Gdzie jeżdżą najchętniej Chińczycy?
Tylko dwa kraje europejskie znajdują się w pierwszej dziesiątce planów podróżniczych Chińczyków. W 2014 roku 107 mln Chińczyków podróżowało za granicę, to o 20 proc. więcej niż w roku 2013. W ciągu najbliższych czterech lat liczba ta ma osiągnąć 174 mln.
Szacuje się, że za cztery lat chińscy turyści wydawać będą na podróże ok. 264 mld dolarów.
Według badań przeprowadzonych przez serwis rezerwacyjny Hotels.com, turyści z Chin są coraz młodsi, niezależni i korzystający z technicznych nowinek. Serwis przeprowadził badanie wśród ponad 3 tysięcy chińskich turystów oraz półtora tysiąca hotelarzy z całego świata i w ten sposób powstał raport o trendach wśród Chińczyków i ich wpływie na globalny rynek turystyczny.
Oto wyniki.
10 kierunków, które Chińczycy chcą odwiedzić w ciągu najbliższego roku:
1. Australia
2. Japonia
3. Francja
4. Hong Kong
5. Korea Południowa
6. Stany Zjednoczone
7. Malediwy
8. Niemcy
9. Tajlandia
10. Tajwan
Z kolei dziesięć miejsc, które trzeba zobaczyć za granicą, to wg Chińczyków:
1. Piramidy w Gizie w Egipcie
2. Góra Fuji w Japonii
3. Wieża Eiffla w Paryżu
4. Pałac Wersal w Paryżu
5. Wenecja
6. Wielki Kanion w Stanach Zjednoczonych
7. Mount Everest w Himalajach
8. Wodospad Niagara w Kanadzie
9. Akropolis w Atenach
10. Opera w Sydney
Za najbardziej gościnne kraje Chińczycy uważają:
1. Korea Południowa
2. Tajlandia
3. Japonia
4. Singapur
5. Malediwy
6. Hong Kong
7. Tajwan
8. Francja
9. Australia
10. Macau
POWIĄZANE WPISY
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty
26 września 2024
Malta – raj dla wielbicieli historii, sportów wodnych i plażowania
Wśród kierunków oferowanych przez Rainbow na sezon letni 2025 wyróżnia się Malta –…
0 Komentarzy5 Minuty
25 września 2024
Ibiza – nowość w ofercie Rainbow na lato 2025
Małe zatoczki otoczone z turkusową wodą i stromymi klifami, niekończące się imprezowe…
0 Komentarzy6 Minuty
Powyższe zestawienia tylko potwierdzają głupotę i nieodpowiedzialność naszych decydentów od turystyki, którzy władowali w tzw. “promocję wizerunkową” w ChRL ponad 40 mln złotych. Eksperci przestrzegali, że to nie najmniejszego sensu i oczywiście niespotykane w naszej branży fundusze poszły w błoto. Czy Najwyższa Izba Kontroli nie powinna się jednak pochylić nad tym ewidentnym marnotrawstwem??!!