Gry jako narzędzie do promocji regionów/ parków narodowych i lokalnych atrakcji turystycznych
Czy gry mogą być narzędziem promocji turystycznej ? Polska branża gier rośnie jak na drożdżach, jest w czym wybierać?
Ekspansja polskich producentów gier na świecie powoduje iż otwiera się szansa na cross promocje dla polskiej ( i nie tylko ) turystyki.
Polscy producenci to nie tylko produkcje typu AAA sporo jest budżetowych solidnych gier
Naturalnie prawie wszyscy słyszeli o CyberPanku czy Wiedźminie III , to jest już najwyższa globalna kategoria gier. Z takimi tytułami mogą marketingowo współpracować tylko potężne organizacje.
W Polsce mamy też jednak setki firm produkujących mniejsze gry. W tym te z ciekawego segmentu ambitnych treściowo gier tzw. Indie. Dla przykładu sama grupa PlayWay posiada w swoim portfolio przeszło 150 tytułów na wishliście platformy sprzedażowej Steam. To stanowi globalnie blisko 20 procent wszystkich oczekujących na wydanie tytułów.
Znaleźć pokrewną tematykę do promocji regionu czy atrakcji turystycznej
Naturalnie sztuką jest znalezienie wśród producentów gier partnera/tytułu który pasowałby do regionu/atrakcji którą chcemy promować. Przykładowo już w lutym odbędzie się premiera gry Rustler od Games Operators, Awizowany jako “GTA w średniowieczu”, ma niewątpliwie turystyczny potencjał kooperacyjny. Pozytywne emocje budzi też zapowiedziana przez Slavic Games gra strategiczna, osadzona w średniowieczu Manor Lords.
Można sobie bowiem wyobrazić dodanie do gry realnych lokalizacji danego regionu, np. w polskich realiach mógłby to być zamki Jury Krakowsko -Częstochowskiej, Świętokrzyskie czy nawet Mazowieckie warownie z czasów niezależnego Księstwa Mazowieckiego. Partnerstwo z grą która ma szanse sprzedać się w setkach tysięcy egzemplarzy może być kuszącym pomysłem.
Dla producenta gier to tez możliwość promocji off-line – na przykład dystrybucji kodów zniżkowych czy ofert na kolejne gry. A także gadżetów. Wszak wskazane wyżej atrakcje są często fizycznie odwiedzane przez setki tysięcy ludzi rocznie. Nie wspominając o odwiedzinach ich stron internetowych.
Gry związane z dziką przyrodą /naturą mogłyby promować np. Parki Narodowe ?
Tak jak wskazany wyżej Rustler ma potencjał dla atrakcji związanych ze średniowieczem tak innego rodzaju partnerów mogą skusić gry takie jak Natural Instincts. Tutaj mamy pomagać dzikim zwierzętom przetrwać a nawet planować ich ekspansje. Ciekawie prezentuje się też zapowiadana przez Movie Games proekologiczna produkcja Save the forest.
Taka tematyka dobrze współgra z Parkami Narodowymi lub regionami których ewidentnymi zaletami turystycznymi jest natura. Tak jest np. na Polesiu gdzie właściwie brak przyciągających turystę atrakcji materialnych, potencjał ma tu też niewątpliwie Roztocze. Dodatki do gry(tzw. DLC) nawiązujące do nazw regionów z pewnością rzuciłyby się w oczy, i zaciekawiły potencjalnych graczy-turystów.
Można też sobie wyobrazić iż w czasach post pandemicznych część z polskich “czystych” regionów głównie tych ze ściany wschodniej, będzie chciało prowadzić kampanie zachęcające do relokacji / osiedlania się w tych miejscach na stałe. W skuteczności takich działań mógłby pomóc pokazane w grze walory natury i realne krajobrazy.
Inny ciekawy potencjał to wsparcie zagrożonych gatunków /ich reintrodukcja. Gry mógłby wesprzeć akcje zbierania środków na takie właśnie cele. Podobnie ma się rzecz z działaniami na rzecz przeciwdziałania suszy i wysychania terenów wartościowych z uwagi na migracje ptaków( Poleski Park Narodowy/Biebrzański Park Narodowy).
Pionierzy zyskają wielki efekt viralny
Turystyka niesie za sobą wielki viralny potencjał. Warto wspomnieć jaką popularnością cieszyły się newsy opisujące pomalowanie samolotów ANA w elementy zwiane z gwiezdnymi wojnami. Nie inaczej było w przypadku Air New Zeland i historii związanej z TrylogiąTolkiena.
Swego czasu podobne rozmowy toczono z CD Projektem w LOT ale do porozumienia nie doszło. Teraz o nie będzie trudno bo firmy stoją po innej stronie barykady jeżeli chodzi o promowane wartości.
Warto pamiętać iż ten kto pierwszy postawi na taką współpracę może doczekać się wielkiego darmowego rozgłosu w intrenecie. Sami producenci gier mogliby je jeszcze wzmocnić, potencjał cross promocji w przypadku wspomnianych wyżej firm np. z grupy PlayWay jest potężny. Firma ta poczyniła wielki postęp w sztuce promowania swoich debiutujących produkcji przy użyciu już wydanych/pokrewnych hitów.
Czy to muszą być wielkie koszty
Produkcja gier budżetowych jak te wymienione powyżej(Rustler Manor Lords Animal Instincts Save the forest) nie pochłania wielkich kwot zwykle są to kwoty rzędu kilkuset tysięcy rzadziej przekraczające milion,. Producenci takich gier z pewnością chętnie rozważyliby wsparcie i wspólną kooperacje z organizacjami turystycznymi czy regionami.
Trudno założyć iż od razu znajdziemy perełkę taką jak This War of Mine która z małej produkcji pozwoliła urosnąć studiu 11 bit do wartości kilkuset milionowej kapitalizacji giełdowej. Przy okazji warto wspomnieć iż gra wygenerowała ponad 500 000 USD dla fundacji World Child Charity.
Wydaj się jednak iż nawet związanie się z producentem który sprzeda kilkaset tysięcy/milion kopii gry może dać pożądany efekt turystycznym organizacjom.
Czekamy na pionierów tego typu działań na rynku polskim.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
24 października 2024
Promocja Polski przez sport. POT i PZT podpisują umowę o współpracy
Polska Organizacja Turystyczna (POT) oraz Polski Związek Tenisowy (PZT) ogłosiły…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
DZT wprowadza AI-Influencerkę do promocji turystyki
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchamia swój pierwszy projekt AI-Influencer,…
0 Komentarzy4 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
W sobotę 19 października rusza Królewski Ogród Światła w Wilanowie
Już po raz trzynasty Królewski Ogród Światła w Wilanowie otworzy swoje bramy dla…
0 Komentarzy2 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
18 października 2024
Polska na targach IMEX America 2024: nowe kontakty i rosnąca pozycja w branży MICE
Targi IMEX America – jedno z ważniejszych wydarzeń dla branży spotkań i eventów na…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] Pisaliśmy już o możliwościach jakie potencjalnie niesie promocja turystyczna wkomponowana w gry. […]