Gdańsk – latem było 770 tys. turystów
W okresie wakacyjnym Gdańsk odwiedziło 769 893 turystów, z tego ponad 492 tys. wykupiło noclegi.
Wśród turystów, którzy wykupili noclegi odnotowano 327 519 krajowych i 165 398 – zagranicznych. Wśród gości jednodniowych turystów krajowych było 213 739 a zagranicznych – 63 238.
Gdańska Organizacja Turystyczna podsumowała sezon letni. Średnia długośc pobytu wśród turystów nocujących to 7 nocy. Największą grupę wśród gości krajowych stanowili mieszkańcy Mazowsza – 36,73 proc., Pomorza – 18,14 proc. i Małopolski – 13,72 proc. Wśród turystów zagranicznych przeważali Niemcy – 37,21 proc., Brytyjczycy – 27,91 proc. oraz Skandynawowie – 6,98 proc.
Jako cel przyjazdu najwięcej osób podało wypoczynek – 51,5 proc. Pozostałe cele to: odwiedziny krewnych – 10,6 proc., poznawanie kultury – 8,2 proc., interesy – 7,39 proc., rozrywka – 6,86 proc. i zabytki – 6,6 proc.
Czołowka najchętniej odwiedzanych w Gdańsku miejsc to: plaża – 66,49 proc., Bazylika Mariacka – 29,02 proc., Park w Oliwie – 26,39 proc., Ratusz Głównego Miasta – 25,7 proc., Żuraw – 18,21 proc., Dwór Artusa – 16,09 proc., Europejskie Centrum Solidarności – 15,3 proc., ZOO – 11,87 proc. Aż 30 proc. goszczących w Gdańsku w okresie wakacyjnym odwiedziło Jarmark Dominikański
Pytani o atmosferę miasta, goście ocenili ją na 4,54 w skali od 1 do 5. Z kolei w skali od 1 do 10, na 8,8 ocenili pobyt w Gdańsku.
POWIĄZANE WPISY
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty
14 października 2024
Poznajcie Olsztyn – partnera XV Forum Promocji Turystycznej
Miasto reklamuje się jako miejsce, które urzekło Kopernika. Dziś może się pochwalić…
0 Komentarzy7 Minuty
14 października 2024
Mazowsze Partnerem Strategicznym XV Forum Promocji Turystycznej
Mazowieckie zostało Partnerem Strategicznym XV edycji Forum Promocji Turystycznej, które…
0 Komentarzy4 Minuty
11 października 2024
Debata ekspertów na XV Forum Promocji Turystycznej: rewolucja w zorganizowanej turystyce wyjazdowej
Rynek zorganizowanej turystyki wyjazdowej stale się rozwija. Zmiany rynkowe oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
11 października 2024
Dolny Śląsk wybrał Najlepsze Produkty Turystyczne. Zamek Książ na czele
Podczas gali z okazji Światowego Dnia Turystyki we Wrocławiu ogłoszono laureatów…
0 Komentarzy3 Minuty