Grupa Emirates odrabia straty pocovidowe
Przychody Grupy Emirates wyniosły 6,7 mld USD (24,7 mld AED) za okres pierwszych 6 miesięcy roku podatkowego 2021-22, co stanowi wzrost o 81 proc. w porównaniu do 3,7 mld USD (13,7 mld AED) w analogicznym okresie zeszłego roku. między innymi z programami szczepień przeciw COVID-19.
Grupa zanotowała stratę netto za pierwsze półrocze roku fiskalnego 2021-22 w wysokości 1,6 mld USD (5,7 mld AED), co stanowi istotną poprawę w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku, gdy strata wyniosła 3,8 mld USD (14,1 mld AED).
Grupa wypracowała EBITDA na poziomie 1,5 mld USD (5,6 mld AED), co stanowi spektakularny zwrot w porównaniu do ujemnego salda EBITDA wysokości 12 mln USD (43 milinów AED) w analogicznym okresie zeszłego roku. Pokazuje to, że firma zdecydowanie odzyskuje rentowność operacyjną.
Sytuacja gotówkowa Grupy Emirates na dzień 30 września 2021 r. to 5,1 mld USD (18,8 mld AED), w porównaniu do 5,4 mld USD (19,8 mld AED) na dzień 31 marca 2021 roku.
Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates, powiedział: „Gdy rozpoczynaliśmy rok finansowy 2021-22, programy szczepień przeciw COVID-19 rozpoczynały się na bezprecedensową skalę na całym świecie. W ramach Grupy zaobserwowaliśmy wzrost operacji i popytu, gdy poszczególne kraje zaczęły luzować ograniczenia w podróżowaniu. Największy wzrost nastąpił w lecie i tendencja utrzyma się w okresie zimowym i później. Transport towarowy i przeładunkowy nadal radzi sobie bardzo dobrze i stanowi podstawę, na której byliśmy w stanie szybko odbudować sektor usług pasażerskich. I chociaż nie powróciliśmy jeszcze do poziomu sprzed pandemii i nie odzyskaliśmy rentowności, to dzięki mocnym przychodom i solidnemu saldu gotówkowemu, pod koniec pierwszej połowy roku obrotowego 2021-22 dość dobrze udawało się nam odrabiać straty.
Chcemy podziękować naszym klientom za nieustanne wsparcie, a także wszystkim naszym akcjonariuszom i partnerom w sektorze lotniczym i turystycznym za wysiłki, dzięki którym międzynarodowy transport lotniczy mógł zostać wznowiony w bezpieczny i płynny sposób. Byliśmy w stanie dostosować się i przetrwać najcięższy okres w naszej dotychczasowej historii dzięki silnej pozycji Emirates i marek należących do dnata, wysokiej jakości produktów i usług, możliwościom cyfrowym i innowacyjnym, a także dzięki naszym niesamowitym ludziom. Mamy zamiar dalej inwestować w te kluczowe obszary, aby nadal się rozwijać, wykorzystując procesy i nowe możliwości technologiczne, które wdrożyliśmy w ciągu ostatnich miesięcy.”
Grupa Emirates była w stanie wykorzystać własne solidne rezerwy gotówkowe i dostęp do funduszy zapewniany zarówno przez Właściciela jak i szersze otoczenie kapitałowe, co pozwoliło na wspieranie potrzeb finansowych w obliczu bezprecedensowych wyzwań przed jakimi stanęła branża lotnicza i turystyczna ze względu na pandemię COVID-19. W pierwszej połowie roku 2021-22 Właściciel przekazał kolejne 681 mln USD (2,5 mld AED) w postaci inwestycji kapitałowych. Jest to ogromne wsparcie dla linii w jej staraniach mających na celu odrobienie strat.
