Grupa Air France-KLM: do 2030 roku obniżymy emisje CO2 o 30 procent
Grupa Air France-KLM i należące do niej linie zobowiązały się do stopniowego zmniejszania swojego śladu środowiskowego, realizując odpowiedzialną i transparentną strategię. Do 2030 roku emisja gazów cieplarnianych generowana przez paliwo do silników odrzutowych ma być zredukowana o 30 procent na tonokilometr przychodu (RTK).
Dotyczy to emisji mierzonej podczas całego procesu obejmującego produkcję, dostawę i użycie paliwa w samolotach. Powyższy cel został właśnie zatwierdzony przez Inicjatywę Science Based Targets (SBTi) – organizację zajmującą się oceną i weryfikacją zobowiązań firm w zakresie redukcji gazów cieplarnianych w oparciu wiedzę naukową.
„Grupa opracowała spójne podejście, które powstało w ramach strategii „Kierunek Zrównoważony Rozwój” (Destination Sustainability), mając na celu redukcję emisji CO2 w oparciu o trzy główne filary: modernizacja floty, zrównoważone paliwo lotnicze oraz metody operacyjne. Zatwierdzenie celów przez SBTi jest gwarancją, że strategia dekarbonizacji Grupy Air France-KLM jest zgodna z celami naukowymi” – powiedział Benjamin Smith, prezes Grupy Air France KLM.
„Stojąc w obliczu kryzysu klimatycznego, linie Air France wraz pozostałymi członkami Grupy Air France-KLM, biorą na siebie odpowiedzialność i są w pełni zaangażowane w redukcję śladu węglowego. W tym roku stworzyliśmy skrojoną na miarę aktualnych potrzeb strategię o nazwie Air France ACT. Jest ona oparta na czterech filarach: przyspieszona wymiana floty, stopniowe wdrażanie SAF do naszych lotów poza Francją i Europą, odpowiedzialny względem środowiska pilotaż oraz rozwój transportu intermodalnego dzięki wzmocnionej współpracy z operatorami kolejowymi” – skomentowała Anne Rigail, dyrektor generalna Air France.
„Zatwierdzenie celów redukcji emisji CO2 do 2030 r. przez SBTi potwierdza solidność naszego planu dekarbonizacji. Chcemy nadal w transparentny sposób informować o wszelkich naszych działaniach w tym zakresie ich wynikach” – dodaje.
„KLM, wspólnie z Grupą Air France-KLM ma duże ambicje w zakresie odpowiedzialnego lotnictwa i rozwoju siatki połączeń w równowadze ze środowiskiem. Wymaga to fundamentalnych decyzji dotyczących floty, naszych operacji i wykorzystywanego paliwa. Cele poparte naukowo i związany z nimi kierunek redukcji emisji CO2 zapewniają przejrzystość, a jednocześnie wiążą się z poważnymi wyzwaniami. Aby im sprostać, musimy ściśle współpracować ze sobą oraz z naszymi partnerami z branży w celu opracowania rozwiązań technicznych i innowacji wspierających transformację energetyczną w lotnictwie.” – dodała Marjan Rintel, dyrektor generalna KLM.
Destination Sustainability – program zrównoważonego rozwoju Grupy Air France-KLM
Grupa Air France-KLM wdraża szereg inicjatyw, tak aby jej działalność miała mniejszy wpływ na środowisko. W tym celu powołała program „Destination Sustainability” (Kierunek Zrównoważony Rozwój), w ramach którego realizuje ustalone cele redukcji CO2 w oparciu o trzy główne filary:
- Ambitny plan modernizacji i wymiany floty z wykorzystaniem samolotów nowej generacji, których eksploatacja pozwala na obniżenie emisji CO2 o 20-25 procent, w porównaniu z poprzednimi modelami. W tym celu Grupa inwestuje obecnie ponad 2 miliardy euro rocznie w zakup samolotów takich jak Airbus A220, Airbus A320- i A321neo, Airbus A350, Boeing 787 i Embraer 195- E2, które należą do najbardziej wydajnych samolotów w swoich kategoriach. Do 2028 roku samoloty nowej generacji mają stanowić 64 procent floty Grupy Air France-KLM.
- Wykorzystanie zrównoważonych paliw lotniczych (SAF), które są wytwarzane z odpadów przemysłowych i pochodzących z gospodarstw domowych, w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym. Air France-KLM wykorzystuje wyłącznie SAF wytworzone bez szkody dla produkcji żywności czy paszy, których produkcja nie konkuruje z łańcuchem dostaw produktów żywieniowych. Linie Air France i KLM są pionierami w wykorzystaniu SAF, które odgrywają kluczową rolę w dekarbonizacji transportu lotniczego, ponieważ pozwalają obniżyć emisję gazów cieplarnianych średnio o 80 procent w całym cyklu życia. W związku z tym w listopadzie b.r. Grupa podpisała dwie umowy na dostawy tego paliwa, które zapewnią 3 z wymaganego 10-procentowego udziału SAF, co linie zobowiązały się osiągnąć do 2030 roku.
- Poprawa efektywności operacji lotniczych poprzez stosowanie procedur ograniczających zużycie paliwa (kołowanie na jednym silniku, schodzenie do lądowania w trybie ciągłym itp).
Ponadto Grupa Air France-KLM współpracuje z całym szeroko pojętym sektorem lotniczym, aby przyspieszyć opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie projektowania i obsługi technicznej samolotów, silników lotniczych, jak też paliw syntetycznych, które są niezbędne, aby zredukować emisje generowane przez lotnictwo do zera.
SBTi – Science Based Targets
To wspólna inicjatywa CDP (organizacji non-profit promującej mierzenie śladu środowiskowego działań firm i organizacji), the United Nations Global Compact, Światowego Instytutu Zasobów (WRI) i WWF. SBTi określa i promuje najlepsze praktyki w wyznaczaniu celów środowiskowych w oparciu o najnowszą wiedzę naukową w zakresie klimatu, a także poddaje te wyznaczone przez firmy cele niezależnej ocenie.
Air France: latem polecimy do Dar Es Salaam i wznowimy połączenia do Hongkongu
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka podsumowało lato 2024. Wzrost liczby pasażerów o 32 proc.
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podsumował sezon letni 2024, podczas gali na której…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Costa Crociere nagradza partnerów i prezentuje ofertę na 2025
Costa Crociere, włoska firma oferująca rejsy wycieczkowe podsumowała rok 2024 podczas 29.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty