Gdańsk – niecałe 2 mln gości w 2020 roku, 44 proc. mniej niż w 2019
W 2020 roku do Gdańska przyjechało 1 989 852 gości, o 44 proc. mniej niż rok wcześniej. Gości zagranicznych odnotowano 302 308, stanowili 15 proc. wszystkich gości. Rok wcześniej – ok. 34 proc.
Tak więc liczba gości zagranicznych spadła rok do roku o 75 proc.. Liczba gości krajowych wyniosła ponad 1,6 mln i była o 28 proc. niższa niż w roku 2019.
Pierwsze miejsce wśród gości z zagranicy zajęli Niemcy – 41 proc. Na pozostałych miejscach na podium znaleźli się Skandynawowie (13,1 proc.) I Brytyjczycy (9,4 proc.). Kolejne miejsca zajęli Holendrzy – 7 proc. i Belgowie – 6 proc.
Wśród gości krajowych przeważają mieszkańcy Pomorza – 28 proc. (2019 – 17 proc.), województwa kujawsko-pomorskiego – 12 proc. (2019 – 11 proc.) i Mazowsza – 10 proc. (2019 – 15 proc.).
Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, powiedział: „Zebrane dane wskazują, iż branża turystyczna to sektor, który najmocniej ucierpiał ze względu na pandemię COVID-19. To poważny problem dla każdego miasta chętnie odwiedzanego przez turystów, nie tylko w Polsce. Stawia to przed podmiotami odpowiadającymi za prowadzenie działań promocyjnych wielkie wyzwania na przyszłość, w szczególności dotyczące określenia grup docelowych”.
Turyści (czyli osoby, które nocowały w Gdańsku) stanowili 65 proc. ruchu, jednodniowi odwiedzający – 35 proc. Tych pierwszych odnotowano 1 287 819 (1 052 343 krajowych i 235 476 zagranicznych). Odwiedzających odnotowano 702 033 (635 201 krajowych i 66 832 zagranicznych).
W ubiegłym roku w Gdańsku odnotowano wzrost udziału gości krajowych – stanowili oni 85 proc. całego ruchu (goście zagraniczni 15 proc.), podczas gdy w 2019 roku te wartości wyniosły odpowiednio 66 proc. i 34 proc..
Goście, którzy odwiedzili Gdańsk ocenili swój pobyt aż na 8,9 (w skali 1-10). Największe zainteresowanie niezmiennie budził rejon Głównego Miasta ze swoimi zabytkami i atrakcjami.
Większość turystów nocowało w hotelach – 36 proc. (w 2019 – 58 proc.), w wynajętych mieszkaniach – 25 proc. (2019 – 10 proc.) i urodziny lub znajomych – 21 proc. (2019 – 16 proc.).
Jako główny cel przyjazdu 46 proc. turystów wymieniło wypoczynek, 17 proc. – sprawy służbowe, zaś odwiedziny u znajomych – 14 proc.
Najwięcej turystów spędzało czas wolny spacerując – 47 proc. (w 2019 roku – 72 proc.), 37 proc. wymieniło jako ulubiony sposób spędzania wolnego czasu zwiedzanie (2019 – 44 proc.). Na zakupach spędzało czas tylu samo turystów co w ubiegłym roku – 32 proc.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Gdańsk – niecałe 2 mln gości w 2020 roku, 44 proc. mniej niż w 2019 […]