Baza pracowników Grupy Emirates zmniejszyła się nieznacznie o 2 proc. w porównaniu do 31 marca 2021 roku i 30 września 2021 roku wynosiła 73 571 osób. Ze względu na przewidywany wzrost przepustowości i działań biznesowych, Emirates i dnata rozpoczęły proces rekrutacji, aby sprostać nowym wyzwaniom, skupiając się w szczególności na ponownym zatrudnieniu pracowników, którzy byli wcześniej urlopowani bądź zwolnieni.
Linie lotnicze Emirates
W pierwszych miesiącach roku finanasowego 2021-22, linie Emirates odebrały dwa nowe Airbusy 380 i wycofały z floty dwa starsze samoloty w ramach długoterminowej strategii zwiększającej ogólną efektywność, minimalizującej ślad emisyjny i zapewniającej klientom usługi najwyższej jakości.
Dzięki skupieniu się na przywróceniu sieci pasażerskiej i połączeń z węzła transportowego w Dubaju, linie Emirates były w stanie szybko zareagować na zniesienie ograniczeń i wznowić usługi czy uruchomić dodatkowe loty. W lipcu firma wprowadziła loty do Miami, a podczas pierwszej połowy roku finansowego 2021-22, podpisała porozumienia codeshare i interline z Airlink, Aeromar, Azul, Cemair i South African Airways, aby rozszerzać zakres opcji transportowych oferowanych swoim klientom.
Zgodnie ze stanem na 30 września, linie oferowały loty pasażerskie i cargo na 139 lotnisk, korzystając ze swojej całej floty Boeingów 777 i 37 Airbusów A380.
Zdolność przewozowa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku zwiększyła o 66 proc. do 16,3 mld oferowanych tonokilometrów (Available Tonne Kilometres – ATKM) ze względu na istotny wzrost liczby lotów, gdy coraz większa liczba krajów poluzowała ograniczenia dotyczące turystyki i lotów. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) wzrosła ponad trzykrotnie o 250 proc., podczas, gdy przepływ pasażerski mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) wzrósł o 335 proc., przy średnim współczynniku wypełnienia miejsc (Passenger Seat Factor), który powrócił do poziomu 47,9 proc. z 38,6 proc. notowanego w zeszłym pandemicznym roku.
Linie Emirates przewiozły 6,1 miliona pasażerów pomiędzy 1 kwietnia a 30 września 2021 roku, czyli o 319 proc. więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku.
W pierwszej połowie roku finansowego 2021-22 strata linii Emirates wynosiła 1,6 mld USD (5,8 mld AED) w porównaniu do 3,4 mld USD (12,6 mld AED) w zeszłym roku. Przychody Emirates, włączając inne przychody operacyjne, w wysokości 5,9 mld USD (21,7 mld AED) wzrosły o 86 proc. w porównaniu do 3,2 mld USD (11,7 mld AED) w analogicznym okresie zeszłego roku. Mocny wzrost przychodów odzwierciedla szybki powrót popytu na loty pasażerskie w momencie, gdy restrykcje dotyczące lotów i turystki zostały poluzowane na całym świecie.
Koszty operacyjne Emirates wzrosły o 22 proc. ze względu na ogólny wzrost przepustowości o 66 proc.. Koszty paliwa wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Wynikało to głównie z 81 proc. wyższej konsumpcji paliwa w połączeniu z istotnym zwiększeniem liczby lotów podczas 6-miesięcznego okresu do końca września, a także zwiększenia średnich cen ropy. Paliwo, największy komponent kosztów operacyjnych linii lotniczych, podczas okresów sprawozdawczych przed pandemią stanowiło 20 proc. kosztów operacyjnych, a w ciągu pierwszych 6 miesięcy ostatniego roku zaledwie 11%.
Dzięki istotnemu wzrostowi operacji w ciągu sześciu miesięcy EBITDA Emirates wzrósł do 1,4 mld USD (5,0 mld AED) w porównaniu do 79 mln USD (290 mln AED) w tym samym okresie zeszłego roku.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty