Grupa eSky wyśle Brytyjczyków na city break i wakacje w pakiecie. Firma uzyskała licencję ATOL

fot. Benjamin Davies /unsplash

Grupa eSky, właściciel globalnej platformy podróży od kwietnia zaoferuje swoje pakiety dynamiczne na rynku brytyjskim. Produkt, który w jednej rezerwacji łączy loty i hotele, pomyślnie przeszedł certyfikację Civil Aviation Authority (CAA), a firma uzyskała licencję Air Travel Organisers’ Licensing (ATOL) na sprzedaż oferty city break i Wakacje w Wielkiej Brytanii.

ATOL to brytyjski odpowiednik Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego obowiązującego organizatorów turystyki w Polsce. Jej posiadanie przez graczy działających na Wyspach – m.in. takich jak LoveHolidays i Lastminute.com – to sygnał dla klientów, że korzystanie z usług danego biura czy platformy podróży jest bezpieczne, a pieniądze wydane na wyjazd zostaną zwrócone w przypadku niewywiązania się firmy z umowy.

„Możliwość uruchomienia sprzedaży pakietów dynamicznych city break i wakacje w Wielkiej Brytanii to ważny krok w kierunku pogłębienia naszej międzynarodowej ekspansji, której koniem pociągowym jest rozwój oferty lot + hotel. Bogata i różnorodna siatka połączeń tanich i regularnych linii lotniczych, a także szeroka baza noclegowa z hotelami, apartamentami czy domami wakacyjnymi pozwolą brytyjskiemu podróżnikowi zaplanować wyjazd zgodny z jego preferencjami, do dowolnego miejsca na świecie, a także w dogodnym dla siebie terminie i konkurencyjnej cenie” — mówi Nicholas Smith, dynamic packaging director w Grupie eSky.

Podkreśla też, że popyt na podróże z lotem i hotelem w cenie to trend, którego nie da się zatrzymać.

„Jest bowiem odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy z jednej strony czują się przytłoczeni w oceanie informacji, a z drugiej potrzebują produktu, który będą mogli dostosować do swoich oczekiwań i budżetu, żeby zapewnić sobie wymarzony relaks. Stąd wynika rosnąca popularność platform podróży, które w jednej ofercie łączą wiele produktów niezbędnych do tego, żeby city breaki i wakacje odbyły się w komfortowych warunkach” – dodaje.

Przewaga konkurencyjna zbudowana na szerokiej sieci partnerstw

Brytyjscy podróżnicy są przyzwyczajeni do organizowania odpoczynku w formule lot plus hotel z platformami: w III kw. 2023 roku Jet2Holidays – lider segmentu Online Travel Agencies na Wyspach – sprzedał 1 proc. mniej pakietów dynamicznych niż touroperator TUI, który ma największy udział w tamtejszym rynku. Jak więc eSky.co.uk zamierza wyróżnić się na tle konkurencji?

Przede wszystkim dużo większą liczbą przewoźników lotniczych w portfolio pakietowym, wykraczającą poza pulę kilku linii lotniczych, na których brytyjskie OTA opierają swój produkt lot + hotel. Ponadto nie wszystkie firmy z tego segmentu na Wyspach mają możliwość sprzedawania biletów niskokosztowych przewoźników w ramach pakietów dynamicznych, podczas gdy Grupa eSky może pochwalić się dostępem do usług low-costów w tej ofercie.

„Jesteśmy też w stanie zaoferować naszym brytyjskim klientom bardzo atrakcyjne ceny na zakwaterowanie w pakiecie. To dlatego, że dostawcom produktu noclegowego bardzo zależy na pozyskaniu klientów z Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie jesteśmy liderem. Otwieramy więc dla nich szybko rozwijający się rynek w zamian za niższe stawki na dojrzałym rynku brytyjskim. To wszystko sprawia, że także klientom z Wysp zaoferujemy gwarancję najniższej ceny” — tłumaczy Nicholas Smith.

Produkt pakietowy Grupy eSky z nowościami

Na rynku polskim firma wprowadziła do produktu pakietowego transfery lotniskowe, które będą stanowić nieodłączną część procesu transakcyjnego. Podróżnicy rezerwujący city breaki i wakacje w opcji lot plus hotel mogą wykupić transfer z lotniska do hotelu w dwóch opcjach – albo samochodem osobowym z kierowcą, albo autokarem wspólnie z klientami innych biur podróży. Grupa eSky jeszcze przed sezonem wakacyjnym planuje także wprowadzić płatności zaliczkowe w ofercie dynamicznych pakietów – tak w Polsce, jak i za granicą.

Szybki rozwój pakietów dynamicznych to priorytet Grupy eSky, która do 2027 roku chce osiągnąć pozycję platformy podróży pierwszego wyboru w Europie. Skuteczność obranej strategii potwierdzają liczby: w I-III kw. 2023 r. sprzedaż oferty city break i wakacje wzrosła o 90 proc. wobec porównywalnego okresu w 2022 roku i o 180 proc. względem 2019 roku.