż w roku 2019, w którym odnotowano 2 551 wydarzeń.
Liczba uczestników spadła o 76 proc. z 677 055 do 151 882.
Liczba wydarzeń w 2020 roku w Gdańsku wyniosła 442, o 75 proc. mniej niż w roku 2019, w którym odnotowano 1 794 wydarzeń.
Liczba uczestników spadła o 78 proc. z 559 672 do 132 906.
Hotele tracą, uczelnie zyskują
W 2019 roku w województwie pomorskim najwięcej, bo 46 proc. wydarzeń zorganizowanych zostało w hotelach. W 2020 roku liczba ta spadła do 24 proc. Wzrosła liczba spotkań organizowanych w obiektach i salach specjalnie dla spotkań, z 29 proc. do 47 proc. W centrach wystawienniczych i kongresowych odbyło się w ubiegłym roku 7 proc. wydarzeń, rok wcześniej – 15 proc. Na wyższych uczelniach zorganizowano odpowiednio 22 proc. spotkań i 10 proc.
W Gdańsku w 2019 w 2019 roku również najwięcej wydarzeń odbyło się w hotelach – 34 proc. W ubiegłym roku było to 20 proc. Liczba spotkań organizowanych w obiektach i salach specjalnie dla spotkań wzrosła z 33 proc. w roku 2019 do 46 proc. w 2020 roku. W centrach wystawienniczych i kongresowych odbyło się w ubiegłym roku tylko 8 proc. spotkań, w roku 2019 – 21 proc. Na wyższych uczelniach zorganizowano odpowiednio 25 proc. spotkań i 12 proc.
Więcej spotkań instytucji rządowych
W województwie pomorskim w 2019 roku 56 proc. uczestników stanowili przedsiębiorcy, w ubiegłym roku stanowili 39 proc. Udział instytucji rządowych i organizacji publicznych wzrósł z 25 proc. do 36 proc., zaś stowarzyszeń i organizacji no profi – z 19 proc do 25 proc.
W Gdańsku było podobnie. W 2019 roku 54 proc. uczestników stanowili przedsiębiorcy, w ubiegłym roku stanowili 38 proc. Udział instytucji rządowych i organizacji publicznych wzrósł z 25 proc. do 39 proc., zaś stowarzyszeń i organizacji no profi – z 21 proc do 23 proc.
Nie zmieniły się proporcje uczestników krajowych i zagranicznych. W obu ostatnich latach ci pierwsi stanowili 98 proc.
Branże bez zmian
Jeśli chodzi o branże reprezentowane na wydarzeniach, to w województwie pomorskim w 2019 najwięcej, bo 32 proc. stanowili przedstawiciele handlu i usług. W 2020 było ich 31 proc. Branża humanistyczna w roku 2019 stanowiła 26 proc., w ubiegłym – 23 proc., za branża ekonomiczno-polityczna – w roku 2019 – 14 proc., w ubiegłym – 20 proc.
W Gdańsku handel i usługi spadły z roku na rok z 31 proc. do 27 proc. Udział branży humanistycznej spadł z 28 proc. do 24 proc. a branży ekonomiczno-politycznej wzrósł z 13 proc. do 21 proc.
Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, powiedział: „Potwierdza się, że branża turystyczna jest najbardziej poszkodowaną przez COVID-19 gałęzią gospodarki. Turystyka biznesowa ucierpiała jeszcze bardziej niż indywidualna. Konferencje, spotkania, wykłady czy warsztaty nie tylko poszerzały wiedzę, ale dawały miejsca pracy i zarobek tysiącom osób.”
Gdańsk – niecałe 2 mln gości w 2020 roku, 44 proc. mniej niż w 2019
POWIĄZANE WPISY
7 listopada 2024
Jesień w Olsztynie: historia, smaki i szlaki pełne barw
Olsztyn jest kameralnym miastem, które szczególnie w sezonie letnim tętni życiem.…
0 Komentarzy7 Minuty
5 listopada 2024
Save the date! IV Gala Waszej Turystyki już 10 stycznia 2025
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić na IV Galę Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty