Grupa Louvre Hotels zmienia się dla niepełnosprawnych
Grupa Louvre Hotels zaprosiła do współpracy Fundację Polska bez barier, chcąc zapewnić pełną dostępność przestrzeni hotelowych osobom z niepełnosprawnościami, które odwiedzają hotele Campanile, Golden Tulip, Premiere Classe oraz Metropolo by Golden Tulip.
Akcja opatrzona została hasłem LIVE MY LIFESTYLE – To dla Was się zmieniamy! Fundacja na początek przeprowadziła audyt hoteli pod kątem tego, jak obiekty mogą być odebrane przez osoby z różnym rodzajem niepełnosprawności. Inne potrzeby mają osoby niewidome, a inne poruszające się na wózku.
Drugim etapem jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi oraz savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami. Grupa LHG wraz z Fundacją projektuje przestrzenie i tworzy procedury, które pozbawione są barier.
Od początku trwania projektu, współpraca przebiega pomyślnie a atmosfera sprzyja wypracowaniu optymalnych rozwiązań dla dwóch stron – dla gościa oraz hotelu.
Fundacja zaplanowała dla LHG trzy warsztaty – pierwsze szkolenie odbyło się na początku czerwca w katowickim hotelu Campanile, kolejne w poznańskim Campanile, a przed nami szkolenie w Warszawie.
Uczestnicy to pracownicy każdego szczebla i wszystkich marek, należących do LHG, którzy na co dzień pracują z gośćmi. Podczas warsztatów zdobywają wiedzę o potrzebach Gości dotkniętych niepełnosprawnością. Spotkania, prowadzone przez Fundację, przyjmują aktywną formę, odbywają się ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy mają możliwość usiąść na wózku inwalidzkim i spróbować funkcjonować w ten sposób, mogą poczuć się jak osoba starsza poprzez założenie specjalnego kombinezonu symulującego podeszły wiek czy ćwiczą ewakuację na specjalistycznym fotelu. To tylko niektóre z aktywności, jakie do tej pory miały miejsce.
Jan Błoński, dyrektor Regionu Południowego w LHG, powiedział: „Dopiero poruszając się na wózku inwalidzkim, zrozumiałem, jak trudne może być samo wejście do budynku, jak ciężkie staje się otwarcie drzwi czy opuszczenie hotelowego pokoju.” – mówi, który uczestniczył w jednym z warsztatów.”
Natasza Merta Gierka, dyrektor hotelu Campanile w Katowicach, dodał: „Przedstawiciele Fundacji w interaktywny sposób pokazali nam praktyczny świat osób z niepełnosprawnościami, na wózkach, osób głuchoniemych i niewidomych. Wskazali bariery, jakie całkowicie nieświadomie, stawiamy przed nimi.”
Grupa Louvre Hotels rozpoczęła proces dostosowywania własnych hoteli do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Świadomie rozpoczęto pogłębianie wiedzy wśród pracowników w tym temacie. Wpisuje się to w filozofię marki, która komfort i jakość pobytu gościa, stawia zawsze na pierwszym miejscu. Proces zmian wymaga czasu, jednak grupa LHG odważnie i konsekwentnie zmienia swoje obiekty tak, aby również goście z niepełnosprawnościami czuli się jak w domu.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty