Grupa eSky – 180 mln przychodów w 2018 roku
Grupa eSky wypracowała w 2018 roku blisko 1,5 miliarda złotych przychodów (liczonych jako całkowita wartość przeprowadzonych transakcji – TTV) oraz przychody netto na poziomie 180 milionów złotych. Oznacza to wzrost TTV o 41 proc. a przychodów netto o ponad 35 proc. w stosunku do roku 2017.
Liczba dokonanych za pomocą serwisu eSky rezerwacji lotniczych wzrosła rok do roku o 44 proc. i wyniosła ponad 1,2 miliona.
W 2018 roku Grupa eSky weszła na rekordową liczbę nowych rynków – w tym do Wielkiej Brytanii i Irlandii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Grecji oraz krajów bałkańskich.
W strategicznych planach na kolejne lata Grupa zakłada jeszcze intensywniejszą ekspansję, rozbudowanie siatki połączeń – zwłaszcza do krajów azjatyckich i afrykańskich – a także dalszy rozwój oferty pakietowej „Lot+Hotel” oraz połączeń łączonych.
Łukasz Neska, wiceprezes i CMO Grupy eSky, powiedział: „Ubiegły rok był dla nas jednym z najlepszych, przełomowych. Wypracowaliśmy ponad 1,5 miliarda przychodów ze sprzedaży, z czego aż 180 milionów przychodów netto. Liczba użytkowników naszego serwisu wzrosła do 180 mln a naszą aplikację pobrano aż 3,6 mln razy.
Osiągnęliśmy imponujące wzrosty, rozwinęliśmy nowe linie produktowe, na niespotykaną dotychczas skalę eksplorowaliśmy nowe obszary geograficzne i z sukcesem weszliśmy aż na 10 nowych rynków.W tej chwili Grupa eSky jest obecna w każdym kraju regionu LATAM – od Argentyny po Meksyk z uwzględnieniem krajów Ameryki Środkowej oraz hiszpańskojęzycznej społeczności USA. Dlatego zdecydowaliśmy się pójść dalej i udostępnić naszą ofertę Europejczykom – od 2018 roku naszą ofertę wybierają także Brytyjczycy, Irlandczycy, Hiszpanie, Portugalczycy, Francuzi, Grecy a także mieszkańcy Serbii, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Czarnogóry.
W tym roku będziemy wchodzić na kolejne rynki a nasze plany zakładają między innymi pokrycie całej Europy oraz wyjście jeszcze dalej. Mówiąc o skali planowanej ekspansji mam na myśli potrojenie liczby nowo zaadresowanych rynków w stosunku do tej z ubiegłego roku.“
W najbliższym okresie Grupa eSky skoncentruje się na wejściu na nowe rynki, ale także będzie dalej włączała do swojej oferty nowych przewoźników i rozwijała siatkę połączeń.
W tej chwili użytkownicy serwisu eSky mogą skorzystać z oferty ponad 950 przewoźników- zarówno tanich linii lotniczych, charterów, jak i lotów regularnych.
Doskonałe wyniki finansowe wywodzącej się z Katowic spółki są również rezultatem rozwoju oferty produktowej, w tym stale doskonalonej i poszerzanej oferty pakietowej „Lot+Hotel”, a także rozwoju technologii wspierającej użytkowników w planowaniu podróży. W 2018 roku liczba osób aktywnie korzystających z serwisu wzrosła do 180 milionów. Grupa odnotowała także wzrost pobrań aplikacji mobilnej – do 3,6 miliona użytkowników.
Łukasz Neska dodał: „To nad czym również chcemy się skupić w 2019 roku to – obok ekspansji – dalszy rozwój naszych rozwiązań technologicznych. Myślimy o ulepszeniu oferty dostępnej w ramach lotów łączonych, pracujemy nad optymalizacją działania całej technologii oraz poprawie algorytmów wyszukań. Skupimy się także na dalszym intensywnym rozwoju oferty pakietowej „Lot+Hotel”.”.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty